Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
20.9.2012 19:20
Onko teillä jotain kikkoja/ehdotuksia poliisin "testiajoa" varten ?
Eiks verot oo 1/3 mopon hinnasta?
ei oo oikee varaa sit maksaa 1200e pelkästää veroihi
20.9.2012 19:23
No ei todellakaan ole. En nyt muista laskukaavaa, mutta jotain 10% luokkaa karkeesti. Muistelisin että ~320€ laskin joskus omalle. Ei se paljoo enempää ainka oo.
20.9.2012 19:29
Gogge kirjoitti:No ei todellakaan ole. En nyt muista laskukaavaa, mutta jotain 10% luokkaa karkeesti. Muistelisin että ~320€ laskin joskus omalle. Ei se paljoo enempää ainka oo.
aijaa eise sitten haittaa
Kysymys kuuluu; eikös trackissa pitäisi olla rengasmutterilla säädettävä takaiskari?
eipä mulla ole? =D
20.9.2012 19:33
Rengasmutteri? Nevör hörd. Älä huoli, ei mullakaan oo. Ota huomioon että sakkoja 100€, ja mahdollisuus jopa 10x vakuutuksiin, eli 150€ mitä nyt liikennevakuutus noin, kertaa 10, 1500+muut niin lähelle 2k€ voi päästä. Plus kk ajokieltoo ja vuosi suorituskieltoa. Yleensä se on semmonen 400-1000€ koko paketti..
20.9.2012 19:35
Gogge kirjoitti:Rengasmutteri? Nevör hörd. Älä huoli, ei mullakaan oo. Ota huomioon että sakkoja 100€, ja mahdollisuus jopa 10x vakuutuksiin, eli 150€ mitä nyt liikennevakuutus noin, kertaa 10, 1500+muut niin lähelle 2k€ voi päästä. Plus kk ajokieltoo ja vuosi suorituskieltoa. Yleensä se on semmonen 400-1000€ koko paketti..
Suoraan ohjekirjasta ;
TAKAISKUNVAIMENTIMEN SÄÄTÖ (TRACK)
Jousikuorman säätö
Käyttäkää rengasmutteria A säätääksenne iskunvaimennusta.
Vaimennusta säädetään muuttamalla 174 mm oletusjousikuormaa.
Säätövara: 162 mm-186 mm. Katso kuva.
Ja katoin nettimotosta yhtä uutta betaa , jossa oli kaupassa otettu kuvat ni siinä oli tollane säädettävä?
20.9.2012 19:37
Emt :o Ei mulla oo ainkaa, -11 siis. Tiedä häntä. Soita jälleenmyyjälle ja käske selvittää?
21.9.2012 17:55
onkse normaalia että kuriton betukka syö tankin tyhjäks 60kilsassa
. ennen päässy helposti 80km päätankilla. en usko että ajotavasta johtuu kun aina oonn samallai ajanu.
21.9.2012 18:00
Moto-miggeli kirjoitti:onkse normaalia että kuriton betukka syö tankin tyhjäks 60kilsassa
. ennen päässy helposti 80km päätankilla. en usko että ajotavasta johtuu kun aina oonn samallai ajanu.
en usko että normaalia =D
21.9.2012 23:32
osta pienempi suutin.
21.9.2012 23:34
rooperoponen kirjoitti:osta pienempi suutin.
eipä oo suuttimesta kiinni että pystyy ajaa 20km vähemmä tankillisella..
22.9.2012 13:00
ttomidi kirjoitti:Kysymys kuuluu; eikös trackissa pitäisi olla rengasmutterilla säädettävä takaiskari?
eipä mulla ole? =D
Ittellä ainaki on toi rengasmutterilla säädettävä, mutta viimmeks ku huollos käytin mopo ja menin liikkeen puolelle odottelemaa, nii näytti nois trackeis nykyää oleva erilaane se säätö hommeli, ja jousi oli vaihtunu keltaaseks (Ittellä punaane). Että voi olla et nois keltajousiisis trackeis on sitte erilaane se säätö mahdollisuus.
22.9.2012 19:52
Zeipii. kirjoitti:ttomidi kirjoitti:Kysymys kuuluu; eikös trackissa pitäisi olla rengasmutterilla säädettävä takaiskari?
eipä mulla ole? =D
Ittellä ainaki on toi rengasmutterilla säädettävä, mutta viimmeks ku huollos käytin mopo ja menin liikkeen puolelle odottelemaa, nii näytti nois trackeis nykyää oleva erilaane se säätö hommeli, ja jousi oli vaihtunu keltaaseks (Ittellä punaane). Että voi olla et nois keltajousiisis trackeis on sitte erilaane se säätö mahdollisuus.
joo mulla on keltanen jousi
22.9.2012 22:06
Mikäköhä tuossa beettanissa on, kun ei saa tyhjäkäynnillä pysymään vaikka tyhjäkäynti on täysillä, ja sittenku lähtee kiihyttämään nii röpöttää nii perkuleesti, vasta jossain 3 vaihteella repäsee sen armottoman piikin
23.9.2012 9:35
Kato ettei se ryyppyvaijeri oo menny jumii siitä mistä se lähtee kaasarista, tai no kato ettei jumita mistään
ja ootko säätäny ilmaruuvii ollenkaa ku oot tyhjäkäyntii ruuvaillu?
23.9.2012 13:17
ilmaruuvi n.2kierrosta auki.Oon katellu tuota ryyppyvaijeria, mut eise ainakaan ollut jumissa siitä vipupäästä, luultavasti jumittaa sieltä kaasarin puolelta.