Menohaluja rajoittamaan tuon 14mm Mikunin jättäisinkin, kun itsellekin on tulossa ensi vuonna B-kortti (mahdollisesti myös A-kortti), joten ei olisi kiva saada nyt veroja viimeisenä vuonna
Ja ei mulla sitten varmaan kannatakaan alkaa vaihtamaan koneesta mitään (jos ei välystä missään), kun 72cc kitti + 14mm Mikuni ja kierroksia ottaa sen 6500 rpm, niin tuskin se mitään sieltä rikkoo noilla tehoilla. Mutta entä sitten 22mm Mikuni? (tämä:
http://www.mbfmoto.com/shop/fi/verkkokauppa?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=546&category_id=21), tarvitsisiko tälle uusia mitään, jos tuollaisen ostaisi kokeilun vuoksi, että miten se mankeli lähtee? Ja mikä putsi olisi hyvä? Paras varmaan budjettiluokassa kuriton vakioputki? On mulla myös tallissa Honlei mankin vakioputki, joten sen voisin "pyhittää" ja pilkkoa "viriputkeksi".
Ihan btw, tänään aamulla piti "tehdä" uusi ilmanputsari mankiin
Siinä on "normaalin oravafiltterin" alkuosa (klemmari + se kumi + metallilevy), joka on kiinnitetty vakioputsarin kopan sisään rautalangalla ja jesarilla. Ja nämä "patentit" sen takia, että jos tarvii saada vakioputsarin koppa irti siitä ja vakio kaasariin, kun ei ole kuin yksi vakioputsari, mutta liimailen sen ja muutenkin tiivistelen sen paremmaksi, kunhan (ehkä) tilaan sen 72cc kitin + uuden vakioputsarin kopan.
Mitkä muuten olisi hyvät välit tuolle mankille nyt, kun on pelkästään se 14mm Mikuni virinä? Nyt on 16/42 ja kuten jo edellä mainitsin, että menee hikisesti sen 52-53 km/h alamäkeen "muna-asennossa" ja tasaisella tuntuu, että jää puolet "kaasusta" käyttämättä, kun ei mene kovempaa (n. 45-49 km/h).