Noonih. Meni hetki että löysin mistä tehdä viesti, toitovasti osu oikeeseen
Nyt on Triggerissä helvetin ärsyttävä ongelma, joka on kestäny jo keväästä asti.
Keväällä ku koitin mopoa käymään, meni päälle ihan nätisti jne, mutta ajaessa huomasi että ei ihan ota täysiä kierroksia, ja kulki jonkun ~5 kmh normaalia hitaammin.
No, ei siinä mitään, onhan mopo sentää kylmässä tallissa koko talven seissy.
Vika on kumminkiin jatkunut, tosin välillä on toiminut normaalisti! Että kylillekkin on voinut ajaa ja kouluun (sori ku mainitsin sen) kun sitä vielä oli
pari kolme viikkoa sitten mopo hyyty suoraa ajaessa pahemman kerran, ihan kun olisi roska mennyt suuttimeen (jota olen epäillyt, ja runkannu kaasutinta, mutta turhaan). Vääntöä saattoi vähän kadota, ja eteenkin nopeutta. Kulki sitte loppumatkan 55kmh.
Tyhjäkäynti on ok, ja käynnistyy ryyppy päällä yleensä ekalla. (voiko ryyppy olla jotenkin rikki btw, ja se aiheuttaisi tämän?)
Moposta on siis kuristus poissa kokonaan, ja 105 suutin. Vaihdoin 95>105 sen toivossa että vika olisi korjautunut, mutta ei oikeastaan mitään eroa. Ilmaruuvi on auki 1½ kierrosta.
Näillä kulki normaalisti n. 70+ ja kiihty oikein nätisti.
Olen tehnyt:
-Putsanut pienimmätkin hyttysen paskat kaasuttimesta
-Kokeillut toista tulppaa, samalta lämpöarvolta (BR7ES)
-Rälläköinnyt jonkun magneeton johdon paskaks vahingossa, toisaalta ehjänä teki samaa
ei vittu..
Vika ei ole:
-Putkessa
-Tulpassa
-Kaasuttimessa tai ilmanputsarissa (vai?)
-Öljypumpussa
Mitä olen ymmärtänyt, on genericit normaalisti rajoitettu CDI:stä. Onko CDI "korjautunut", ja alkanu rajoittaa? Ei kai? Vapaalla kiertää aika ok, mut mitä isompi vaihde, sitä huonommin kiertää ja vääntää.
Nyt apuja kiitos, konstit on loppu!
Myöhään laitan tän tänne, muuta parempi kun ei koskaan!
Eli vika oli hajonnessaa männässä. Pieni pala lohjennut männän laesta, ylemmän männänrenkaan kohalta, samoin itse männänrenkaasta n. puolen sentin pala poissa.
Nytte on mopskuukkeli toiminu.
Viimeksi muokannut Tuhhe päivämäärä 12.9.2012 10:06, muokattu yhteensä 1 kerran