Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
18.2.2013 18:36
No joo, ehkä vähän huonosti selitetty, mutta kyllä sen derbissäkin huomasi kun oli loppuun ajetut ketjut kun laittoi kireelle niin ketju ei pyörinyt oikein siinä rattaalla vaan näytti siltä, että ketju meni piikkien päällä.
18.2.2013 22:44
Itellä huomas loppuaikoina, että helvetin kuluneet koska taaksepäin työntäessä ketjut ikäänkuin jäivät rattaiden väliin, ja sitten sinkosivat siittä poissa ratisten. Kannattaa kumminkin uusia ketjut ja rattaat, ei ole kuin noin. 50-70e homma, riippuen mitkä ketjut ostaapi.
19.2.2013 20:49
Miksi mittaristossa näkyy vuorotellen 12p ja 6p silloin kun on virrat pois?
E: Viisaana ensin kysyin, sitten luin aloistusviestin.
Pääset mittarin "säätötilaan" ottamalla akun (penkin alla) johdot irti ja laittamalla ne pienen odotuksen jälkeen takaisin. Silloin mittarissa välkkyy neljä eri asetusta; | 6P ENDR | 12P ENDR | 6P SMOTARD(?) | 12P SMOTARD(?) |. Oikea asetus selviää penkin alta katsomalla tyyppikilvestä. Oikean asetuksen saa hyväksyttyä painamalla Mode-nappulaa, jolloin mittaristo käynnistyy
Mikä sitten noista on se oikea asetus? Olen painat muuten vaan sitä mode nappulaa ja ei kyllä mitään ole tapahtunut. Tämän suorittaa, niin ei tarvi olla mopon käynnissä?
19.2.2013 21:13
no virrat pitää tietenkin olla päällä kun valihet sen.
Ja tossahan sanotaan että miten katotaan oikee asetus
19.2.2013 21:18
Miten voi olla näin tyhmä, oisko parempi mennä nukkumaan.
20.2.2013 9:52
Ja vielä kertauksena muillekkin jos ei muistu tai "jaksa" irroitella penkkiä. Eli täällä Suomessa saa kaikkiin valita tuon 6p asetuksen, koska 12p asetuksella näyttää kierrokset puolet vähemmän. Ilmeisesti tarkoitettu eri sytytysjärjestelmällä oleville mopoille. Joten tiivistettynä 6p mtrd motomalleille ja 6p endr enskoille.
20.2.2013 17:44
Joopa joo.. Meni tos kaasuvaijeri poikki, ni päätin sit samal ottaa koko kaasarin irti ja pestä sen kaikinpuolin, hukkasin sit neulan ja neulansokan, no kävin uudet ostamas. Pesun ja kasauksen jälkeen pistin käyntiin niin röpöttää ja savuttaa huolella ( eli siis käy IHAN liian rikkaalla) Samat säädöt siis kuin ennen putsausta ja toimi silloin hyvin. Missä vika? Neulan asentoa olen vaihdellut mutta sillä ei ole ainakaan suurta vaikutusta, joten ilmeisesti neulassa jokin vika..?
Viimeksi muokannut jondee58 päivämäärä 20.2.2013 18:35, muokattu yhteensä 1 kerran
20.2.2013 18:21
Onhan sama neula kuin aijemmin? Käytitkö seos/ilmaruuvia irti? Jos käytit, oletko kokeillut sitä säätää?
20.2.2013 18:25
En tiedä onko sama kuin aiemmin.. Aikaisempi hukkui ( se oli vakio ) , menin vaan crossipyörästä pyytämään uutta neulaa PHBN kaasariin ja sen antoivat (tais olla w7 jos muistan oikein, en sit tiedä mikä vakio on.) Ja ei, en koskenut mihinkään säätöruuviin.
E: Sain muuten nyt pelaamaan, mutta kun lähin ajamaan nii kierrokset vaa pomppi ja välil huus viimist päivää kytkin pohjas ja loppujen lopuks tankkauksen jälkeen hyyty eikä lähten enää käyntiin... Epäilen ilmanputsaria? Aattelin laittaa jotain vaahtomuovista, pipercrossin tyylistä putsaria, mites hyvin noi menee toho detsin runkoon ottaako iskari vastaan?
21.2.2013 3:15
Kyllä se Piperi siellä kestää, osu iskariin tai ei. Ja voi siihen tehä jonku 90 asteen mutkan ettei osu pahemmin iskariin.
Milläs pesit kaasarin? Miten putsasit?
21.2.2013 17:25
Bensalla ja perus hammasharja
D Kyllä se puoli taitaa olla kunnossa, kun ton putsarin suodattimen pesin ja laitoin takas ni kävi jo paljo paremmin
23.2.2013 18:53
detsi0808 kirjoitti:Virtaa tulee kyllä ihan tulpanhattuun asti mutta ei tarpeeksi plajon
että oisko puola rikki ?
Reetuhai2 kirjoitti:Paljon on lähtövirta magneetolta ja missä vaiheessa se alkaa laskee, paljonko on virtaa tulpanhatussa?
En saa magneeton lähtövirtaa mitattuu, mut moriccii tule 12v, moricist puolaa menee vaa 2,5v
24.2.2013 0:38
Saako kiertokanki liikkua kampurassa sivuttain? itellä se lonksuu siinä meleko omituisesti..
24.2.2013 3:10
Kyllä se sivuttain liikkuu, mutta pystysuunnassa ei saa liikkua.
24.2.2013 14:00
Juujuu, no mikähän tuossa detsissä on vikana, ku tuntuu et tehoja katoais? Sitku vettää urku auki kutosella nii vauhti alkaa tippumaan ja siinä 40km/h:n kohdalla vetäsee aina takarenkaan lukkoon? Muutenkaan ei kule ku sen 50km/h ja ei kiihdy, sitten se pitää sellaista elämääkin ihmeellisempää ääntä.