Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
9.5.2014 12:25
Moro! Onko porukalla kokemusta koyo merkkisistä laakereista? Tarkotus ois vaihtaa koneen laakerit ja koyo merkkiset olis nyt saatavilla laakerikeskuksesta. Lähinnä sitä mietin ettei kyseessä olis mikään täysin susi laakerimerkki.
9.5.2014 13:14
Ei ole susi, ihan hyvä ja kestävä merkki.
9.5.2014 13:34
Koyon laakerit on huippuluokkaa, kestää aivan varmasti.
9.5.2014 16:48
Joo vaihoin tulpan ja ongelma katosi
derbi elää taas
9.5.2014 17:21
Kiitos edellisistä vastauksista. Nyt ois sellanen kysymys että onko runkolaakerien kuulien määrällä mtn vaikutusta toimivuuteen. Alkuperäisissä on 10 ja noissa koyon valmistamissa kuulia on 8
?? Epäillyttää hieman vaikka liikkeessä sanoivat että toimivat mopon laakereina.
9.5.2014 17:34
Mitkä niiden uusien laakerien mallinumerot on ja mihin olet niitä laittamassa tarkalleen ottaen? Jos laakerit on täsmälleen saman malliset kuin edelliset, niin ei tule vaikuttamaan mitenkään. Merkinnät on printattu laakerien ulko- ja/tai sisäkehiin ja esim. kampuran petarit on mallia 6204 C4. Jos niistä puuttuu esim. tuo tärkeä "C4" -merkintä, niin sitten voikin olla jo aihetta huolestumiseen.
9.5.2014 17:39
Laakerissa on seuraavat numerot 6204c3 ja valmistaja koyo. Ja laakerit on menos derbi x-raceen
9.5.2014 17:43
Silloin ei ole hätää, c3 laakerit menevät Derbin suositteleman (kalliimman) c4 sijasta aivan yhtä hyvin ja sinulla on käytössäsi aivan oikeanlaiset laakerit. Ajoin itse koko viime kesän c3 laakereilla kustannussuistä ja toimivat moitteetta koko kauden.
9.5.2014 17:50
Hyvä juttu ja aika jännä kun laakerikeskukses ois toi c4 laakeri ollu hinnaltaan sama. Ite muistelin et näissä 50cc vehkeis ois ollu tota c3 ja sit viritetymmissä 70-80cc laitteissa c4 laakeria??? Mut suur kiitokset vastauksesta!
9.5.2014 17:58
Derbeissä on jo vakiona "virilaakerit", on ne laatupelejä..
9.5.2014 18:02
No miitäs ihmettä? Eli depan vakio alakerralle vois heittää jonku 75cc pytyn laakerien puolesta???
Kai noi c3 kestää jotkut perus tehari/kaasari virit ?
9.5.2014 18:13
Mulla on ykköskoneessa, eli käyttiksessä, kiinalaiset vaihteiston neulalaakerit, tsekkiläiset runkolaakerit ja japanilaiset, vakiota vastaavat petarit 80cc sport pytyn kanssa ja potkii niin perkeleesti ilman mitään sivuoireita ja ajelen sillä setillä täysin luottavaisin mielin.
e: petarit on nyt vaihdettu c4, mutta viimekesän 70cc kokoonpanon kanssa toimi ihan vastaavasti c3 laakereilla.
10.5.2014 17:39
Mitä olis nyt tehtävissä, kun derbin takajarruneste säiliön se kiinnitys tähtipää ruuvi on niin pyöreä ja prkleen tiukassa? Kertokaa ihmeessä että miten itte ootte saanut tommosia pirulaisia poies!
10.5.2014 17:46
Poraamalla ite otin, jos on kierteet nii laitat vaa pulti ja mutteri.
10.5.2014 21:06
Derbi lähtee hyvin käyntiin kylmänä ja pysyy käynnissä tyhjäkäynnil kylmänä. Mutta! Kun kone lämpiää vähänkin niin derbi sammuu tyhjäkäynnillä ja lähtee 10 polkasulla käyntiin... Vika varmaan siinä että liian iso suutin?