Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Puch-moottoriset Tunturit

17.7.2012 22:19

kauan..

Re: Puch-moottoriset Tunturit

18.7.2012 20:24

Mother of God! Pakko se on nyt uskoa kun moisesta kuva heitetään eteen. Harvinaista. Kyllä tuosta 100€ ainakin kehtaisi pyytää, kun ihan JPC:n orggis mäntäkin näkyy löytyvän. Just muuten romppeilla pyörittelin 43.50 kokoista JPC:n mäntää kädessä, kovasta hinnasta johtuen jäi ostamatta.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

18.7.2012 22:38

löytyy siihen lisää uusia mäntiäkin:)

Re: Puch-moottoriset Tunturit

18.7.2012 22:38

Kyllä tosta omasta mielestä 150€ voisi varmasti joku maksaa.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

19.7.2012 23:42

Tänään hain pytyn+männän porautuksesta. Pääsee taas pepiskalla ajeleen 8)

Re: Puch-moottoriset Tunturit

20.7.2012 9:44

Sellanen (tyhmä) kysymys, että pitääkös kondensaattorin saada maita siitä magneeton pohjalevystä?

Mulla kävi nimittäin niin, että kun tilasin Tunturiin uuden konkan Voimakoneelta silloin joskus, se oli Forten valmistama tarvike. No sehän ei tietenkään sopinut siihen Magneeton pohjalevyyn, joten kairasin pohjalevyn reikää hieman suuremmaksi Dremelillä. Sitten tuo sopi hyvin paikalleen...

Nyt kun pistin kaikki sähköosat vaihtoon, kun Tunturi hyytyi täysin, hainkin osat Mopo Sportista ja tämä kondensaattori olikin saman kokoinen kuin se alkuperäinen, eli pienempi. En sit tiennyt että pitäisikö sen saada maata, joten tiivistin raon alumiinisuikaleella, ja nyt sopii hyvin paikalleen.

Vähän harmittaa kuitenkin, pitää tehdä erikokoisia noitakin. :roll: Ja Juu, konehan on se Puch VZ50N4.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

22.7.2012 19:59

Öljyä rupesi vuotamaan vaihdetangon tyvestä,siis stefa kaiketi mennyt rikki.Mites sen saa helpoiten vaihdettua?mistäs sen uuden stefan saa eli minkäs kokoinen se on?

Re: Puch-moottoriset Tunturit

22.7.2012 21:32

Tarkoitat ilmeisesti vaihdepolkimen akselia... Siinä on (ainakin uudemmissa, neljävaihteisissa pucheissa) tiivisteenä vain o-rengas, ja uusimalla sen saat öljyt pysymään sisällä. Siihen sopii joku normaali O-rengas, ja uuden saat käytyä hakemassa suurinpiirtein mistä tahansa hydrauliikka / koneosia myyvästä liikkeestä. O-rengas pidetään paikallaan prikalla ja seigerrenkaalla, ja jos otat vanhan o-renkaan malliksi, sopivan kokoinen pitäisi löytyä ihan vertaamalla. Seigerrengas, prikka ja o-rengas lähtee irti ihan moottoria avaamatta kunhan ensin irrottaa vaihdepolkimen ja moottorin sivupellin. Jollain meisselillä sitten vaikka ronkkii sen o-renkaan ulos sieltä.

80 trial: Kondensaattorissa on ideana saada maadoitettua kondensaattorin runko maihin. Jos kondensaattori ei saa maata, sytkä ei toimi. :)

Re: Puch-moottoriset Tunturit

22.7.2012 22:29

[quote="Betaversio"]Tarkoitat ilmeisesti vaihdepolkimen akselia... Siinä on (ainakin uudemmissa, neljävaihteisissa pucheissa) tiivisteenä vain o-rengas, ja uusimalla sen saat öljyt pysymään sisällä. Siihen sopii joku normaali O-rengas, ja uuden saat käytyä hakemassa suurinpiirtein mistä tahansa hydrauliikka / koneosia myyvästä liikkeestä. O-rengas pidetään paikallaan prikalla ja seigerrenkaalla, ja jos otat vanhan o-renkaan malliksi, sopivan kokoinen pitäisi löytyä ihan vertaamalla. Seigerrengas, prikka ja o-rengas lähtee irti ihan moottoria avaamatta kunhan ensin irrottaa vaihdepolkimen ja moottorin sivupellin. Jollain meisselillä sitten vaikka ronkkii sen o-renkaan ulos sieltä.

No mites siis tällainen vm-75 kaksi vaiheinen pappis,onkos kanssa siihen helppo vaihtaa eikä tarvii kuin vaihde steba ottaa irti ja saa vaihdettua sen sfetan?

Re: Puch-moottoriset Tunturit

23.7.2012 10:10

Betaversio kirjoitti:80 trial: Kondensaattorissa on ideana saada maadoitettua kondensaattorin runko maihin. Jos kondensaattori ei saa maata, sytkä ei toimi. :)


Kiitos tästä, siinä tapauksessa täytyy laittaa seuraavallakin kerralla alumiinia väliin jos tuo konkka taas on tuollainen pienempi versio. 8)

Re: Puch-moottoriset Tunturit

23.7.2012 20:00

Pappis Clubiin kirjoitti:No mites siis tällainen vm-75 kaksi vaiheinen pappis,onkos kanssa siihen helppo vaihtaa eikä tarvii kuin vaihde steba ottaa irti ja saa vaihdettua sen sfetan?


Sama homma. Jollain vain kaivaa se stefa pois ja stefapesän putsauksen jälkeen uutta tilaan. Kannattaa pyhkäistä pikkasen vaseliinia siihen stefan reikään, menee helpommin akselille ja pidentää hieman käyttöikää.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

23.7.2012 20:31

Ja on mukavampi sitten joskus ottaa pois.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

23.7.2012 21:49

Mäkistation kirjoitti:
Pappis Clubiin kirjoitti:No mites siis tällainen vm-75 kaksi vaiheinen pappis,onkos kanssa siihen helppo vaihtaa eikä tarvii kuin vaihde steba ottaa irti ja saa vaihdettua sen sfetan?


Sama homma. Jollain vain kaivaa se stefa pois ja stefapesän putsauksen jälkeen uutta tilaan. Kannattaa pyhkäistä pikkasen vaseliinia siihen stefan reikään, menee helpommin akselille ja pidentää hieman käyttöikää.


Mistäs tuollaisen stefan saa helpoiten hommattua että on oikean kokoinen ja varmasti pitää oilit sisällä??

Re: Puch-moottoriset Tunturit

23.7.2012 22:00

Mistä tahansa hydrauliikkaliikkeestä, sieltä samasta paikkaa mistä O-renkaan menet ostamaan

Re: Puch-moottoriset Tunturit

23.7.2012 22:06

Mahtaako 65cc JPC Autisa mennä suoraan Pappa Tunan lohkoihin, vai täytyykö avartaa? Ja ottaako jäähyrivat runkoon?