Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
12.8.2012 6:09
Triggerissä mittariongelmaa, kävin ajelemassa, käytin n. 30sec pois käynnistä ja ajelin. Yhtäkkiä huomasin että ajetut kilometrit eivät näy ja mittari ei näytä nopeutta, vilkut toimivat ja valot, taulussa näkyi myös vapaanvaihteen valo yms valojen merkkivalot onko pitkät yms. Mikähän vikana kun ei näytä yhtäkkiä nopeutta eikä kilometrejä?
13.8.2012 12:36
Edelleen on vapaan valo kateissa? eipä ollut kyrsähtäny kumpikaan sulake penkin alta, onko muualla mahdollisesti sulaketta vai voiko olla et olis valo ite pimpahtanu tai johto poikki. onko muilla ollut sitä ongelmaa että olis vaikea saada mopoa käynnissä vapaalle, kun ei meinaa mennä ennenkö antaa kierroksia ja sammuneena menee kyllä hyvin vapaa päälle aivan ku olis kytkimes jotaki kränää mutta voiko olla kun on vasta reilu 300km ajettu?
13.8.2012 13:03
Mittari on vain täysi paska...
15.8.2012 13:41
hihi kirjoitti:Mittari on vain täysi paska...
Paska tai ei kyllä se pitää toimia
15.8.2012 16:55
paska ei voi toimia
Ja tästä napsahti. -Kossusukka
Viimeksi muokannut kossusukka päivämäärä 15.8.2012 18:03, muokattu yhteensä 2 kertaa
Syy: Ei näin.
18.8.2012 20:29
onko mistään mahollista saada jopa seitenkymppisiä takaratseja? Ja jos on niin minkälaiset ketjut pitäs laittaa,ku aattelin vaihtaa jotku vähän paremmat tilalle samalla
?
menneekö tuo ratsi pienellä muokkaamisella kiinni -->
https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... cts_id/357
19.8.2012 16:04
mulla pukkais sellasta onglemaa että kun:
kun mopoa ei ole käytetty vähään aikaan ja lähden ajamaan ei mitään ongelmaa, mutta kun ajan sillä esim 3 km lenkin ja annan olla tyhjäkäynnillä ei meinaa enään ottaa kunnolla kierroksia ja kaasukin hiukan pätkii ja käy kuumana, syylärissäkin kaikki on ok.
19.8.2012 16:43
Koita säätää kaasaria.
19.8.2012 16:49
eli siis ajatuksena oli pistää rajotin omaan triggeriin vahingossa kummiskin pistin sen cdi:ltä tulevaan valkopunaiseen johtoon mikä se mahtaa olla? jätin rajottimen kiinni vaikka ei toiminu en jaksanu irrottaa sitä ajelin sitten jonkun 20-40km ja rupes booaamaan iha helvetisti ja sammu eikä lähe enää käymää? molemmat sulakkeet paskana ja kipinä hukassa? cdi paskana?? pistettii uudet sulakkeet ja virrat päälle ja heti poksautti sulakkeet ??
19.8.2012 17:03
entä vielä joutuuko tehä paljoa työtä että saa hussen takalipan kiinni vai meneekö suoraan? jos ei niin mitä pitää modailla?
21.8.2012 20:18
Kyllä sen pitäis siihen suoraa mennä
27.8.2012 19:31
Morjesta! Nyt sellanen ropleema tullu että: Gene lähtee ihan hyvin käyntii ja menee jonkin muutaman km:n ihan normaalisti matkalla sanotaan 5-10km. Kulkee jotain 50km/h (ei oo viritelty muutakun yks kuri pois) niin sitten kun kone on tullu lämpimäks tuntuu että moottori olis voimaton. Kulkee vitosella vaivalloisesti 45km/h. Joissain ylämäissä joudun turvautuun 4,3 tai jopa 2 vaihteeseen!! Ihan pienen pienissäkin loivissa kohdissa joudun vaihtaan vitoselle vaihteen kun alkaa hyytyyn. Ennen ei semmosissa kohdissa tarvinnu alkaa vaihteita vaihtaan. Onko tää nyt sitten sitä booausta kun kuulostaa vähän semmoselle booooooooooooooooo äänelle kun kaasu täysillä mutta paska ei kulje kunnolla. Ennen toiminu ihan kunnolla mutta nyt se on tässä ruvennu oleen todella nuunuu kun on päässy lämpimäks joten osaisko joku sanoo mikä mahdollisesti ois syynä jonka tällänen amatööri osais korjata? ilmanpuhdistin oli puhdas sen katoin. Oon siis aika tiätämätön mopoista. Kiitos jos saatte vastausta aikaan jos ymmärrätte tän viestin:)
28.8.2012 2:19
Meinaa muuten välillä ärsyttää kun ei jaksa mennä 5 vaihteella mäkeä, mutta 4 vaihteella taas huutaa.
Mutta joo. Joku väitti että putki ei polta muovista kilventelinettä, minulla ainakin kävi näin ja sen takia tein sen pellistä. Nyt on eri änkkä.
28.8.2012 16:11
cooperfan kirjoitti:Morjesta! Nyt sellanen ropleema tullu että: Gene lähtee ihan hyvin käyntii ja menee jonkin muutaman km:n ihan normaalisti matkalla sanotaan 5-10km. Kulkee jotain 50km/h (ei oo viritelty muutakun yks kuri pois) niin sitten kun kone on tullu lämpimäks tuntuu että moottori olis voimaton. Kulkee vitosella vaivalloisesti 45km/h. Joissain ylämäissä joudun turvautuun 4,3 tai jopa 2 vaihteeseen!! Ihan pienen pienissäkin loivissa kohdissa joudun vaihtaan vitoselle vaihteen kun alkaa hyytyyn. Ennen ei semmosissa kohdissa tarvinnu alkaa vaihteita vaihtaan. Onko tää nyt sitten sitä booausta kun kuulostaa vähän semmoselle booooooooooooooooo äänelle kun kaasu täysillä mutta paska ei kulje kunnolla. Ennen toiminu ihan kunnolla mutta nyt se on tässä ruvennu oleen todella nuunuu kun on päässy lämpimäks joten osaisko joku sanoo mikä mahdollisesti ois syynä jonka tällänen amatööri osais korjata? ilmanpuhdistin oli puhdas sen katoin. Oon siis aika tiätämätön mopoista. Kiitos jos saatte vastausta aikaan jos ymmärrätte tän viestin:)
Vaihda suuttimet
28.8.2012 17:28
Paljonko koneella on ajettu? vika vois olla vaikka väljä mäntä, mut koska kilsoista ei ollu mitää mainintaa nii olettaisin koneen olevan vielä kohtuu järkevissä kilometreissä.
Jos tosiaan kuri otettu pois eikä kaasaria oo säädetty nii kannattaa varmaan jokunen numero isontaa suutinta, kylmänä pelaa koska ryyppy on päällä (kai tässä on automaattiryyppy?)
Laihalla käyminen rasittaa moottoria turhaan.