Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
8.7.2015 22:34
BetaRRMotard kirjoitti:11,10,9. Spare Wheeliltä saa myös tuota 9 hampaista.
ei sopinu tuo Forten valmistama 10h eturatas Betaan.
8.7.2015 23:32
Sopii se kun laittaa just eikä melkeen sen siihen akselin päähän
9.7.2015 0:42
Meneekö minkää muun mopon paisari suoraan kiinni betan änkkään ja pyttyyn ilman mitää modailuja (kyseessä vm12 beta)
9.7.2015 2:23
ilee123 kirjoitti:Sopii se kun laittaa just eikä melkeen sen siihen akselin päähän
No ei viihtiny hakata sitä kii siihe ainakaa.
9.7.2015 18:26
Ilmenny v*tuttava vika betassa. Kun kierrättelee mopoa niin hyvin kiertää ala kierroksilla (johonkin 4000rpm) asti mutta sitten tuntuu että tukehtuu ja pitää prrr ääntä.Kaveri väittää ettei saa tarpeeks bensaa mutta mopohan on nyt ihan vakio (vielä) ja siinä on 90 suutin että ei se ainakaan bensan saanti voi olla? Ja 90 suutin koska pitäis porailla kuria tässä lähipäivänä. Elikkä käykö liian rikkaalla vai laihalla? Ryyppy päällä tuntuu että on aivan tukossa. Muutamissa Betan soundcheckeissäkin sama ääni kuuluu
9.7.2015 18:30
Kyllä ne rattaat menee paikolleen vaikka väkisillä.
Peltikuri 10-50 välit noin 20mm reiällä 60 kmh, kuriton 10-58 tai 11-65 väleillä 63kmh. Kuri rajottaa hirveästi kiihtyvyyttä mutta huippuja ei niinkään. Esim 10-58 välit, 24mm kuri 58 kmh ja lussu, kuriton 63kmh ja repii ranteita
Arrowin oikeelta kulkeva tehari menee paikolleen suoraan huhujen mukaan niin pyttyyn kuin änkkään mut paisarin kiinnityksestä ei tietoa
itsellä oli vakiona ja miedolla peltikurilla 85 suutin ja hyvin toimi. Jos ryyppy pahentaa tilannetta -> pienempi suutin ja jos käy paremmin ryypyllä nii isompaa suutinta
9.7.2015 18:46
Beta Arzka kirjoitti:Kyllä ne rattaat menee paikolleen vaikka väkisillä.
Peltikuri 10-50 välit noin 20mm reiällä 60 kmh, kuriton 10-58 tai 11-65 väleillä 63kmh. Kuri rajottaa hirveästi kiihtyvyyttä mutta huippuja ei niinkään. Esim 10-58 välit, 24mm kuri 58 kmh ja lussu, kuriton 63kmh ja repii ranteita
Arrowin oikeelta kulkeva tehari menee paikolleen suoraan huhujen mukaan niin pyttyyn kuin änkkään mut paisarin kiinnityksestä ei tietoa
itsellä oli vakiona ja miedolla peltikurilla 85 suutin ja hyvin toimi. Jos ryyppy pahentaa tilannetta -> pienempi suutin ja jos käy paremmin ryypyllä nii isompaa suutinta
ok onko mitenkään mahdollista että 90 suuttimella ei kävis laihalla kurittomana. Joku myös kerto että jos ottaa sen katalysaattorin poies ja jättää vaan sen kurin suun ja sitä sitte vähä porailee niin kiihtyis suht yhtä hyvin ku kuriton mut huiput jäis 60km/h vakio väleillä
että olisko se kannattavampaa? 60km/h tasan jos menis ni en uskois et polliisi veis kilpiä ku kumminki sen alla ei kulje noin kovaa
9.7.2015 22:07
Itellä välit 10-60 ja menee 64km/h. Onko näis uusis betois siis sitä kurilevyä ilmanputsaris? Tääl sanottu että ei mutta taas pari betan omistajaa sanonu että on kurilevy siel.
Viimeksi muokannut Jonxxe päivämäärä 18.7.2015 17:05, muokattu yhteensä 1 kerran
9.7.2015 22:35
Se kansi siinä, epäilen vähän, etttä sen tarkoitus on estää isoja roskia, heiniä tms.
päätymistä putsariin ja vaimentaa imuääni, mutta ei sen poisto mitään tehoa tuo.
9.7.2015 23:11
Jesseeh1 kirjoitti:Ilmenny v*tuttava vika betassa. Kun kierrättelee mopoa niin hyvin kiertää ala kierroksilla (johonkin 4000rpm) asti mutta sitten tuntuu että tukehtuu ja pitää prrr ääntä.Kaveri väittää ettei saa tarpeeks bensaa mutta mopohan on nyt ihan vakio (vielä) ja siinä on 90 suutin että ei se ainakaan bensan saanti voi olla? Ja 90 suutin koska pitäis porailla kuria tässä lähipäivänä. Elikkä käykö liian rikkaalla vai laihalla? Ryyppy päällä tuntuu että on aivan tukossa. Muutamissa Betan soundcheckeissäkin sama ääni kuuluu
Sulla on liian iso suutin vakioks. Laita sinne se vakiosuutin 76
10.7.2015 0:53
Moro
Vaihon just viikko sitte kytkinlevyt ja jouset ja sen jälkee ajossa aluks kytkin toimi normaalisti sitte löysty huomattavasti. Sitte taas seuraavana päivänä oli ihan normaali ja taas löysty. No tänää ajelin ja yhtäkkii huomasin ettei kytkin toimi ollenkaan ja se on ihan tunnoton. Oon ihan kulli otassa ku ei mitään hajua mikä vois olla
10.7.2015 1:05
Moi, eli mulla on semmonen ongelma betas et pysyy hetken käynnis ja sit sammuu. Käytös on 108 suutin ja kuriton putki 10/65 väleil. Voiko olla et liika iso suutin? Tai sit joku vaa iha sairaan tukos kaasuttimes? Sori en tiiä paljoo mopoist viel ku just ostin.
10.7.2015 1:53
Jos meinaat et tyhjäkäynnil ei pysy ku hetken käynnis ni kato tyhjäkäynti suutin tai sitvaa paskois säädöis luulisin... Onksun 65 ratas modattu jostain derbin rattaasta ku ite ajattelin jostain hankkii?
10.7.2015 2:25
villu631 kirjoitti:Moi, eli mulla on semmonen ongelma betas et pysyy hetken käynnis ja sit sammuu. Käytös on 108 suutin ja kuriton putki 10/65 väleil. Voiko olla et liika iso suutin? Tai sit joku vaa iha sairaan tukos kaasuttimes? Sori en tiiä paljoo mopoist viel ku just ostin.
Kannattaa kokeilla laittaa se 115 suutin jos oot ottanu koko mötikän sieltä putkesta pois.
Itellä 116 ja toimii.
10.7.2015 2:29
Vilppehartti kirjoitti:Jos meinaat et tyhjäkäynnil ei pysy ku hetken käynnis ni kato tyhjäkäynti suutin tai sitvaa paskois säädöis luulisin... Onksun 65 ratas modattu jostain derbin rattaasta ku ite ajattelin jostain hankkii?
Joku yksityinen tms metallipaja saattas tehä. Tuos yks esim
http://www.motot.net/talli/osat/id23542/