Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

12.5.2012 21:35

Kiristin on automaattinen. Eli uutta ketjua kai tilaukseen vaan (venynyt liiaksi)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

13.5.2012 12:19

Mikä johto lähtee siitä magneeton vierestä?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

13.5.2012 12:34

Siitä pitäisi lähteä montakin johtoa. Mg vieressä on se pikkuinen laatikko, se on imupulssikäämi ja hondassa sinivalkonen. Sitten sieltä lähtee valojen johdot, maadoitus ja punamusta oli joku tärkeä vielä.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

15.5.2012 13:57

Vapaavalon johto lähtee myös siitä vierestä.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

15.5.2012 15:33

Niin, vapaavalon johto lähtee siitä kumitulpasta/anturista joka on upotettu sinne lohkoon. Muistaakseni vähän turkoosin värinen se vapaavalonjohto.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

16.5.2012 23:06

Mistäköhän johtuu että kun painaa kaasua ja antaa kierroksia niin booaa ja sammuu?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

17.5.2012 0:10

Kaasarissa paskaa, tai liian pieni suutin. Putsaa kaasari ja koita isompaa suutinta jos ei toimi.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

19.5.2012 15:42

kertokaahan mankin venttiilien välysten mitat

Re: Monkey viritys ja tekniikka

19.5.2012 15:51

0,05mm

Re: Monkey viritys ja tekniikka

22.5.2012 16:42

moro taas :) tuli tossa mankiin uus pytty, mäntä ja kansi ja nyt kun tossa laitoin ne kiinni niin mäntä tulee pytystä paljon ulos kun mäntä on ylhäällä jotenka mitenkä kannattaa toimia ? kun aikasemmin oli entinen omistaja laittanut 4 kpl tiivisteitä päällekkäin pytyn ja lohkojen väliin ja ne oli sitten ihan miten sattuu siellä kun oli kiristetty pultit kiinni. olen kuullut juttua myös että siihen pytyn ja lohkon väliin sais paksun tiivisteen, onko tämä totta? Kiitos jo etukäteen :)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

22.5.2012 16:47

Minkäköhän pytyn ja männän oot ostanu ja mille alakerralle?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

22.5.2012 20:19

tuossa sylinteri:http://www.mbfmoto.com/shop/fi/verkkokauppa?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=25&category_id=6

mäntä:http://www.mbfmoto.com/shop/fi/verkkokauppa?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=431&category_id=5

kansi:http://www.mbfmoto.com/shop/fi/verkkokauppa?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=612&category_id=12

ja tietääkseni tuo on ihan 50 mankin vakio kone. Mielessä kävi sellainen että onko esim. joku 110 samurain kampura laitettu jos on ollut joskus isompi pytty.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

22.5.2012 20:57

Siellä saattaa olla pitemmällä iskulla oleva kampura, ei pitäis tulla yli jos sulla on nuo uudenmallin alakerrassa kiinni. Miks oot tuon kannen ostanu 50cc:n kanssa, toimii huonosti kun on niin iso palotila = puristukset jää pieneksi.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

23.5.2012 18:58

Usein jos on pidempi-iskunen kampura on isketty vaikka 125cc pyttyy kiinni ja lohkot avarrettu että pytty mahtuu.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

23.5.2012 19:24

ei ainakaan ole avarrettu mutta varmaan se on tehtävä 4mm kuparilevystä sinne pytyn ja lohkonväliin tiiviste koska se mäntä tulee 5mm yli pytystä :D