Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
11.10.2011 22:57
Slerpa, lue ihmeessä sitä pakoputken tekoa käsittelevää ketjua.
Joo, tarkotin tossa pitempää loppupilliä, mutta muotoilin sanomiseni päin persettä, joka sitten muutti koko systeemin tarkotuksen täysin. Ehkä vähän epäselvästi esitin koko systeemin. Kysehhän taisi alunperin olla loppupillin sisähalkasijasta, eikä pituudesta. Mutta joo, failasin.
Eli siis: Enemmän virtausta vastustava loppupilli= piikikkäämpi, korkeampi huipputeho, ja toinen hommeli päinvastoin.
12.10.2011 17:31
murmeli39 kirjoitti:Minkäs kokoinen suutin tarttiis laittaa jos isket Mäxään metran kiinni ?
miks tää sama kysymys pyörii täällä kokoajan!? 12mm =n.75, 16mm =95-105
12.10.2011 19:55
Nikos^ kirjoitti:murmeli39 kirjoitti:Minkäs kokoinen suutin tarttiis laittaa jos isket Mäxään metran kiinni ?
miks tää sama kysymys pyörii täällä kokoajan!? 12mm =n.75, 16mm =95-105
Ei minusta siinä tyrää tule jos joku kysyy ja siihen joutuu vastaamaan
14.10.2011 11:02
Elikkäs Aprilia mx50 johon vaihoin n.1500km sitten männän ja 17.5mm kaasarin niin ajoin kouluun sillä tavallisesti ilman ongelmitta... 3h päästä kun lähin ja ajoin 100m niin alkoi piikinreunalla pätkimään ja täyskaasulla booaamaan. Putsasin kaasarin,ilmanputsarin ja tulpankin vaihoin ja kokeilin niin 10min toimi ja sama homma
Sitten vaihoin pääsuutintakin 4 isommaksi ja booaaminen loppui aluksi kunnes se alko taas piikillä pätkimään mikä voi olla syynä?
14.10.2011 11:53
Keke944 kirjoitti:Elikkäs Aprilia mx50 johon vaihoin n.1500km sitten männän ja 17.5mm kaasarin niin ajoin kouluun sillä tavallisesti ilman ongelmitta... 3h päästä kun lähin ja ajoin 100m niin alkoi piikinreunalla pätkimään ja täyskaasulla booaamaan. Putsasin kaasarin,ilmanputsarin ja tulpankin vaihoin ja kokeilin niin 10min toimi ja sama homma
Sitten vaihoin pääsuutintakin 4 isommaksi ja booaaminen loppui aluksi kunnes se alko taas piikillä pätkimään mikä voi olla syynä?
Selaappa pari sivua taaksepäin
14.10.2011 13:59
mikäköhä on ku mulla oli se vakioputki kiinni tai siis kuri otettu pois, sitte se lopetti toimintansa eli ei antanu kierroksia, sit laitoin teharin nii rupes toimii eli voiko putki olla niin tukossa? ja mitä laitan sinne putkee jos kuumailmapuhaltimella otan ne karstat pois sieltä.
sit toi takajarru vissii laahaa jonku verran eli ku painaa jarrua johonki mutkaa nii mutkan jälkee ku lähtee painaa kaasuu nii mopo kyllä antaa kierroksia mut tuntuu vähä nuhaselta sit ajon jälkee kokeilee takajarrulevyä nii on aika helvetin kuuma eli mitä laitan sinne mäntiin et ne ei jää siihen paikkaan.
14.10.2011 14:54
Oisko kenlläkään myydä aprilia rx racing 2004 oikeaa takakatetta tai molemmat takakatteet
14.10.2011 23:27
Paljonkos räxän pitäs mennä kurittomana tasasella? Ja jos jollain löytyy ylimääräsenä räxän osia kuten: kierroslukumittari, kytkinkahvarunko ja katteita niin laittakaas YV:tä.......
15.10.2011 2:48
Tapra kirjoitti:Paljonkos räxän pitäs mennä kurittomana tasasella? Ja jos jollain löytyy ylimääräsenä räxän osia kuten: kierroslukumittari, kytkinkahvarunko ja katteita niin laittakaas YV:tä.......
Itsellä kulkee sen 70 ja vähän päälle 12-51 välit ja vakioputkesta otettu pois ainoastaan alkukäyrän kuri. Ja on tietenkin isompi suutin, 95.
15.10.2011 11:54
tietäiskö joku et mistä sais uusii jarrupolkimii mäksää vai meneekö esim. detsin polin?
15.10.2011 12:05
Nyt olis sellainen ongelma että kun vaihdoin männän eilen niin kun laitoin viimeisen männäntapin sokan sinne niin se tippu kampiaxelin alle
niin että voiko moottori mennä paskaks jos se jää sinne tai pitääkö purkaa mootorin ja otta se pois sieltä?
15.10.2011 13:14
Pitää ottaa pois.
15.10.2011 14:14
Kannattaa koittaa ensin jollain magneetilla saada se pois sieltä, mikäli ei onnistu, on purettava :/ Kannattaa etsiä jostain liikkeestä sellainen magneetti jossa on pitkä ja taittuva varsi, sillä on parempi mahdollisuus saada se pois ilman purkamista.
16.10.2011 12:43
Mustikkasoppa kirjoitti:Nyt olis sellainen ongelma että kun vaihdoin männän eilen niin kun laitoin viimeisen männäntapin sokan sinne niin se tippu kampiaxelin alle
niin että voiko moottori mennä paskaks jos se jää sinne tai pitääkö purkaa mootorin ja otta se pois sieltä?
Sorki jollaki magneettikärkisellä ruuvarilla sinne koloon, saattaa hyvällä lykyllä tulla ulos. Jos ei onnistu niin paineilmalla tulee aika hyvällä prosentilla ulos
16.10.2011 15:25
Jep, itelläki tippunu monet sokat sinne ja aina tullu joko magneettipuikolla tai paineilmalla ulos
EDIT: oisko muuten kellään mitään hajua että saisko rx tehtyä yksinkertaset sähköt helposti? mulla ei valot toimi jostain syystä vaikka kaikki johdot oon kattonu moneen kertaan läpi. Polttimo on vaihdettu ja takavalona on se scatterin ledilippa. Ainiin ja akun oon repiny irti aikoja sit