Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
9.4.2014 20:03
nonii eli mitä tein väärin ku vaihoin rattaat gileraan ja laitoin renkaan takas paikoilleen, kaikki samalla tavalla kun poiskin mutta nyt ei takajarru toimi?
9.4.2014 20:24
Ethän koskenut jarruun sinä aikana, kun se oli pois levyltä?
Jos koskit, niin laske järjestelmään ilmaa ja paina siirtoleukapihdeillä (varo sitä sylinteriä naarmuttamasta tai muuten runnomasta!!) nätisti sylinterit sisään. Tämän jälkeen normaalisti rengas takasin paikoilleen ja ilmaat jarrun.
Jos et koskenut jarruun tuona aikana, niin riittää, kun pumppaat jarrua niin kauan, että se ottaa sen paineen. Pitäisi toimia normaalisti noin viiden reilun pohjassakäytön jälkeen.
15.4.2014 15:32
Paljonkohan menee öljyä 2010 mallin SMTn keulaan?
2.5.2014 17:12
Hei onkos kellää käyny nii et on mopo parkissa josaai ja joku käy katkasemassa siitä kytkinvaijerin? Vittumaine temppu ja onki vaikea vaihtaa? Ohjeita kiitos
2.5.2014 21:06
Ootko varma ettei se oo vaan rispaantunut irti sieltä alapäästä, kun nuo vaijerit on kuitenkin aika vankkaa tekoa ja ei välttämättä millään taskumallisilla nahkamiespihdeillä katkeaisi, vaan siihen vaadittaisiin jo kunnon leikkurit. Myös vaijerin päässä oleva nippa on voinut haurastua ja katketa irti, mutta tämä on aika epätodenäköistä, jos vaijeri on kaupasta ostettu, eikä ite väsätty. Kannattaa voidella niitä vaijereita, niin ne saa kestämään huomattavasti pitempään. Uusi vaijeri on hyvin helppo asentaa, seuraat vain tarkasti mitä reittiä vanha kaapeli kulkee, irroitat vaijerin päässä olevat nipat ylhäältä ja alhaalta ja vedät sen irti ylhäältä/alas tai alhaalta/ylös, kumman katsot olevan helpompaa. Sitten vaan vedät sen uuden vaijerin paikalleen samaa reittiä mitä se vanhakin kulki. Jos uudessa vaijerissa on kiristysruuvi, niin pistä se niin löysälle kuin menee, samoiten kytkinkahvan ruuvi, jotta vaijerinipat olisi helpompi asentaa kytkimen käyttömekanismiin ja kytkinkahvaan ja sitten vaan kiristät kytkinvaijerin semmoiselle kireydelle mistä pidät, eli kiristelet kiristysruuvia/ruuveja ja kokeilet samalla kytkinkahvaa ja lopetat kiristämisen kun kahva tuntuu sopivalta.
2.5.2014 23:09
Jättäen kuitenki sen 2-3mm väljyyttä ettei kytkin jää päälle.
3.5.2014 11:34
Mulla on gilera rcr 07 on toiminu aina aikasemmin ja lähtenyt käyntiin ekalla. Ainoa vika on ollut että bensa, öljy ja varoitusvalot ovat palaneet kokoajan ja pitkän ja lyhyitten valojen "napit" toimivat väärin päin , mutta vaihdoin vähän aikaa sitten syylärin (missä ei ole lämpöanturia mutta toimi silti) ja ajoin sillä normaalisti. Vaihdoin myös sulakkeen 7.5seen ja aikasemmin oli ollut kokoa 9. kaikki toimi normaalisti mutta syylärin perään vaihdoin myös täyskurittoman apikan putken(suutin sopiva:85) ja mopo alkoi pätkimään välillä kovilla kieroksilla ja kun pisti kytkimen pohjaan pätkiminen loppui ja pystyi ajamaan normaalisti. Sen jälkeen mopo alkoi pätkimään enemmän ja ei meinannut pysyä päällä varsinkin 3 vaihteella mutta kun sai isompia kierroksia pystyi ajamaan. Lopuksi moposta vaihettiin tulppa ja kaikki toimi taas... yhden päivän ja sen jälkeen vika alkoi taas. Lopuksi mopo ei meinannut lähteä käyntiin. tarkistin kaasarin ja kaikki ok ja tarkistin saa bensaa. tällä hetkellä mopoa ei saa päälle ja se ei saa sytystä ollenkaan. Mistä johdosta voin katsoa vastustus mittarilla että toimiiko sähköt ja mistä kannattaa katsoa "tärkeitä" johtoja. Olen katsonut mopon pitäsisi kyllä saada bensaa eli mitä sähkövikoja kannattaa etsiä? ja mistä kanttii ostaa rajottamaton cdi/puola? lopuksi vielä, kun saan mopon kuntoon mistä kannattaa etsiä bensavaroitus valon vikaa( "valo" ei ole rikki syttyy aina kun käynnistää mutta ei sillon kun pitäisi
)
3.5.2014 17:52
nyt pojat kerrotte mistä vitusta löydän imukaulan liitoskumin 17.5mm kaasariin kun ei mistään löydy sopivaaaaaa auttakaa
3.5.2014 18:41
No niitähän on koko internetsi täynnä, ostat vaikka jostain puretusta derbistä sellaisen käytettynä, yhtä paska se kuitenkin on kuin kaupasta ostettunakin.
4.5.2014 14:14
no linkkaappa ykskin 17.5mm
4.5.2014 15:37
Yks vitun 17,5 imukurkku Voisit tuon asennevamman korjata, mukavempi auttaa ku ei ole maankaatava angsti päällä
4.5.2014 18:32
Herra avuton:
Vaihtoehto 1
Osta tämä:
https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/8041.
Vaihtoehto 2
Etsi joku ilmoitus puretusta derbi sendasta, niissä kun on melkein kaikissa tuo osa vakiona, sen jälkeen lähetä myyjälle kysymys "löytyiskö sulta ehjää imukaulan välikumia?" ja jää odottelemaan vastausta. Noita purkumopoja on kuitenkin myynnissä sen verran iso määrä ja joka päivä tulee lisää, että olisi käytännössä mahdotonta, etteikö joltakin tuollaista osaa löytyisi.
Vaihtoehto 3
Osta suoraan joku uus tarvikemallinen imukaula tuon vitun paskan vakio imukaulan tilalle.
12.5.2014 23:27
Millä kierteellä pääsuutin on tuossa 11 vuojen rcrässä? 6mm vai 5mm
13.5.2014 20:43
Jos siinä on vakio Dellorton PHVA-kaasutin, pääsuutin on 6mm kierteellä.
13.5.2014 22:13
Mikä ois sopiva suutin kun on 12 65 välit ja reikälevy otettu pois?