Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
3.5.2012 23:05
Vaseliinia tai muuta kannattaa myös laittaa vähän akseliin
3.5.2012 23:56
Sitten kannattaa kattoo laahako takajarru jos oot kiristäny liika tai vinoon.
4.5.2012 16:27
Mitenköhän saisin säxän nopeutta laskettua, halvimmalla hinnalla ja helpoiten.
Mopo kulkee nyt n.80km/h ja vaihtaa omistajaa joka haluaa mopon suht vakioksi, säxää on viritty kurittomalla putkella.. En ymmärrä noista putkista hölkäsen pöläystäkään..
4.5.2012 16:48
Työnnä sinne alkukäyrän ja paisarin välii joku peltilevy mis on reikä, en tiiä minkä kokone reikä ois hyvä. Kertokoot sen joku asiasta enemmän tietävä.
4.5.2012 21:09
Kannattaa lähtee 8-12mm reiästä väleistä riippuen ja suuttimeksi luultavasti 80-85
5.5.2012 16:07
Tuli tänää ostettua tommonen sx. Tuli mieleen, kun mopossa on tuo ''kylmä'' käynnistys vipu tuossa tangossa kiinni niin onko ryyppy siis päällä kun se vipu on vasemmalla? Veli sano että ryyppy ois pois päältä kun se vipu on vasemmalla kun sen pökötis oli vasemmalla pois päältä, ja mun mielestä toi vipu oikeella pitää ryypyn pois päältä. Kumpi siis oikeessa? Ohjeessa ei sanottu mitään kummin ryyppy on päällä ja pois, ihme kyllä..
5.5.2012 16:54
^ vipu vasemmalla= ryyppy päällä, vipu oikealla= ryyppy pois päältä.
Näin ainakin vm 2011 sx
5.5.2012 16:57
Ok, kiituksia varmistin vielä vain
Sitten 2 kysymys..
Pitäisikö jarruvalo syttyä kun painaa etujarrun pohjaan? Takajarrusta kyllä palaa jarruvalo mutta etujarrusta ei pala, mutta pitääkö sen edes palaa? Etujarrusta lähtee kyllä 2 johtoa..
5.5.2012 17:51
Oon tuossa kaasuvaijeria vaihtamassa ja huomasin, ettei se luistin jousi vedä vaijeria sisäänpäin, vaan se täytyy työntää sisään. Luistissa on naarmuja (jotain hiekkaa päässyt sisään
) ja niitä hioin pois, mutta ei edelleenkään tunnu liikkuvan sulavasti. Siellä "sylinterissä" mihin luisti laitetaan ei tunnu olevan naarmuja. Elikkä täytyykö ostaa uusi luisti vai onko tuo ihan normaalia?
5.5.2012 18:06
Sama ongelma, meni ohi kun vetelin metal polishilla ja hienolla vesihiomapaperilla sen kolon mihin luisti menee. Kannattaa kattoa myös se tappi, joka pitää luistin oikein päin kaasarissa.
Edit: se luistin sylinteri olikin OK. Pitäis kai lukea viestit eka paremmin. Se sovite on tiukka, yksi hiekanjyväkin voi saada sen luistin rohisemaan reunoja vasten. Ite viimeistelin hiomisen jälkeen pumpulipuikolla roskat poies.
Viimeksi muokannut arsori päivämäärä 5.5.2012 18:11, muokattu yhteensä 1 kerran
5.5.2012 18:09
Pitäisikö jarruvalo syttyä kun painaa etujarrun pohjaan? Malli siis SX - 2012. Takajarrusta kyllä palaa jarruvalo mutta etujarrusta ei pala, mutta pitääkö sen edes palaa? Etujarrusta lähtee kyllä 2 johtoa.. <- tarvis nopeaa vastausta..
5.5.2012 18:40
Mullakin oli pirun tahmee se luisti liikkumaan kuivana, mutta kun oli ollu käynnissä ja luistissa oli vähän bensaa niin liikku ihan normisti
5.5.2012 19:35
TurboYhZ kirjoitti:Pitäisikö jarruvalo syttyä kun painaa etujarrun pohjaan? Malli siis SX - 2012. Takajarrusta kyllä palaa jarruvalo mutta etujarrusta ei pala, mutta pitääkö sen edes palaa? Etujarrusta lähtee kyllä 2 johtoa.. <- tarvis nopeaa vastausta..
Sori tää jatkuva spämmi, mutta tarvisin nopeaa vastausta tuohon..
5.5.2012 19:44
Kun tuossa pari sivua sitten joku kyseli että jos ottaa sen ilmanputsarin suppilon veke, niin tuleeko lisää tehoa. Niin siihen vastattiin notta ei, mutta imuäänet paranevat. Niin sitten mua rupes askarruttamaan ja kiehtomaan koko asia, niin voisko joku vaikka havainnollistaa kuvan kautta tai selittää hyvin että mikä suppilo? Ja eihän se vaikuta suodattamiseen mitenkään?
Vai oliko koko juttu vain läppä?
Ja ediit: onko se suuttimen vieressä oleva ruuvi, tyhjäkäynti ruuvi? Kun ei tuo ukko taho uskoa että se on se tk ruuvi. Väittää että se on se kaasarin kyljessä oleva ruuvi. Olenko minä väärässä vai?
5.5.2012 20:19
Ihan oikeassa olet,kyllä se suuttimen vieressä oleva ruuvi on se tyhjäkäynti suutin. Se kaasarin kylessä oleva ruuvi on se ruuvi mistä säädetään sitä paljonko se vehe saa ilmaa.