Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
27.12.2012 22:13
Ei tarvi
28.12.2012 0:05
ok kiitoksia vastauksesta! pitää alkaa joku päivä rassaamaan
28.12.2012 12:32
niii tosiaan vielä semmonen että pitääkö vesi ja öljypumppu irroittaa kytkinkopasta vaihdon ajaksi? ja mikä järjestys niillä kytkin levyillä on? onko ne numeroitu tms?
28.12.2012 18:20
Ei tarvi irrottaa öljy ja vesipumppua, kuhan otat letkut irti. Kytkinlevyjen järjestyksellä ei väliä.
28.12.2012 23:38
Hmm kun termostaaatti jumittaa niin nesteet lämpee paljon nopeemmin koska ne ei kierrä? Ja toimiikohan tuo peli jos ottasin sen vaan pois kun se on mahdollisesti hajalla, ainaki merkkivalo syttyy ja kokeilin ajon jälkeen pyttyä, oli ihan vitun kuuma ja letkutki lämpöset. Niin että mitenköhä talvella kylmäkäynnistys ilman sitä? Vai suositteletteko ostamaan uuden tilalle?
28.12.2012 23:52
eikös ne sillon kierrä jos syylärin letkut lämpöset on? ja kyllä se pytty aina kuuma ajon jälkeen on
28.12.2012 23:59
Hmm minkähän johdon mä sit tsekkaan kun koitan kattoo onko joku liitos irti tai poikki? Hauskaa kun mulla alkaa öljyvalo palaa jonkun 5 minuutin ajon jälkeen vaikka öljyä on ja nyt tuo valo alkaa palaa, tosin se sammuu kun huudatan vähemmän...? Eiks flektin pitäs rueta pyörii muuten? Ei oo ruvennu nyt.
29.12.2012 0:24
Kyllä pitäs alkaa pyörimään kun neste saavuttaa jonkun tietyn lämpötilan. Kai sulla sitten on ihan jäähdytys nestettä eikä vaan vettä sielä ? kaverin piikkidetsiin oli vanha omistaja pistäny vitun laimeet seokset ja veti ekoilla pakkasilla jäähän ja alko lämpenemään ihan törkeesti. Ei onneks pytty tai lohkot halennu...
Viimeksi muokannut -MJU- päivämäärä 29.12.2012 4:02, muokattu yhteensä 1 kerran
29.12.2012 2:01
Nyt saattaa kuullostaa siltä että olisin jotenki kädetön tai jotain mutta kaikkea päähän tulevaa oon yrittänyt. Eli derbissä toi takarenkaan akseli on jumissa. Lekalla oon hakannut niin kovaa kun lähtee siihen päähän mutta liikkuu vain 2cm molempiin suuntiin, ja sitten pysähtyy kuin seinään..akseli kuitenki pyörii laakerien "ympärillä" eli ei pitäisi olla mitenkään kiinni niissä. En oikein tajua mihin se oikein stoppaa siellä, tiedän että sen pitäisi tulla molemmista päistä pihalle kevyesti lyömällä..onko kenelläkään mitään ideoita?
29.12.2012 2:17
Koita heiluttaa takarengasta ja samalla vedä akselia ulos. Ainakin ite oon aina saanu sen aina ongelmitta pois.
29.12.2012 4:04
Jos on ruosteessa niin kannattaa sitten hioa ruosteet pois ja jotain rasvaa suihkauttaa siihen ettei ruostu uudestaan sinne niin helposti.
29.12.2012 11:24
Seokset on suunnilleen 50/50 en muista tarkalleen mutta on siel jäähytysnestettäkin aika paljon. Mutta eikös ne letkut lämpeä silti vaikkei ne nesteet kierrä?
29.12.2012 13:22
mikähän on 2012 vm drd extremessä , ajettu 10000km. ajoin 2km ihan normaalisti ja olin lämmittänyt koneenkin ihan ettei ollut kylmä kone , ni yhtäkkiä hävis tehot oli tehoton 200m sitten vain sammu ja tuntuu ettei ole enää yhtä paljon puristuksia mitä ennen? eikä lähde käyntii? voisko olla ettäkö oli 26- pakkasta että olisi käynyt liian laihalla ja leikannut? viriä sis tyhjennetty putki ja 94 kokonen suutin , eikä reikälevyyn koskettu
29.12.2012 15:59
Miinux, jos letkut ovat kädellä kokeillen lämpimät tai jopa kuumat, se tarkoittaa että moottorin kanavissa lämmennyt vesi on kiertänyt letkuille saakka joten jäähdytyskierto toimii niinkuin pitääkin. Jos näin ei tapahdu, letkuihin ei pääse lämmintä vettä joka lämmittäisi letkuja. Jäähdytysjärjestelmässä voi olla myös ilmatasku jos järjestelmä on täytetty huolimatomasti, sekin saattaa aiheuttaa ylikuumenemista.
29.12.2012 19:57
Joo elikkäs varmaan derbin sähköt on taas vähän ulapalla kun nyt jo kaks merkkivaloa rupee palamaan ajossa... Kokeilen vielä laittaa vähän öljyä tankkiin jos se ois siitä kiinni