Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
15.8.2013 11:43
Kiitos hyvistä ja selkeistä ohjeista. Kokeillaan näitä (kun ensin saadaan mopo käyntiin
)
15.8.2013 20:54
Oon kysyny tätä vissiin joskus aikasemmin, mutta jos laittaisin mopoon rajoitetun CDI:n ja sen lisäksi tekisin paikan rajottamattomalle, niin mitä pitäisi tehdä, että saisin vaihdettua niitä suht helposti? En nyt pakosti mitään nappirajotinta meinannu, vaan esim yleisesti ajaisin rajotetulla, mutta sitte vaikka keuliessa sais vaihdettuu siihen rajottamattomaan
Toivottavast joku tajus
Edit. Vaikuttaako toi cdi noihin säätöihin yhtään, kun kiertää enemmän vai pysyykö suunnilleen samanlaisena?
15.8.2013 23:51
Molemmat boksit kiinni samoihin johtoihin ja katkaisija niiden väliin, jolla voi vaihdella käytettäviä bokseja? En sitten tiedä miten tuo käytännössä toimii jos kesken ajon alkaa noita vaihtelemaan.
16.8.2013 7:14
Ei ainankaan koneen käydessä kannata vaihtaa
16.8.2013 22:38
Joo siis riittäis vaan, että mopon ollessa sammuksissa saisi vaihdettua sitä boksia. Mietin vaan, että miten sen cdi:n saa samoihin johtoihin kun sinne menee niitä kuitenkin useampi... En oo kyl hyvä näis sähkö asiois eli osaisko joku selittää jotenkin tarkemmin sen homman?
17.8.2013 14:41
Auttakaapas nyt sähköasioissa melko tietämätöntä / turhautunutta.. Derbissä ku alko sähköt temppuilemaan : Virrat kun laittaa päälle, eli mopo ei ole käynnissä, ei pala takavalo eikä myöskään mittariston merkkivalot sitä vähää aikaa . Lyön mopon käyntiin, kaikki merkkivalot syttyy palamaan, takavalo palaa heikosti, vilkut eivät myöskään vilku jos ei kaasua anna, tosin, muut valot vilkkuvat myös. Mikkään johto ei ota runkoon, tiiä sit oisko jotain oikkarissa / kärähtäny ? Kiitoksia vastauksista
(Ai niin, mopo myös pätkii ihan pirusti ajossa)
17.8.2013 17:22
Miten se pätkii? Kato CDI-boksin piuhat onko kunnolla kiinni, onko tulppa vaihettu millon? Siulta on todennäkösesti sulake palanu tai akku tyhjä, minkä takia valot eivät toimi ilman koneen käymistä.
17.8.2013 17:28
Driver7 kirjoitti:Oon kysyny tätä vissiin joskus aikasemmin, mutta jos laittaisin mopoon rajoitetun CDI:n ja sen lisäksi tekisin paikan rajottamattomalle, niin mitä pitäisi tehdä, että saisin vaihdettua niitä suht helposti? En nyt pakosti mitään nappirajotinta meinannu, vaan esim yleisesti ajaisin rajotetulla, mutta sitte vaikka keuliessa sais vaihdettuu siihen rajottamattomaan
Toivottavast joku tajus
Edit. Vaikuttaako toi cdi noihin säätöihin yhtään, kun kiertää enemmän vai pysyykö suunnilleen samanlaisena?
Itellä oli kanssa joskus tällanen suunnitelma. Tosiaan helpoin keino vaan irrottaa ne kolme johtoa ja laittaa eri CDIhin. Toinen vaihtoehto on heittää sellanen katkasija väliin johon ne kolme johtoa tulee, ja josta lähtee kuusi liitintä, eli voisi katkasijalla vaihtaa. Mutta tämä vaatii kuitenkin sen että vaihdat tulpan hatun ja johdon joka kerta.
Loppujen lopuksi hyvin yksinkertainenhan ja fiksu patentti.
Poliisien kannalta tuo katkaisija on huonompi, mielummin vaihtaa johdot toiseen CDIhin.
PS. Jos tarttet tarkemmin selityksen niin heitä YV.
17.8.2013 17:49
Dioxide kirjoitti:Miten se pätkii? Kato CDI-boksin piuhat onko kunnolla kiinni, onko tulppa vaihettu millon? Siulta on todennäkösesti sulake palanu tai akku tyhjä, minkä takia valot eivät toimi ilman koneen käymistä.
Tulpan vaihdoin eilen, koska luulin että menis sillä pätkiminen ohi. Pätkimistähän ilmeentyy vaa ajossa, eli jos vapaalla antaa kaasua vaikka mite nii ihan tasasta on käynti.. Pätkii tasasin väliajoin , välillä taas ihan koko ajan .. CDI:n johdot hyvin kii, akkua lataukseen, katotaa mite käy..
17.8.2013 18:31
Driver7 kirjoitti:Joo siis riittäis vaan, että mopon ollessa sammuksissa saisi vaihdettua sitä boksia. Mietin vaan, että miten sen cdi:n saa samoihin johtoihin kun sinne menee niitä kuitenkin useampi... En oo kyl hyvä näis sähkö asiois eli osaisko joku selittää jotenkin tarkemmin sen homman?
mikset laita vaan nappirajotinta johonki todellla hyvään piiloon? cdi boksikin niin iso että kyllähän poliisit sen näkee suoraan jos epäilee että viritetty, ja vaihtaa johdot siihen ja sitten kulkee? eikö se paljon helpompi rajotintaa ois laittaa kun vaihtaa aina johdot eri cdi?
17.8.2013 19:14
Tarkotus ois käyttää sitä rajotettua kokoajan paitsi keuliessa ja nappirajotinta en viittis laittaa koska se pätkii niin paljon. Muutenkin poliisit alkais ettii sitä rajotinta jos sattuis ajaa vääräs paikas liian kovaa
Nyt siis ajelen ihan kurittomal vakioputkel rajottamattoman cdi:n kanssa, mutta nämä kysymykset sen takia jos laitan teharin tohon gileraan kiinni.
17.8.2013 19:19
Mutta voiko poliisi vaihtaa tuota CDItä ja ajaa sen jälkeen huiput? Perjaatteessa samankaltainen asia kun poliisisetä avais putken ja ottais kurit pois. Vähän kyseenalainen juttu.
17.8.2013 19:22
Jep, eli akkua latailin ja sama rumba jatkuu. seukiks vissiin ois kokeiltava vaihtaa sitä sulaketta, jos sekkää ei toimi ni mites siitä ettenpäi ?
18.8.2013 12:25
Sulaketta vaihtamallahan ne sähköt taas normaalisti toimii, taas ollaan vähän viisaampia
Mistäs toi pätkiminen sitten johtuis ? Vaikka tätä nyt sähköpuolelle rustaan en tosiaankaan oo varma että vika ois sähköissä ?
18.8.2013 12:32
No millainen se pätkiminen on? Tapahtuuko tietyllä kierrosalueella vai riippuuko esim. kaasun asennosta? Tarkista CDIn Johtojen kunto, ovatko kunnolla kiinni, onko liittimet hapettunu? Putsaa tulppa, putsaa kaasari. Jos ei auta, koita toista tulppaa.