Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

29.4.2012 10:56

No toimii se periaatteessa niin, muttei saa suoraan koneelta, eli joutuu inasen enemmän säätämään.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

30.4.2012 14:10

Terve! Itselläni on solifer enduro vm. 09. Eikös siinä ole sama kone mikä mankissa? Sitä tässä vain että miten puristukset saisi tarkistettua/säädettyä? Tuntuu että vääntö olisi kadonnut :/ Ja sitä vielä että miten venttiilivälykset säädetään? Kiitos jo etukäteen! ::)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

1.5.2012 1:00

Vilkaiseppa tämä topic, siellä on keskustelua kyseisestä mallista.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

1.5.2012 20:55

Terve! Tos kaverilta saisin melko halvalla samurai 110cc konee jossa ei oo valopuolaa, niin saako tosta jotenki jännitteensäätäjän kautta ne valot palamaan sytytysvirrasta tms ? Ja sitten että miten ? vai jätänkö vaan suosiolla ostamatta ?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

1.5.2012 21:01

Et saa. Toki voit laittaa vakiosähköt.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

1.5.2012 21:03

Ku kysees ois skyteam manki nii ei taidakkaan nii helposti onnistua ?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

2.5.2012 15:56

Jos Skyteamin hössäkän siihen laittaa niin pitää vaihtaa se koko s-startin "lohko", saattaa olla että joutuu kierteet vääntämään kanssa lohkoon että saa sen startin lohkon siihen kiinni. Paitsi jos on s-startillinen se Samurain kone niin sit riittää periaatteessa että vaihdat vaan magneetonkopan (tai jos turhaa työtä haluaa tehdä niin pelkän staattorin).

Ite näkisin helpoimmaksi ja järkevimmäksi että tilaat vaikka Ebaystä valopuolallisen staattorin siihen koneeseen.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

2.5.2012 16:02

Eli ymmärsinkö oikee et samuraissa ois magneetto samalla lailla kute Skyteamis ? eli vauhtipyörä ois koneessa kiinni ?

EDIT: tajusin just et mullahan ois ylimääränen Skyteamin staattori mis valopuola, meneekö suoraa ?

EDIT2: Luin myös huhua että PVn valopuola kävis samuraihi, sellanenki multa löytys ?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

2.5.2012 23:04

Vauhtipyörähän on koneessa kiinni enivei (varmaan ajatusvirhe sulla tossa), staattorin paikka vaihtelee. Eli sun pitää saada siitä varmuus onko se kone mitä oot ostamassa s-startillinen vai ei (niitä voi olla kyl yälpuolisellakin startilla, mut ne on aika harvinaisia), jos siinä on startti niin sit voit periaatteessa vaan vaihtaa sen ylimääräisen staattorin siihen.

Jos se on normaali eli ilman s-starttia niin joko modaat kiinni sen Skyteamin starttihöskän tai ostat sen uuden staattorin.

http://www.ebay.co.uk/itm/Stomp-Pit-Bik ... 324wt_1194

Esim. tossa olis, en kyl mee varmaks sanomaan onko valopuolaa, varmista se ennenku tilaat.
PV:n valopuolasta en osaa sanoa.

E: Tai sit ostat tästä tuon staattorin, 30€ ei oo paha hinta.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

3.5.2012 13:43

Selvä peli, täytyy miettiä

Re: Monkey viritys ja tekniikka

4.5.2012 9:37

Itse sain fuden 110cc koneesta valot ulos. Arvailin vaan piuhat ja antaa sähköä jonkunverran valoille. Ei ainakaan poliisit ole valittaneet.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

10.5.2012 9:38

moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?pageID=9&itemcode=53901&theme=1 käyks toi giannellin putki 110cc loncinii?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

10.5.2012 17:59

Kyllä sopii, mutta tuo on ihan paska putki ja kallis. Vakio on parempi (kiinamankin vakio).

Re: Monkey viritys ja tekniikka

11.5.2012 14:04

mistä sais mankiin uuden vakiopytyn ja männän ? ite en ole löytäny kun mbf motolta 56€ pytty ja mäntä siihen päälle muutaman kympin, saisko jostain siis vielä halvemmalla?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

12.5.2012 21:10

Osaako joku viisaampi kertoa että voiko ja miten säätää Mankin nokkaketjun kireyttä. Tällähetkellä manki toimii hyvin mutta pitää pientä rohinaa käydessään koska löysä nokkaketju rallattaa. Miten sitä siis kiristetään? Siinä sylinterin kyljessähän on yksi ruuvi mutta en ole tajunnut miten säädetään ja onko se edes oikea ruuvi? Pitääkö purkaa paljonkin?