Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

28.9.2016 12:06

Itekki ny pääsin asennuksessa eteepäin ja sain sylinterin, kytkimen ja mangneeton paikalleen. Ja toi kytkin liikkuu edestakasin, mutta vielä ei oo noita painelevyn ruuveja laitettu kiinni. Sama homma ku johnnywillä?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

28.9.2016 22:04

Moro!

Oon jo jokusen aikaa sitte huomannu että esim. tankilla öljyjä sekotellessa kun pumppuja painaa pohjaan tuntuu semmonen klappi / naksahdus. Keulaa pudotellessa sen huomaa sitten vielä paremmin. Mahtaako olla itse pumpuissa vika vaiko laakereissa?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

29.9.2016 5:59

Ohjauslaakeri/t luultavasti löysällä tai kulunut.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

29.9.2016 22:31

derbiin aattelin pikakaasun hommata nii tämmöstä aattelin http://tekant.fi/fi/tuote/2522681-stage ... ahva-kromi mietin vaa ku vakio vaijeri oli jottai 100cm pitkä ja tossa on 180cm nii meneekö se kiinni niinku pitää?:D sori ku oon pöljä en oo ennen vaihtanu vaijeria :P

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

1.10.2016 20:18

Pitääkö kytkimen käyttövipu olla löysä? Tuntuu siltä, että levyt ei irtautuis noi helposti toisistaan. Eli onko jtn kasattu väärin?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

2.10.2016 4:00

Kuva
Kiksiä en millään saa toimimaan, vaikka kaikki opetusvideot ja -tekstit katsottu läpi. :nolo: Osaako joku kertoa kuuluuko jousen (3) mennä tuohon uraan (2)? Ja tuleeko tuo "lattarauta"(4) tuon pultilla kiinnitetyn levyn (1) kuvasta katsottuna vasemalle puolelle? Kuuluuko kiksinrattaan asettua sen ja kytkinkruunun väliselle rattaalle vai nouseeko se ks.rattaalle käynnistyspoljinta polkaistessa? Kaiken maailman protipit yms. Otetaan ilomielin vastaan!

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

2.10.2016 16:55

Voi olla että sulla puuttuu sellanen tappi ku kaverilla oli sama homma että levyt ei irronnu ollenkaa toisistaa

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

2.10.2016 16:56

Mikä viallla, kun kytkinvipu on yhtä löysä vaijeri paikoillaan tai ei paikoillaan. Kytkinvipu ei palaudu, eikä kytkimen käyttövipu. Pitääkö avata kytkinkoppa vai saako kytkimen toimimaan jotenkin muuten?

Apua tarvisin, jotta sais ny tän remontin valmiiks ja pyörän kuntoon :) :s

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

2.10.2016 18:30

Onko jollakulla ollut semmoista ongelmaa että kun vaihdoin terpiini dz-hardvare-minivilkut ja sitten alkoi takavalokin vilkkua kuin diskolamppu, aina kun vilkku välähti niin juuri sillä hetkellä takavalo ei palanut. Vähän aikaa teki tuota kunnes ei vilkut toimineet ollenkaan. Ajattelin että kyseessä on maadotusvika, kun ne voivat aiheuttaa varsin mielenkiintoisia ongelmia... Mutta kun tässä asiaa olen tutkinut niin maata vilkut kyllä saavat mutta virtaa ei tule. Osaako joku sanoa että voisiko vian aiheuttaa vilkkurele? :s

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

3.10.2016 15:47

Kaverini jinkussa sama ongelma, että takavalo pätkii, entiiä onko liitäntä huono vai mitä.

Mikäs kytkimessä, kun painelevyn keskellä olevaa nippaahan vetämällä levyt pitäs irtautua toisistaan?
Mulla se ei liiku mihinkää. Vaihoin noi tpr kevlar kytkinlevyt, mutta en jousia, kun niitä tuli vain 2kpl. Vai saako sit ees muute ku sillä kytkintapilla nostettuu?

E: Ilman kytkinjousia kyllä painelevy nousee, mutta jousilla ei. Tarvis ny pikaseen apua. :roll:
Voiko muute männän sokka lentää pois, kosks löysin lattialta yhden sokan? Kannattaa varmaan katsoa tilanne?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

4.10.2016 16:40

joo siis mulla meni pinnapultin päästä 1/4 poikki eli paljon jäi jäljelle niin voinko laittaa sen poikki menneen pään sinne lohkoon ongelmitta????

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

4.10.2016 17:58

arsket kirjoitti:joo siis mulla meni pinnapultin päästä 1/4 poikki eli paljon jäi jäljelle niin voinko laittaa sen poikki menneen pään sinne lohkoon ongelmitta????

Menikö se pinnapultti silleen poikki että sieltä lähti 1/4 siellä päässä olevasta kierteestä? Jos näin kävi niin ehkä voit kokeilla laittaa sen pään lohkoon kiinni kunhan siistit sen poikki menneen pään sopivasti penkkihiomakoneella tms mutta itse en ehkä lähtisi kokeilemaan kun uusi pinnapultti ei paljoa maksa ja sitten ei ainakaan tule mitään ongelmia, nyt eikä myöhemmin :s

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

4.10.2016 20:58

Jos se on sylinterin pinnapultti ( muita ei taida ollakkaan ) niin siinä on "kova" kiristysmomentti ja lohkon puolella kierteet alumiinissa. Tarvitsee kestääkseen koko suunnitellun kierteen mitan kestääkseen. Liian lyhyellä kierremitalla koko pinnapultti korkkaa itsensä ulos lohkosta ja sitten onkin uudet ongelmat tapetilla.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

5.10.2016 19:14

Kellää ideaa mikä ois tossa kytkimessä vikana?
Siis ilman jousia painelevy nousee helposti, mutta jousilla ei pihdeilläkään. Pitääkö näin olla?

Sitte kun kytkinkopan laittaa takasin kinni, nii pitääkö se kytmine tappi/akseli olla kopassa jossain tietyssä asennossa? Ja miten kytkin kopan kiinni laittamisen jälkeen pitää säätää toimiakseen?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

5.10.2016 19:22

Ei se pakka kyllä ihan herkästi liiku mitenkään vetämällä pihdeillä/vastaavilla, aika jäytkät ne jouset kumminkin. Se kytkinposkeen pystyyn tuleva akseli pitää olla oikeassa asennossa/korossa että se vetää kytkinpakkaa. Siinä akselissa on alapäässä sellainen "lovi" joka pitää mennä siihen painelevyssä olevaan tappiin oikeaan asentoon. Itelle kävi joskus niin että oli irrottanut sen akselin päässä olevan vivun kokonaan ja sit kun pistin konetta takasin läjään ni oli se akseli totaalisen väärässä asennossa ja tapahtui juurikin noin että kytkin ei toiminut ollenkaan. Käänsin sit akselin 180 astetta ni johan rupes toimimaan :D

Eli veikkaisin että sulla on vaan se akeli väärässä asennossa, koita pyöritellä sitä akselia ja etsiä se oikea kohta johon se kuuluu.