Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbien virittäminen

26.2.2018 11:27

onnitus kirjoitti:Ja itellä olis tulossa 75cc mvt yasunin r3 ja 26mm keihini nii mietin vaa onko toi 26mm kaasari liian iso tolle 75cc pytylle vaikka tehokas onki? (noin 18hp) :|


Kuulostaa just sopivan kokoselta. Itellä esimerkiks viilatun 50cc kanssa 21mm PWK
Rytkö kirjoitti:Mistäs saisi derbi 2015 kurittoman alkukäyrän niinkun ei paisaria ainoastaan se alku, kun ei jaksa/pysty ottamaan hukkaputkea pois. katsellut turbokitin alkukäyrää mutta kuvassa näyttää erilaisemmalta kuin oma


En itse ainakaan ole törmännyt sellaiseen. Ja tuo TK:n alkukäyrä taitaa olla vanhempiin, 2000-2010 Derbeihin/Gileroihin/Aprilioihin menevä. Putki on tosiaan hieman muuttunut 2010-2011 välillä

Kaikkien apua arvostetaan!

6.5.2018 23:19

Asijantuntijat apua. Terpiin ei meinaa millään löytyä oikeita säätöjä. Ensialkuun "vireinä" on tukittu hukkaputki, puoliksi pois porattu alkukäyrän holkki, poistettu reikälevy, airsal 50cc pytty, 17.5mm lortto. Tällä hetkellä parhaiten toiminut 80 suutin, jolloin mopo ei pysy lainkaan tyhjäkäynnillä ja kiertää jotenkin, muttei täysin loppuun asti savuttamatta ja röpöttämättä. Piruuttani kokeilin 95 suutinta mutta tällä ei kiertänyt ollenkaan. Omaan korvaani alle 80 suutin olisi erittäin pieni? Pitääkö lähteä kokeilemaan? Liian laihalla käyminen pelottaa hieman... Mopona Derbi DRD PRO 08vm.

Re: Derbien virittäminen

13.5.2018 2:40

Kannattaa varmaa ottaa/poraa se holkki kokonaa pois. Saattais löytyy helpommin säädötki ja saat enemmän irti siitä airsalista. :D

Re: Derbien virittäminen

13.5.2018 20:30

Kato onko ilmanputsari tukos/pese se

Re: Derbien virittäminen

14.5.2018 12:19

Tämmönen setti löytyy iteltä:
-airsal 73cc hiukan muokatulla männällä
-avarretut lohkot
-turbokit lacada
-21mm lortto kiihdytyssuppilolla ja 95ps
-pipercross ilmansuodatin
-lyhyt tarvike imukaula
-malossin läpät vakioläppärungossa
-14/53 välit

1 ja 2 nyppäili keulaa vielä ylös kun oli 13/53 välit. Kesällä olis tarkotus vähän kahtoa pakoaukkoa ja alakauttasta putkea jossa olis vähän laajempi tehoalue. Huiput nykyisellä setupilla 100km/h ja kiihtyvyys on suht ok (eipä ole kukaan vielä tullut ohi viivoilla). Sanoisin että päivittäiseen ajoon iha ok setti. Miinuksina antaisin polttoaine kulutuksen, mutta senkin saisi alaspäin kun jättäisi kovat kiihdytykset kokonaan pois. :roll:

Re: Derbien virittäminen

14.5.2018 16:49

Täyzii muistatko paljon meni 13 53 väleil

Re: Derbien virittäminen

15.5.2018 12:46

Jaaha eipä tullu kokeiltua kunnolla. Joskus vetelin matkaa ja laitoin huvikseni geepeeässän taskuun. Kevyellä kaasun käytöllä näytti 85. Kyllä se yli 90 meni niilläkin.

En kyllä koskaa vaiha enää viiskymppistä tuohon. Aivan hirveätä ajaa kun kaasu pitää olla kokoajan ylipuolen välin. 73cc jaksaa ylämäkeenkin kiihtyä isoillakin vaihteilla, joka oli 50cc aikana vain märkä uni.

Re: Derbien virittäminen

15.5.2018 16:26

Tuo 73cc airsal sport sylinteri on kyllä todella hyvä päivittäiseen käyttöön. Ei tuo nyt mikään tykki ole tehoiltaan, mutta tehoalue on todella laaja ja mukava ajella kun jotain vääntöäkin löytyy eikä tarvi kokoajan vinguttaa. Mäntäkin noissa kestää melko pitkään jos järkevästi ajelee eikä turhaan rääkkää (polttele kumia tai muuta älytöntä turhaa huudatusta)

Melkein sanoisin että omalla mopolla oli mukavampi ajella tolla 70 sport airsalilla kun nykysellä malossin 80cc mhr replicalla. Kyl tässä malossissa tietty pikkasen enemmän on potkua, mutta samalla tehoalue on kyllä reilusti kapeampi kun airsalilla.

Re: Derbien virittäminen

15.5.2018 17:41

Juu itekki ollu tyytyväine airsaliin eikä ne ees oo kovin kalliita ja toimii 17.5 kaasarillakin hyvin ja bensan kulutuskin suurinpiirtein sama ja ehkä jopa vähenisi pitemmillä väleillä.

Re: Derbien virittäminen

23.5.2018 21:29

Elikkäs derbin virityksestä: derbi kulkee nyt 57 kmh vakio cdi, kuristukset poissa, vakio välityksillä. Miten tätä lähtis virittään? 85 suutin taitaa olla. Onko muuten normaalii että täysii ajaessa ottaa moottorijarrutus vähäsen. Kiihtyy semi hyvin.

Re: Derbien virittäminen

23.5.2018 21:44

Derbityömaa kirjoitti:Elikkäs derbin virityksestä: derbi kulkee nyt 57 kmh vakio cdi, kuristukset poissa, vakio välityksillä. Miten tätä lähtis virittään? 85 suutin taitaa olla. Onko muuten normaalii että täysii ajaessa ottaa moottorijarrutus vähäsen. Kiihtyy semi hyvin.

Tehari, pidemmät välit ja rajottamaton cdi ellei oo drd malli silloin on vakiona rajoittamaton. Sit vaa isompaa pyttyä jos ei tehari riitä.

Re: Derbien virittäminen

14.6.2018 0:44

Mul on Derbi SENDA drd Xtreme -16. Suutin Vaihdettu 85 > Reikälevy poistettu, Välit vaihdettu 11/65 --> 14/65, Reikälevyn kanssa kulki 65, nyt kiihtyy noillakin väleillä nopsasti rajoittimelle ku sen poisti > 9400rpm, Menee sen 63. Hankin tähän Rajoittamattoman CDI:n, Kurittoman Technigas Alkukäyrän, niin kuinka iso takaratas olisi hyvä, kun haluan ajella mahd. lujaa alhaisemmillakin kierroksilla, kiihtyvyys ei niin tärkeää. Ajattelin 55 ratasta, mutta onko liian raskaat välit sitten, Katalysaattorihan varmaan putkeen jää, jos ei ole keinoja saada sitä pois sieltä ilman kovia hitsauksia.. Kiitos

Re: Derbien virittäminen

17.6.2018 23:33

Mulla on VM 2007 Derbi Senda jossa rajottamaton CDI, Dellorton 19mm, LeoVince V6 tehari ja 12-65 välit (vakiot). Noilla kulkee gepsiin sen 60-65. Luulisi kulkevan enemmän? :| Rajoittaako välitykset vai mistä kiikastaa?

Re: Derbien virittäminen

18.6.2018 5:57

No eipä se noilla välityksillä juurikaan kovempaa pitäisikään mennä. Tuo V6 kun on vielä melko alakiertoinen putki.

Re: Derbien virittäminen

18.6.2018 14:53

Välitykset on kyllä aika lyhyet. Kokeile jotain 12-53 välejä.