Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
17.2.2014 21:25
paljonko gilera rcr 2011 kulkisi vakioväleillä ilman reikälevyä ja 75-80 suuttimella ja kannattasko laittaa tehari? kun vakioputkee en halua tärvellä ja kulkis ehkä yli kevariverorajan et paljo kulkis?
20.2.2014 17:52
Ei se isommalla suuttimella ja reikälevyn poistolla kovin paljoa lujempaa kulkis. Veikkasin että joku pari kilsaa nopeampaa.. Tehoputkella huonoissakin säädöissä pitäsi kulkea yli 65. Mielestäni noissa 2011 ja uudemmissa vakioputki on sellainen moniosainen, jossa on alkukäyrä kiini paisarissa kolmella pultilla.
http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat- ... 43554.htmlMikset ostaisi tämmöstä ja käyttäisi mielikuvitusta ja tekisit siihen kurin, että ei mopo kulkisi yli verorajojen.
Itsellä ei oo siis kokemusta näistä 2011 mallisista mopoista, koska vanhemman mallinen putki omassa mopossa
Mutta kavereilla on tommosia mopoja ja luulisin ainakin ettei oo tehoissa kovinpaljoa eroa vanhemmanmallin pakoputkeen.
28.2.2014 0:50
Paljonko 2007 Gileran nopeusmittari keskimäärin yleensä kusettaa jos mopon mittariin menee sen 75?
3.3.2014 18:19
Mikäs on vakio Gilera Smt 2012-vuosimallin vakio kurin reiän koko? Kaiketi jotain väliltä 10-15mm? Pikaisia vastauksia kaivataan.
Edit: Pistin 13 mm prikan parilla hitsipisteellä kiinni ja hyvin toimii! Näin vinkkinä muille "kuristajille"
4.3.2014 15:51
Moro. mä kyselisin sitä ku mulla on Gilera SMT 2013 ja se on vakio, ni paljo se menis jos laitan 12/53 välit ja vaihdan suutinta isommaks. siiin on vakion vissii 75 suutin mikä ois hyvä?
4.3.2014 16:27
Vakiossa 11 on parempi eturatas, mutta 12 on hyvä kurittomalle..
Varmaan muutamia kilsoja lujempaa 12 eturattaalla ja joku 80-85 voisi olla hyvä suuttimeksi.
Reikälevyn poisto voi olla myös hyvä kaasarista jos haluat hieman enemmän vääntöä.
4.3.2014 20:31
Juu kiitos vastauksesta. Onko se reikälevy vaikee poistaa?
4.3.2014 20:32
Ja paljon tulis tehoo lisää?
4.3.2014 20:33
helppo poistaa. tarvi ku napata irti, ku otat sen ilmaröörin kaasuttimen kyljestä irti. Vääntöä kuulemma lisää.
4.3.2014 21:18
No paljo kulkis enemmän? Ja saako sen laitettua takas tarvittaessa?
4.3.2014 22:14
enpä tiedä vaikuttaako vauhtiin paljoa yhtään. enpä oo vielä pois ottanu, 0-5 km/h? saa ihan helposti takas.
5.3.2014 15:56
Kiitos! Muuten jos ottaisin sen reikälevyn nyt irti niin haittaako jos ei samalla kerralla vielä vaihtaisi suutinta? Eli siis eikai tule mitään haittavaikutuksia jos otan sen pois ja on vielä 75 suutin?
5.3.2014 16:49
Suutin ois hyvä vaihtaa samalla. Jos nykysuuttimella on hyvät säädöt nii 5 isompi suutin pitäis olla menevä. Muuten pitää ajella ryyppy pohjassa.
5.3.2014 19:38
Voi ol vähä tyhmä kysymys mut tarviiks ku sitä ottaa pois ni purkaa jotai siit edest et pääsis käsiks sin tai ku en löytäny sitä kohtaa ni voisko joku selittää misä kohdas se siel on?
5.3.2014 20:25
Etsit kaasarin moposta. Siittä lähtee putki ilmanputsarille. Otat sen klemmarin pois mikä pitää putkea kaasarin päällä. Vedät putken pois. Siinä se levy näkyy. Ei tule toimimaan hyvin alkuperäsellä suuttimella, koska nyt kaasarin tulee enemmän ilmaa kuin ennen. Ilman ja bensan määrä täytyy säätää sopivaksi.