Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
25.12.2012 15:10
Katsoppas läpät, että raottaako ne.
25.12.2012 15:13
ei raota sen enempää kun uudetkaan
25.12.2012 16:29
Ootkos varma ettei ole jäähyynesteet mitkä sieltä tulee?
25.12.2012 16:59
bensaa on kun haisee ja maistuu
25.12.2012 17:40
Kyllä ne jäähynesteet mullakin hais bensalle ja palaneelle, kun putkesta löytyivät. Ei sitä bensaa oikeen voi tulla litratolkulla sieltä pakoaukosta.. Mutta jos se tosiaan bensaa on niin menee kyllä aika mystiseks
26.12.2012 15:42
mysteeri toi koko laitos onkin
mut jäähdytin nesteet ei oo mihkään hävinny ja pakoaukosta tuleva neste ei maistu makeelta niin se on bensaa, apuja kiitos?
26.12.2012 15:45
Noh, jos läpät on kunnossa niin ei sitten muuta kun kaasari käteen ja katot, että se on kunnossa
26.12.2012 18:51
taskari kirjoitti:Elikkä mulla on tollane 09 vuoden derbi jolla on nyt jo ajettu melkei 25tkm. Nyt syksyllä kävi niinki ikävästi että öljypumpun vaijeri meni poikki ajon aikana, ja nyt on sit tietty sylinteri mukavasti naarmuilla. Derbi on myös lämpännyt noin 10tkm kohdalla jolloin vaihdoin vaan männän. Koitin vähän kysellä huollosta, että kannattaako porauttaa pytty ja laittaa uus mäntä, mutta huollosta sanottii et kannattaa tehä koneremppa ku ei kuulemma kestäis alakerta enää nii suurii puristuksii. Eli kannattaako tehä koko koneremppa, mitä konerempassa pitäis vaihtaa ja jollain mitään käsitystä mahdollisesta hinnasta?
Ite en kyllä lähtis mitään kampuroita ostelemaan vielä 25t kilometrissä? Riippuen toki hieman siitä millasia virejä on ollut sun muuta. Kyllä näissä vaan kestää tuo alakerta, sehän tulee hirveen kalliiksiki ruveta ostelemaan kampiakselia ja laakeri/stefasarjoja. Ite oon ainaki todennu että monta kymmentä tuhatta menee derbin alakerralla ilman laakereiden vaihtoa, jos rohisemaan alkaa niin sitten..
27.12.2012 2:23
Kannattaskohan tohon omaan roikaleeseen vaihtaa kampuran laakerit, kiertokanki ja stefat? Airsalin 70cc kiinni, mietimpä vain jos sattuu porsimaan niin ei menis kallis pytty paskaks
Ja rasittunee luonnollisesti enemmän tolla setillä. Eikös tosta aika halvalla vois selvitä, ite tehtynä 150e?
27.12.2012 4:42
Jos yli 10tkm nii tee! Kyllä vakio kestää ku ett aja kokoajan täyskaasulla
Ozibo eihän toi dopplerin kampiakseli oo ku joku 100e että vaiha se nytten samalla ku kerran ajettu jo 25tkm ja lämpäny ainaki kerran ja ei oo öljyä saanut
27.12.2012 12:27
Juu, mutta sinun on sama ostaa uusi kampiakseli. Kiertokangen vaihto tasapainotuksineen maksaa suurinpiirtein saman verran kuin kampiakseli.
27.12.2012 16:11
VictorH kirjoitti:Jos yli 10tkm nii tee! Kyllä vakio kestää ku ett aja kokoajan täyskaasulla
Ozibo eihän toi dopplerin kampiakseli oo ku joku 100e että vaiha se nytten samalla ku kerran ajettu jo 25tkm ja lämpäny ainaki kerran ja ei oo öljyä saanut
En minä tässä mitään oo vaihtamassa
Mutta pytty + kampiakseli + laakerisarja + tiivisteet + stefat -> Hintaa tuleekin jo kohta 250-300e. Verraten että pelkän pytyn vaihtaa 100e.. Eihän nuo nyt sinänsä kalliita ole mutta rahaa seki on, ja omien (kavereiden) mopojen perusteella kestää kyllä kauemmankin
27.12.2012 20:03
moro! sellasta kyselisin, että onko noitten kytkinlevyjen ja jousien vaihto ylivoimanen homma tämmöselle harrastelijalle?
Pitääkö vaihdon yhteydessä irrottaa käynnistyspolkimen akseli?
27.12.2012 20:30
Helppo homma
Kytkinkoppa auki, kytkinjouset irti ja sitten vaan vaihat levyt ja kasaat uusilla jousilla
27.12.2012 22:09
pitääkö käynnistyspolkimen akselia ottaa pois?