Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

1.7.2012 18:48

Poraa kuria sopivasti, laita sopivat välit ja sopiva suutin. Ei kukaan suutinta osaa kertoa, eikä sanoo millaset välit haluut.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

2.7.2012 14:26

Niin totta. Mutta ajattelin, että jos joku muu on täällä laitellu saman kokosta kuria nii ois voinu sanoo et minkä kokosta suutinta kannattaa laittaa sinne. Esimerkiksi betan keskusteluosiossa sanoivat heti, että kannattaa kokeilla noin 90-100. Mutta eiköhän tästä selvitä kokeilemallakin :) Edit1: Muistaako kukaan kuinka iso on vakiokurin reikä ?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

3.7.2012 14:54

Joskus taisin lukea, että se ois 12mm. En kyllä varmaks sano, mut ei se kyllä paljon isommalta näytä :lol:

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

3.7.2012 16:10

Joo elikkäs mulla on toi Yamaha Dt50x 2006 vuoden vihreä-musta malli. Ostin sen käytettynä ja vakiona, kilometrejä oli n. 11500km. Ostin siihen Mc-Scatterilta Am6 koneeseen sopivan Tecnigas ACERO:n putken josta otimme kurit pois ja 102 kokoa olevan pääsuuttimen. Kun käynnistin moponi sen jälkeen, se toimi kuin unelma :) . Ajon jälkeen aloin kotona ihmettelemään kun oli putken juuresta työntänyt outoa mönjää, joka oli erittäin paksua, kuten palamis jätettä. Samoin se työnti sitä äänenvaimentimesta asti. Kokeilin säätää ilmaruuvia, mutta missään asennossa ei ollut hyvä, mönjän tulo jatkui :s . Kun ajattelimme isän kanssa että pääsuutin olisi liian pieni kurittomalle tarvikeputkelle, jolloin se työntäisi sitä mönjää. Ja se ei haise bensalle, vaan on paksua ja öljyn tapaista mutta ei liukasta. Onko kenelläkään mitään tietoa että mitä se voisi olla? Tiedän että vaihtoehtoja on monia tähän vikaan mutta olisiko kenelläkään tapahtunut samaa ongelmaa ja jos on niin saisinko vastauksia / tietoa asiasta, Kiitoksia etukäteen jo kaikille.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

3.7.2012 18:05

Mikä neuvoksi kun pakoaukon halkaisija 28mm ja putken 25mm ja vuotaa paljon, onko mitään keinoa tiivistää sitä, oon kokeillu o-renkaita mutta kun ne sulaa sinne väliin, oisko saatavilla mitään holkkia?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

3.7.2012 18:21

@nooa10 karstaa?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

3.7.2012 19:43

Ostin tossa just E-noxin ja ei meinaa millään mennä välipilli paisariin kiinni. Jos jollain sattuu olemaan sama putki nii oliko teillä joku soviteholkki mukana siinä vai menikö ihan helposti kiinni?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

3.7.2012 20:45

@andis joo sen kokonen kuri taitaa olla noissa <-07 ennen olevissa. Kenellekään kaverilla ei ole tallessa sitä vakio kuria nii ei voi kattoo siitäkää. Tietopankista löytyvän kuvan mukaan se reikä olisi ainakin yli 20mm :roll:

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

3.7.2012 21:54

Mutta se kurihan on sellanen suppilon muotonen, että se kurin aukko/reikä on sielä alkukäyrässä päin, mutta jos ite tekee sellasen peltikurin, mikä on alkukäyrän ja paisarin liitoskohdan kohdalla, niin eikö tuo vaikka 12mm kurista siitä enemmän, kun jos se olis alkukäyrässä, koska putki on paksumpi siitä kohtaa?

Eli jos tekee alkukäyrän ja paisarin liitoskohtaan kurin, sen pitäisi olla isompi ku vakiona kurin reikä on, eikö?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

3.7.2012 21:59

Nooa10, sehän on palamatonta öljyä. Normaalia kun kyseessä on 2T peli. Itellä tulee myös.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

3.7.2012 23:07

No entäs kun ilmanputsarista menee se letku vakioputken alkukäyrään, kannattaisiko se tukkia vai laittaa niin että puhaltaa koneen alle ne ilmat? Ja jos sen tukkii niin mitä tapahtuu? Ja tuosta pakoputken alkukäyrästä vielä sen verran että minun mielestä ei pitäisi öljyä tulla jos mopossa on kaikki kunnossa :|

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

3.7.2012 23:23

Letku tukkoon. Ei se mitän puhalla, vaan se on katalysaattorin hapetin, eli pakoputki imee aina hiukka ilmaa sieltä. Se on aivan turha, tukkoon vaan.

Ja jos alkukäyrä ei oo tiiviisti pytyssä, tai pakoaukon O-rengas on kulunu ni se vuotaa, ja siks se tunkee sitä öljyä siittäkin. Öljyn tuleminen on myös aika normaalia, kun on kyseessä 2T peli. 2T peli ei ikinä polta kaikkea öljyä, vaan sitä joutuu pakoputkeen. Sen takia putki myös karstottuu nopeammin kun vaikka nelarissa.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

4.7.2012 20:32

Joo o, nyt on kuriton vakioputki, mutta 98 suutinki tuntus olevan liian pieni. Tehopiikki loppuu johki 8500 kierroksee, mutta kun pistää ryypyn päälle nii alkaa taas vetää paremmin. Taidan käydä ostamassa 105 suuttimen ja on/off rajottimen huomenissa. Kuinkas pitkä tehoalue on tossa vakioputkessa ?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

7.7.2012 21:43

putsipa kirjoitti:@andis joo sen kokonen kuri taitaa olla noissa <-07 ennen olevissa. Kenellekään kaverilla ei ole tallessa sitä vakio kuria nii ei voi kattoo siitäkää. Tietopankista löytyvän kuvan mukaan se reikä olisi ainakin yli 20mm :roll:

Kaverin 09 detsis oli vakiokuri 15,5mm(nusnus) :)

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

7.7.2012 22:31

MalaXTM kirjoitti:
putsipa kirjoitti:@andis joo sen kokonen kuri taitaa olla noissa <-07 ennen olevissa. Kenellekään kaverilla ei ole tallessa sitä vakio kuria nii ei voi kattoo siitäkää. Tietopankista löytyvän kuvan mukaan se reikä olisi ainakin yli 20mm :roll:

Kaverin 09 detsis oli vakiokuri 15,5mm(nusnus) :)

kuinka paljon ilman kuria?:D 5cm? onko tietoa?=P