Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
8.10.2011 20:08
Osaako kukaan sanoa kuristaako arrowin teharin välipilli? kun se on niin ohut vakiona ja saako vakioputken paisarin holkin irti ilman putken avaamista jotenkin?
8.10.2011 22:53
No jos kuristaa nii todella vähän, eihän se tehari muuten olisi.. Paisarinholkista en oo kuullukkaan vakioputkessa, itellä ainakaan ollu sitä. Jos meinaat sitä liitoksen pilliä nii ruuvit auki, kuri veks ja ruuvit kiinni. Easy job!
9.10.2011 1:33
No siis se arrowi on kuitenkin E-hyväksytty, joten voi hyvinkin olla mahdollista että kuristaa ja sitten kyllä minulla ainakin on ihan paisarissakin erikseen holkki, kyllä sen alkukäyrän kurin helposti saisin irti, mutta haluaisin myös paisarin kurin pois samalla.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 9.10.2011 17:49, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
9.10.2011 12:25
Siis kyllähän se kuristaa se välipilli mutta se antaa vastapainetta että on enemmän vääntöjä. En suosittele ottamaan sitä vakioputken paisarin lopusta sitä holkkia pois koska sen kun ottaa piikki katkee jossakin vaiheessa. Eikä kannata sitä arrowinkaan välipilliä isontaa niin säilyy väännöt paremmin
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 9.10.2011 17:49, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
9.10.2011 14:03
Siis kyllähän se kuristaa se välipilli mutta se antaa vastapainetta että on enemmän vääntöjä. En suosittele ottamaan sitä vakioputken paisarin lopusta sitä holkkia pois koska sen kun ottaa piikki katkee jossakin vaiheessa. Eikä kannata sitä arrowinkaan välipilliä isontaa niin säilyy väännöt paremmin[/quote]
Kiitos vastauksesta
9.10.2011 16:13
Kutakuinkin karkeasti homma menee niin, että mitä isompi loppupilli (toimivassa)putkessa on, sitä enemmän siitä saa huipputehoja otettua ulos. Kuitenkin pieni loppupilli aiheuttaa koneelle lämpökuormaa, ja liian pienellä pillillä leikkaa kiinni. Isolla pillillä taas kerätään alavääntöä enemmän, ja isolla loppupillillä putken vääntökäyrästä tulee tasasempi mitä pienellä pillillä.
Kuitenkin kannattaa muistaa, että arrowinkin tapauksessa, jos haluaa tasasempaa vääntöä, kannattaa koko putki vaihtaa samalla, eikä vain loppupilliä.
10.10.2011 16:15
Slerpa_ kirjoitti:Kutakuinkin karkeasti homma menee niin, että mitä isompi loppupilli (toimivassa)putkessa on, sitä enemmän siitä saa huipputehoja otettua ulos. Kuitenkin pieni loppupilli aiheuttaa koneelle lämpökuormaa, ja liian pienellä pillillä leikkaa kiinni. Isolla pillillä taas kerätään alavääntöä enemmän, ja isolla loppupillillä putken vääntökäyrästä tulee tasasempi mitä pienellä pillillä.
Kuitenkin kannattaa muistaa, että arrowinkin tapauksessa, jos haluaa tasasempaa vääntöä, kannattaa koko putki vaihtaa samalla, eikä vain loppupilliä.
Miks ne laittas tehoputkeen pienen loppupillin jos siitä ei oo mitään hyötyä?
11.10.2011 1:23
Slerpa, lue ihmeessä sitä pakoputken tekoa käsittelevää ketjua.
Sarvi-Perkele kirjoitti:Skiiware kirjoitti:Rupes ny kiinnostaa nää pakoputken toiminnat, mutta olisko mahdollista suurentaa sitä paisarin keskellä olevan loppupillin halkaisija? kun paine-aalto ei tavallaan "iske" siihen?
Eikös se virtais paremmin?
Virtaishan se paremmin, mutta kun se ei saa virrata liian hyvin. Yleensä tehot lisii kun peräpilliä pienennetään, samoin kuin lämpökuorma, kunnes jossain pisteessä kone leikkaa kun mentiin liian pitkälle.
Herkkä tasapaino!
11.10.2011 1:55
osaisko joku kertoo mikä mun kytkimessä on mahdollisesti vikana kun välillä kytkin irrottaa ja välillä ei joskus taas irrottaa vähäsen. Kytkin vaijerin tuohon vaihdoin mutta se ei auttanu. kytkin rupeaa toimimaa ku siitä kytkimen akselista nostaa ja vääntelee tarpeeks ja painaa takaisin. kiitos vastauksista jo etukäteen
11.10.2011 8:25
Vaiha kytkinjouset jäykempiin. Tai sitten vaan kiristät sen vaijerin sieltä kaasarin alta siitä kiristysjutusta, selvää(kö)?
11.10.2011 8:59
Onko kenelläkään mitään niksejä kuinka saada kytkimentappi pysymään alhaalla kunnolla? oma tykkää nousta aina vähän
11.10.2011 15:56
Mikä vois olla vikana kun mun mxässä meni ensin etuvalo rikki sitten vaihdoin sen ja nyt kaikki muut valot eivät toimi, vain etuvalo. vaihdoin siis etuvalon h4:seen
11.10.2011 18:17
Korone kirjoitti:Onko kenelläkään mitään niksejä kuinka saada kytkimentappi pysymään alhaalla kunnolla? oma tykkää nousta aina vähän
tee jostai metallist siihe tarpeeks kestävä pala ja tee siihe reikä et saat sen vaikka mg-kopan tai ketjusuojan pultista kii. itel ei oo todellaka paksu pala(taitaa olla ihan alumiinipeltiä), mut kestää silti.
11.10.2011 20:34
Minkäs kokoinen suutin tarttiis laittaa jos isket Mäxään metran kiinni ?
11.10.2011 21:27
murmeli39 kirjoitti:Minkäs kokoinen suutin tarttiis laittaa jos isket Mäxään metran kiinni ?
minulla ainakin oli 68 hyvä turbokitin kanssa mäxässä kun kaasari oli se sha 12/14 ja 100 kun vaihdoin siihen phbn 16.