Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
25.5.2012 14:12
Olis kysyttävää: vaihdoin taigeriin äskettäin suuttimen no.80 ja edellinen oli 60. Kaasutin on 14.14 dellorto sha,simonini ,putsari tyhjätty ja imukurkku on itse tehty ja on maksimikoossajos ymmärsitte. Käykö koneelle kuinkaan? kun suositeltu suutin on n. 70?
25.5.2012 15:17
Riippuu miten saat säätöihin sen kaasarin vähä nimittäin paha sanoo ja muutenki ne koot mitä ilmotetaan on suuntaa antavia.
25.5.2012 21:38
Ja kun SaHAahan ei edes saa säätöihin...
26.5.2012 18:19
Käykö koneelle kuinkaan? kun suositeltu suutin on n. 70?
Siita suosituksesta lähdetään säätämään, se ei ole se kiveen hakattu totuus. Se on vaan joku suutinkoko mikä luultavasti toimii isossa osassa mopoja jotenkuten.
SHAn saa heittää menemään, ei sellaseen kannata aikaa tuhlata. PHBG tai muu monipuolinen kaasari on parempi.
26.5.2012 20:04
JjyKs kirjoitti:Morjens.
Pitäisi tuo tikrun alakerta nyt korjata, kun vaihteet eivät enään vaihdu ollenkaan.
Kaikkihan alkoi siis siitä, että vaihteet hyppivät pois päältä ja tähän nyt sitten päädyttiin.
Availun tuloksena löysin pari vaihtokelpoista osaa, mutta nimiä niille en keksi, ja moposporttiin en juuri tällä hetkellä pääse millään, joten netistä pitäisi tilata..
Tässä räjäytyskuva, johon olen numeroinut osat, sekä alempana sitten kameralla kuva vielä noista osista.
Tuo ykkönen on jonkinlainen holkki, jossa kuuluisi olla helma, mutta se oli murtunut ja edellinen omistaja pistänyt tilalle prikan
E: Foorumilla näköjään kuvakoon rajoitus, niin pistetään vielä linkit isompiin kuviin.
WAU! jollain sama vika kuin minulla
Mulla on ollut nyt kaksi aquaa ja molemmissa sama vika:
-Ykkönen hyppää vapaalle
-Neloselta kolmannelle on haastava vaihtaa
Se on tosiaankin niistä messinkipuslista kiinni. Niistä tahtoo lähteä se "prikka pala" irti. Se pysyy 2komponenttiliimallakin kiinni ,jos se prikka osa on tallella. Vähän kyllä vanha viesti mutta toivon että JjyKs luet tätä.
27.5.2012 12:28
Eikös tuon paksumman jäähdytysletkun kuuluisi olla sytytystulpan takapuolella eli sillä puolella missä takarengas on, koska omassa tigerissä entinen omistaja on laittanut kannen niin päin että letku on eturenkaan puolella
voisiko kenties tästä johtua se että kone lämpenee niin paljon? Millainen homma on kääntää tuo kansi että voiko tehdä itse vai kannattaako vain viedä jonnekkin huoltoon, kun ei tuo varmaan kauheasti maksa laittaa kuntoon.
27.5.2012 13:25
voisiko kenties tästä johtua se että kone lämpenee niin paljon?
Jollei siellä kannessa vesi kulje suunnitellusti, niin voi johtua.
Millainen homma on kääntää tuo kansi että voiko tehdä itse vai kannattaako vain viedä jonnekkin huoltoon, kun ei tuo varmaan kauheasti maksa laittaa kuntoon.
Ei se iso homma ole, letkut irti ja nesteet talteen, jonka jälkeen kannen pultit irti ja nostat kannen pois siitä. Samalla kannattaa harkita myös männän vaihtoa, ellei ole sellasta vähään aikaan tehty. Menisi nätisti tossa samalla. Pytyn kunto ainakin kannattaa tarkastaa pyörittämällä konetta käynnistyspolkimesta ja kattomalla sinne sylinterin sisään. Uudet tiivisteet kannattaa laittaa kun kantta ja pyttyä irrottaa. kannentiivisteen vaihto on tärkeä nestejäähykoneissa.
Muistaakseni näissä ei tarvinnut purkaa oikeen mitään ylimäärästäkään siitä että pääsi käsiksi pyttyyn.
27.5.2012 14:39
Joo tost oltiin just vaihdettu mäntä ni en lähde sitä vaihtamaan mut tiivistesarjan ostan ja sit vaihdan ne
27.5.2012 15:47
viri-viri kirjoitti:Enskuussa varmaan sit ostan tuon Eurocilindron pyttysatsin, ilmoittelen sit miten on pelannu
Onko ketään laittanu Helkama AX:än sylinterii Tigeriin? Pitäis kuulemma mennä kii
Kuulostaa lupaavalta. Laita nyt sitten joku vähintään 20mm kaasari sen kaveriksi, että ei heti leivo kiinni. AX:n pytyt tosiaan sopii suoraan, huuhtelulähdöt ei tosin mene ihan kohdalleen, kuten Malossissakaan ja pakoputken kiinnitys tapahtuu holkilla ja jousilla. Laiskojahan ne AX:n pytyt on, kun se läppäventtiili on niin onneton. Ulkomailtahan niihin saisi Polinia ja muutakin jännää kattilaa, joista jo löylyä alkaisi irrota, kun joskus Opproevenilta (vai kuinka se kirjoitettiinkaan) niitä katselin. Ja hintaa on.
27.5.2012 22:26
Voisiko joku myydä simoninin mulle
? ota yteyttä yvllä
28.5.2012 15:09
Laita nyt sitten joku vähintään 20mm kaasari sen kaveriksi, että ei heti leivo kiinni.
Ei ne liian pienestä kaasarista leivo, säätämättömyydestä ne leipoo.
29.5.2012 19:53
Jasks kirjoitti:Eikös tuon paksumman jäähdytysletkun kuuluisi olla sytytystulpan takapuolella eli sillä puolella missä takarengas on, koska omassa tigerissä entinen omistaja on laittanut kannen niin päin että letku on eturenkaan puolella
voisiko kenties tästä johtua se että kone lämpenee niin paljon? Millainen homma on kääntää tuo kansi että voiko tehdä itse vai kannattaako vain viedä jonnekkin huoltoon, kun ei tuo varmaan kauheasti maksa laittaa kuntoon.
Joo, sen kannen päällä olevan jäähdytysletkun kuuluu olla takarengasta päin, jotta vesi kiertäisi kunnolla sylinterissä. Tigerin jäähdytysjärjestelmähän toimii siten, että lämmin vesi nousee jäähdyttimeen
Ei kannata huoltoon viedä, sen verran yksinkertainen homma kuitenkin
29.5.2012 19:59
Mäkistation kirjoitti:Kuulostaa lupaavalta. Laita nyt sitten joku vähintään 20mm kaasari sen kaveriksi, että ei heti leivo kiinni
Joo, mul on 21mm PHBG hyllys. Lisäks tulee Simoninin putki jne.
Tänään kyl lähti jo Tigerist kilpi pois, ku koulus oli ratsia (kulki 60kmh poliisin alla)
31.5.2012 21:37
Onko kenelläkään idm sähkökaaviota?
7.6.2012 19:09
Mulla on tuommonen tiger projekti tuossa meneillään ja koittanu sitä viritellä vähän kovempaan vauhtiin.
Vakioputkesta otin kuristuksen pois, vaihdoin pillin 16 milliseksi ja läpi reiällä olevan äänenvaimentimen.
Kaasariksi 20mm phbg. Männästä viilasin sitä aukkoa vähän isommaksi ja helmasta 2mm pois.
GPS:llä sain 69 km/h kun välitykset on 13/38 ja kuski melkein 100kg.
Onko tämä mitään vai pitäisikö tuon kulkea kovempaakin? Tuntuu että se ei oikein ota kierroksia kunnolla.