Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: MRX / RRX / Spike

29.1.2014 20:21

Tai EFI ;)

29.1.2014 20:32

Mutta efiä löytyy ainoastaan mrt:stä.

29.1.2014 21:16

Kyllä taitaa joistain mrxäistä löytyä myös ;) http://www.youtube.com/watch?v=eH8REq1ilXw

29.1.2014 22:02

En kyllä vieläkään usko, että missään vanhan mallin power up riejussa olisi efin boksi, mutta mene ja tiedä :D

3.2.2014 21:24

moi tietääks joku, että kuinka iso rieju mrx:n tankki on?entä varatankki? ja paljonko se vie bensaa 100km ( CDI on porattu) Kiitos vastauksesta ;)

3.2.2014 21:47

8,4litraa, päätankki pitäis olla 7 litraa ja varatankki 1,4 litraa, mutta mulla on ainaki päätankki reilu 5 litraa ja varatankki n. 3 litraa :D kulutus pelkällä poratulla cdi:llä ei vakiosta nouse, eli n. 3-4 litraa sadalla, mutta jos moposta on otettu holkki pois putkesta, kulutus nousee 5-6l/100km kaasukädestä riippuen.

9.2.2014 19:39

Mitäs jätkät arvelette, itellä on riemuun tulossa 75cc italkit ja 21mm lortto sekä vapari, oisko kellään mitään suuntaa-antavaa tietoa suuttimesta? Ja onkohan arrowissa tarpeeks potkua tolle setupille vai kannattasko suosiolla jotain scr corsee tms. vielä parempaa putkulaa suunnitella hankkivansa? :P

11.2.2014 17:57

Varmaan "ihan tarpeeksi", mutta tietenkin corsella lähtee äkäsemmin. Suuttimista paha sanoa, ei oo kokemusta mutta varmaan 100-150? :D

12.2.2014 17:14

Moro, tuli riejun kanssa pieniä erimielisyyksiä kun olin n. tunti sitten lähdössä ajelemaan. Video varmaan selittää vian parhaiten, ennen videon kuvaamista poljin mopoa käyntiin arviolta 20 minuuttia 2 eri tulpalla ja välillä kuivatin aina märän tulpan ja lämmitin sitä. Mopo kävi ensimmäiset pari minuuttia ainoastaan ryyppy pohjassa erittäin huonoa tyhjäkäyntiä (n.1200-1400 rpm ja arviolta joka kolmas työtahti oli ''tyhjä'', eli ei sytyttänyt ollenkaan) ja tukehtui jos erehtyi hipaisemaankaan kaasua.
Tässä siis video:
http://www.youtube.com/watch?v=sc2-PRle ... e=youtu.be

Edit: ongelma korjattu ilmanputsarin pesulla ja pienemmällä suuttimella

15.2.2014 22:32

Oon ostamassa riejua eikä riejuista liioin kokemusta, sanokaapa olisko p***a tämä MRX (ilmoituksessa lukee RRX)
http://www.nettimoto.com/rieju/rrx/1628286

15.2.2014 22:51

Eihän tossa mitään ole, ehkä poliisi saattaa kiinnostua moposta ulkonäön johdosta ja ite ainakin käskisin myyjän hakea mopon kilvet takaisin, näet ei olisi kovin mukava yllätys kun konttorilta ilmoitettaisiin ettei kilpiä saakkaan. Kuulemma kilvet on aina vähintään vuoden konttorilla (?) Näin siis käynyt kaverille. + jos ite olisin ostamassa tota niin pyytäisin myyjää asentamaan tuorevoitelun takaisin, omasta mielestä paljon varmempi kun seosvoitelu.

16.2.2014 0:00

Eipä tossa riemussa näyttäs mitään vikaa olevan, ostotilanteessa kannattaa johdot tarkistaa, kerron tästä kohta lisää. Ja sitten jos tuon ostat niin kannattaa varautua siihen rajottimen huutoon jos sitä ei ole porattu etkä aio itse porata, se nimittäin alkaa käymään hermojen päälle. :D Ja kuten Jawa sanokin, poliisa todennäkösesti himottaa.

Niin niistä sähköistä, itse tuossa äsken 5 tuntia karsin ja korjailin riejuni sähköjä, en tiedä oliko sitten entisen omistajan aikaansaannosta tuo noitten kunto vai onko ne tehtaalta tullessaanki näin perseestä ja heikot? Niin kysymys olisikin et minkä väriset johdot valoille tulee? Ja viittiskö joku pistää siitä CDI:n liittimesta kuvan et nään johtojen järjestyksen jos mullon joku mennyt pieleen. :D

24.2.2014 16:21

moi, olen käytetyn rieju rrx:än uusi omistaja, ja ajattelin että voisko joku kirjottaa tänne täydellisen huolto ohjelman ? kiitos etukäteen ;)

28.2.2014 19:09

Mistä löytäis rieju mrx 06 katteita ?

28.2.2014 19:21

Mascolta muistaakseni n. 300€/setti
Viimeksi muokannut jawa123 päivämäärä 1.3.2014 12:09, muokattu yhteensä 2 kertaa