Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
22.7.2012 15:04
Täydennän vaihteeksi tota mun viestiä
Eli mopon ongelmat alkoi siitä kun alotin maalaamaan putkea, siinä samalla hakkasin sen saaste laitteen pään n. 2cm littanaksi koska se kumi mikä siitä tulee niin oli haljennut ja oli ilmanputsari oli vaihdettu joten se oli oli viraton, mopo oli kuriton jo ennen eli huiput gps:iin 67. Mutta suutinta ei oo koskaan vaihdettu entisen omistajan mukaan ? Eikä se mitenkään booaillut tai oireillut. Mutta kun irrotin alkukäyrän siitä paisarista niin siinä oli vielä kuria jtn 3-4cm mut sillee ettei se kyllä sitä aukkoa pienentänyt mutta rälläköin sen pois... Siinä samassa mopo pääsi kaatumaa kyljelleen..
Ja ongelma oli tämä, mopo ei pysynyt enään käynnissä ellei antanut vähän kaasua, korjasin sen laittamalla tyhjäkäyntiä isommalle, no sitten se oireili niin että se booas ihan vähän kun kaasutti nopeasti siis ihan vähän ja reagoi kaasuun heikosti mutta sitten ku kaasutteli korkeilla kierroksilla jonku aikaa niin rupesi reagoimaan kaasuun hyvin. Sitten siinä vaiheessa kun kone oli tosi lämmin niin kierrokset rupesi leijumaan että kun kaasutti niin kierrokset ei enään laskenutkaan...
Vika ei ole tulpassa koska sen vaihdon ihan vähän aikaa sitten (BR-9ES) mutta pitää koittaa laittaa sitä seosta isommalle ja jos ei se auta niin isompi suutin ??? Kertokaa mielipiteenne ! Kiitos vastauksista
22.7.2012 15:28
mitä vapaammin virtaava putsari niin sitä isompaa suutinta vaatii, eli aloitas nyt suuttimen isontamisella
22.7.2012 19:40
No nyt kun pääsin mökilleni niin käynnistin mopon, se ei käynnistynyt aluksi millään ----> piti mäkistartata sitte se lähti käyntiin ja rupesin huutamaan hirveesti, no säädin sitten tyhjäkäyntiä ja seosruuvia.. JA SE TOIMI !!! nytten mopo toimii normaalisti
tässä video sanokaa jos kuulostaa omasta mielestänne hassulta.
Ainoo vaan että äänet melko kovat koska se tiiviste välipillin ja paisarin välissä (siis välipilli on se mikä kiinni äänenvaimentimessa) niin se tiiviste hajos kun maalasin, ja nyt sieltä tulee vähän savua isommilla kiekoilla ja pitää lievästi kovempaa ääntä
http://www.youtube.com/watch?v=F5DTJN2K ... e=youtu.be
22.7.2012 23:03
Ihan normaalilta kuulostaa.
22.7.2012 23:26
Sitten vielä toinen juttu mistä tietää että öljyn saanti reistailee ? Meinaan kun moni on ottannut tuoreöljyvoitelun pois ja käyttää seosbensaa koska ei ole luottanut öljyn saantiin... Niin kiinnostais että mistä tietää ennen kun se leikkaa
23.7.2012 3:03
Itsellä rupes reistailemaan niin että laittoi aivan mahdottoman määrän öljyä bensaan ja putken ja kaikki meni aivan tukkoon ja ei voinut edes säätää mitenkään joten oli pakko ottaa pois.
24.7.2012 0:12
Ok no meinasin enemmän että jos ei anna ollenkaan öljyä... Kiinnostais joltain saada vastaus tuohon ? Ja sitten taas kysymys , tarvisiko mun vaihtaa nyt sitä suutinta isommaksi vai leipooko se muuten ??? Koska ei booaa yhtään
24.7.2012 0:19
Jos kuri on irti niin laita muutama numero ylöspäin
24.7.2012 2:37
siinähän sen juju onkin
tää on ollut 4800km edelliseltä omistajalta sillee et on ollut kuriton ja sitä ennen oli ollut jonkun liikkeen kuriton testimalli ? Niin jos muistat kun kirjotin että leikkasin sen lopun kurin mikä ei todellakaan rajottanut sitä pakokaasun menoa siellä paljoa, sitä oli jäljellä about 4cm... No leikkasin sen pois ja nyt laitoin sitä seosta isommalle. Niin en tiiä että tarviiko isompaa suutinta ... Tyhjäkäynnillä jos laittaa ryyppyä vähänkin niin ruppee sammumaan, vois koittaa laittaa melkeen täydet kierrokset ja sit laittaa ryyppyä?
24.7.2012 2:58
aja ja silloin laita ryyppy päälle ja jos sammuu tai booaa niin ei tarvitse vaihtaa.
24.7.2012 10:07
Olisko kellään mitään vinkkiä kilventelineelle ku on nii s**tanan ruma toi vakiteline
24.7.2012 14:20
jaop kirjoitti:Olisko kellään mitään vinkkiä kilventelineelle ku on nii s**tanan ruma toi vakiteline
jep. ota kokonaa pois se oma häkkyrä, ja osta joku uus kilventeline.
sun pitää vaa kehittää joku systeemi mihin sen kiinnittää, ettei putki polta sitä paskaks heti.. voin laittaa omasta kuvaa joskus ku jaksan/osaan/opin
ei se mikää maailman hienoin oo, mut ok.
paras vaihtoehto varmaa ostaa toine änkkä ja laittaa vähä hienommal systeemil joku kilventeline
24.7.2012 21:21
Niin sehän siinä onkin et mihkä sen sitte änkis, mut änkkää en kyl rupee uusimaan kun kulkee ihan tarpeeks kovaa muutenki... Nii ja onko mute laillista laittaa kilpi sivulle?
24.7.2012 21:30
Teet jostain pellistä kilventeline pidikkeen siihen alkuperäseen paikkaan, ja sitte laitat itse telineen sen peltipalan (tai minkä nyt parhaimmaksi näet) alapuolelle kiinni. Ja älä teippaa sit sitä vitun peltihäkkyrä paskaa ihan putkee kiinni, hehe
Vähä kotikonsteja pitää löytyvä=)
24.7.2012 21:47
Tuhhe kirjoitti:Teet jostain pellistä kilventeline pidikkeen siihen alkuperäseen paikkaan, ja sitte laitat itse telineen sen peltipalan (tai minkä nyt parhaimmaksi näet) alapuolelle kiinni. Ja älä teippaa sit sitä vitun peltihäkkyrä paskaa ihan putkee kiinni, hehe
Vähä kotikonsteja pitää löytyvä=)
Joo muute hyvä mutta se peltihäkkyrähän tulee sitte siihen änkän eteen ja vähän ajan päästä siinä onkin sitten reikä...