2.10.2011 16:12
En jaksa tähän enään jankuttaa sitä samaa, pysy mahdottomissa kuvitelmissasi, tai tule järkiisi, ota kaasarin halkieikkauskuva käteen, ja totea ettei se ruuvi vaikuta, vaikka kuinka reippaasti sitä jenkailisit suuntaan tai toiseen.Ei tarvii kirjottaa joka viestiin samaa asiaa. Vielä muistutan KÄÄNSIN REILUSTI SEOSRUUVISTA.
Neulan vaikutus alkaa 1/4 kaasulla, tai oikeastaan jopa sitä ennen. Kutakuinkin neulan vaikutus alkaa suunnilleen siitä, mihin seosruuvin vaikutus loppuu. Siinä on se lyhyt avauma, jossa ne vaikuttavat päällekkäin. 1/2 kaasulla vaikutus on suurin, ja siitä puolikaasusta eteenpäin sen vaikutus pienenee, ja 3/4 kaasulla ja siitä eteenpäin se ei sitten enään erityisemmin vaikutakkaan.Ja neula toimii itseasiassa 1/4 osa kaasulla.
Joo, nämä on näitä vittumaisimpia tilanteita mitä kaasarin säädössä tulee vastaan. Ite joskus kaverin mopoa säätelin, ja oli vähän samanmoisia oireita. Ohjeita näin netin välityksellä on vähän hankala antaa, koska en tiedä miten se mopo käyttäytyy, mitä ääniä pitää, miten kulkee yms. yms.mitä tekisit jos ennen piikin alkua röpöttää ihan hirveesti mutta täyskaasulla ajettaessa ei saa tarpeeks bensaa? Neula ylös ja isompi suutin?
2.10.2011 19:24
2.10.2011 21:23
2.10.2011 21:54
Totta kai, emmekö sitten ole pysyneet? Ei minulla täällä ole mitään henkilkökohtaista ketään vastaan. Sanon vai miten asiat on, ja pyrin siihen, että muutkin ymmärtävät miten ne ovat. Kirjoitus asuni voi paikotellen olla jonkun mielestä jotenkin loukkaavaa, mutta se ei ole tietenkään. Tarkotukseni on se, että ihmiset käsittäisi siitä kaasuttimesta jotain. TOinen syy miksi vastailen tähän omastakin mielestä typerään itsestäänselvyyden jankkaamiseen on se, että ei ole parempaakaan tekemistä. Toivottavasti tästäkin olisi sentään jollekkin hyötyä, ja joku saisi moponsa säätöihin.Koitetaanpas edelleen pysyä asialinjalla, asiat riitelevät eivätkä ihmiset.
Ei millään pahalla, mutta itse en menisi tästä takuuseen ainakaan antamasi näytön perusteella. Esimerkiksi pari argumenttiasi on sotinut tätä kaasaritietämystä vastaan:Ja toisekseen, oon tietäny jo ennen meidän syvällisiä keskusteluja miten kaasari toimii ja mikä vaikuttaa mihinkin.
Tyhjäkäyntipiirin vaikutus kutistuu mitättömäksi jo 1/4 kaasun paikkeilla, ja viimeistään 1/2 kaasun paikkeilla, joten ei. Ja ilmeisesti tarkoitit kierrosalueella kaasun avaumaa?Tyhjäkäyntipiirihän vaikuttaa joka kierrosaluella
3.10.2011 17:36
3.10.2011 17:57
3.10.2011 21:44
Mopo on sen verta johdonmukainen laite, ettei ainakaan tollasia poikkeuksia ole..jotain muuta siellä tapahtui samalla kun käänsit sitä seosruuvia, tukos aukesi tai vastaavaa.Tuossa minun seosruuvitapauksessa oli poikkeus.
Joku 2-5kokoa on hyvä lisäys, jos kaasari on ollut kesällä säädöissä. Ehkä hiukan vielä lisää siittäkin, kun sanoit että on kynyt laihalla. Ite tilaisin ehkä 2,5,8, ja 10 koko isommat suuttimet mitä siellä nyt on. Pitäisi saada säätöihin.Nyt kun on jo tämmösiä viileempiä kelejä niin mopossa on liian pieni suutin vakiona kesälläkin niin kuinka paljon isompi suutin MAX pitää olla.
3.10.2011 22:08
3.10.2011 22:34
jepe95 kirjoitti:onnistuisko jos laittais mäxän etujarrukahvan sen koko hökkelin tilalle sen mikä derbeis on
3.10.2011 23:41
Kyllä, mutta silloin tällöin moderaattoreiden yli-inhimillinen vaisto kertoo että jotain on tapahtumassa ja pieni muistutus asiasta on paikallaan. Jatkakaa, olkaa hyvät.240turbo kirjoitti:Eikös me aikalailla asiassa pysytty? Missään vaiheessa ei ollut loukkaavaa tekstiä ja yms.
4.10.2011 9:12
4.10.2011 11:01
4.10.2011 16:38
6.10.2011 14:49
6.10.2011 15:18