Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Gilera RCR/SMT

5.3.2014 20:40

Juu kiitos. Elikkäs se ilman ja bensan suhde säätyy suutinta vaihtamalla? Onko se johto sellainen musta vai läpinäkyvä jos osaat sanoa?

Re: Gilera RCR/SMT

6.3.2014 0:37

Periaatteellisesti kyllä. Tarkemmin ilmaistuna pääsuutinta vaihtamalla säädetään bensiinin määrä oikeaksi käytettävän ilman suhteen täyskaasulla. Muita kaasun asentoja varten kaasarissa on vaihdettava/säädettävä neula, seosruuvi, ryyppysuutin ja tyhjäkäynnin säätöruuvi.

Imuputken, eli ilmanputsarilta kaasuttimelle johtavan putken etsintää helpottaa se tieto että se on kaasuttimelle tulevista liitännöistä ainoa johon peukalosi mahtuu sisään. Ne pienemmät letkut taas tuovat kaasarille bensiiniä ja kaksitahtiöljyä sekä antavat bensahanalle alipainetta.

Re: Gilera RCR/SMT

8.3.2014 0:17

Morjes. Otin ton kaasarin kuristuksen irti mut kertojaas onko vaikea ottaa sitä alkukäyrän ja paisarin välistä pillikuristusta pois? Miten onnistuisi japaljon kulkisi enemmän?

Re: Gilera RCR/SMT

8.3.2014 12:28

Onko toi suutin vaikea vaihtaa?

Re: Gilera RCR/SMT

8.3.2014 15:21

MIljoonien kysymyksien mies. Ensinnäkin. AInakin omassa värkissä sen kurin saa paisarin ja alkukäyrän välistä irti silleen, että aukasee aluks alkukäyrän ja paisarin liitoskohdasta ne 3 ruuvia. SItten pytystä 2 ruuvia irti. Lyöt putken vaikka hukkaputkesta kiinni ruuvipenkkiin, ja rälläkällä hiot koko kurin helvettiin. Tällä meni 89 mittariin vakioväleillä joskus parhaimmillaan, jotka kyllä oli v*tun pitkät omasta mielestäni, kun kokoajan piti huudattaa vaihteet loppuun. Nyt 13-65 ja menee talvella sen 70-75 mittariin. Eli 62-68 km/h normisti.
Koska alkukäyrä on niin helppo irrottaa niin voihan sitä vähän vaan hioa pois ja lähteä koittamaan. Tämä kokemus siis koettu 2011 vuoden smt:llä.

Suuttimen taas saa vaihdettua silleen, etä vähän aukasee niitä siihen meneviä ilmanputsarin letkuja jne. ja kallistaa kaasaria vähän. Sitten pitkällä ruuvimeisselillä sieltä swingin välistä avaamaan kohon ruuveja. Sitten vaan otat kohokammion pois, ruuvaat suuttimen keskeltä pois ja isompi tilalle, ja sitten katsot että koho menee oikeaan koloonsa ja kiristät sen suorassa kiinni.
Itse teen sen niin etten edes availe niitä ilmanputsarin juttuja ja pähkäilen että mitenkäs helvetti saan sinut nyt avattua, mutta koita keksiä jotain. :)

Re: Gilera RCR/SMT

24.3.2014 22:59

Miten ton vakio kilventelineen saa pois ? Otin kaikki maholliset ruuvit siitä pois ja se heilu paljon, muttei irronnu. Pitäskö ottaa ne takakatteet pois et sen sais pois vai mitä ? :s
Ja pyörä on Smt -13.

Re: Gilera RCR/SMT

25.3.2014 15:53

voiko jotenkin tehdä imukaulan ja kaasarinvälistä liitoskumia itse kun tuntuu aina hajoavan jos ostaa jostain? samalla kyselisin miten saisi vähän tehoa/vääntöä gilera smt kun holkki on otettu pois hukkaputki tukittu ja kaikki muutkin kurit poistettu ja menee vinguttamalla alamäkeen vain 65km/h? :D :)

Re: Gilera RCR/SMT

27.3.2014 17:41

Joo kyselisin kans millee vakio kilventeline lähtee pois

Re: Gilera RCR/SMT

28.3.2014 19:13

Ei se auta ku värkätä niin kauon mopon kimpussa, että se kilventeline lähtee irti. Jos ei meinaa irrota niin testatkaa ottaa ne takakatteet pois. Eihän oo vilkkujen tai takavalon johdoista kiinni?

Ei taida olla niin yksinkertasta tehdä sitä liitoskumia siihen ja luulen, että ostamalla saisi parhaan. :) Onko kaasari hyvissä säädöissä, ei oo imuvuotoja ja moottori on iskussa? Luulisi nyt sen lujempaa kulkevan nuilla vireillä :D

Re: Gilera RCR/SMT

28.3.2014 21:39

säädöistä en mene takuuseen mutta moottori on kyllä ihan hyvässä kunnossa :D ja jos joku vielä voisi linkata 17.5mm dellortoon liitoskumin kun ei tahdo löytyä mistään :D

Re: Gilera RCR/SMT

28.3.2014 23:12

Gilera savuttaa tosi paljon antaessa kierroksia ja hetken ajon jälkeen änkässä lilluu öljyä. Mistä tää vois johtua? Sitten ku sammuttaa ni änkkä savuttaa vielä hetken ja haisee erikoiselta, tavallaan palaneelta.

Re: Gilera RCR/SMT

29.3.2014 2:10

tony itellä kans sama ja miettiny että mikä on :D

Re: Gilera RCR/SMT

29.3.2014 2:56

Jossain määrin kaksitahtikoneen ominaisuus. Tuorevoitelua käytettäessä kannattaa tarkistaa että järjestelmän säätöviivat ovat kohdakkain ja seosvoitelun osalta harkita käytettävän seoksen suhteen muuttamista, järkevissä rajoissa toki. Laadukkaampaan 2T-öljyyn siirtyminenkin voi auttaa. Mutta kuten mainittua, kaksitahtikoneen ominaisuutena on palamattoman öljyn poistuminen pakokaasun mukana.

Re: Gilera RCR/SMT

30.3.2014 23:06

Hei kun ottaa alkukäyrän ne kaks ruuvia koneesta auki niin tarviiki vaihtaa sinne heti uudet tiivisteet

Re: Gilera RCR/SMT

31.3.2014 1:03

Ite en oo ikinä edes käyttänyt mitään tiivisteitä pakoaukon ja alkukäyrän liitoksessa, sen voi aivan yhtä hyvin kasaa vanhalla tiivisteellä, kuin jättää kokonaan laittamatta.