Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Peugeot XPS/XP

29.5.2013 12:21

xander10 kirjoitti:Kävin tossa ajelemassa kauden ekat hiekkatiet xps enduro -07:lla. Ja ekan töyssyn jälkeen takaiskari paskaksi. Kun istut mopon päälle iskari ei anna melkein mitään vastusta. :nolo:
Joten, mikä takaiskari pököttiin käy, kun netistä ei suoraan niitä xps:lle löydy?
Kiitos!

Tais olla edellinen omistaja hieman räpeltänyt takaiskari kun nuin helposti meni rikki :lol: Elä nyt ihmeessä osta alkuperäistä iskaria, sehän on sieltä huonoimmasta päästä muutenkin. Tämmöinen on varmasti parempi ja halvempi vaihtoehto ;) Oon kyllä monesti ihmetellyt millaiselle painolle tuo takaiskari on oikeen suunniteltu? Itse painan sen ~70 kg ja tuo takaiskari on aivan liian jäykkä. Perä painuu ehkä viisi senttiä kun hyppii mopon päällä. Sittenkun tulee toinen samanpainoinen kaveri kyytiin niin sitten mennäänkin puolestaan perä niin pohjassa, ettei voi käsittää. Perä pohjaa hidasteissa ja jokaisessa isommassa töyssyssä. Ei tunnu soveltuvan oikeen mihinkään hyvin, ykspäällä liian jäykkä ja kakspäällä taas aivan liian löysä.

Re: Peugeot XPS/XP

29.5.2013 19:38

Nonii joku kertoo etupumppujen stefojen koon.

Re: Peugeot XPS/XP

30.5.2013 16:49

Nyt joku jolla on kokemusta takahaarukan puslien vaihtamisesta pösöön kertoo minkälainen homma on. Uudet puslat hankittu. Miten irrottaa puslat itse ja miten laittaa uudet paikalleen? Vai onnistuuko ylensääkään perus itse vaihtaminen? Vai kannataisiko käyttää swingi ammatilaisella?

Re: Peugeot XPS/XP

2.6.2013 1:06

Pögötti69 kirjoitti:Nyt joku jolla on kokemusta takahaarukan puslien vaihtamisesta pösöön kertoo minkälainen homma on. Uudet puslat hankittu. Miten irrottaa puslat itse ja miten laittaa uudet paikalleen? Vai onnistuuko ylensääkään perus itse vaihtaminen? Vai kannataisiko käyttää swingi ammatilaisella?


Vaiha ihmeessä itte jos ees vähän pysyy työkalut kädessä :D
Irti saat vanhat puslat helposti oikeankokosella hylsyllä ja vasaralla naputtelemalla
(niin itekki tein). Sitte onnistuu varmaan kun vanhan puslan avulla naputtelet uuden sinne sisään, ite sorvasin vanhan puslan ulko-osaa että mahtuu swingin sisään paremmin ,mut onnistuis varmaa jollai hylsylläki tuo. eipä tuo kovin kummonen homma ole.
PS. Tilasitko puslat tuolta emc:ltä , kun vinkkasin että sieltä kannattaa puslat tilata? :lol:
Viimeksi muokannut hopperboi päivämäärä 3.6.2013 0:54, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Peugeot XPS/XP

2.6.2013 1:24

mualämpö kirjoitti:Ongelma siis se kun veto on päällä koko ajan, eli kytkimen liike ei vaikuta mitenkään. Kytkin avattu ja kytkin akseli liikkuu kyllä kahvaa puristamalla.Ajaessa kytkin ei luista yhtaan.


Kytkin vaihdettu kokonaan , myös jouset jotka oli kuoleutuneet. Nyt toimii taas kytkin normaalisti, jousissa oli suurin syy kytkimen toimimattomuuteen.

Re: Peugeot XPS/XP

3.6.2013 11:20

hopperboi kirjoitti:
Pögötti69 kirjoitti:Nyt joku jolla on kokemusta takahaarukan puslien vaihtamisesta pösöön kertoo minkälainen homma on. Uudet puslat hankittu. Miten irrottaa puslat itse ja miten laittaa uudet paikalleen? Vai onnistuuko ylensääkään perus itse vaihtaminen? Vai kannataisiko käyttää swingi ammatilaisella?


Vaiha ihmeessä itte jos ees vähän pysyy työkalut kädessä :D
Irti saat vanhat puslat helposti oikeankokosella hylsyllä ja vasaralla naputtelemalla
(niin itekki tein). Sitte onnistuu varmaan kun vanhan puslan avulla naputtelet uuden sinne sisään, ite sorvasin vanhan puslan ulko-osaa että mahtuu swingin sisään paremmin ,mut onnistuis varmaa jollai hylsylläki tuo. eipä tuo kovin kummonen homma ole.
PS. Tilasitko puslat tuolta emc:ltä , kun vinkkasin että sieltä kannattaa puslat tilata? :lol:

joo sieltähän ne tuli tilattua

Re: Peugeot XPS/XP

4.6.2013 8:10

Moi, itellä nyt joskus alkaa mopo mooailemaan jos ajaa vähän pitempää matkaa, ni voisko olla et on liian pieni suutin ku on täystyhjä putki ja 100 suutin.

Re: Peugeot XPS/XP

4.6.2013 19:32

Mikäs on pösössä kun olin ajamassa, sammu aivan yhtäkkiä eikä lähtenyt käymään muuten kuin hetken. Käytin tulppaa irti ja tuli kipinä. Varmuuen vuoksi kokeilin toisella tulpalla mutta ei mitään muuta tapahtunut kuin muutama iskua ja sammu... :roll:

Re: Peugeot XPS/XP

4.6.2013 20:32

MH-Jype kirjoitti:Moi, itellä nyt joskus alkaa mopo mooailemaan jos ajaa vähän pitempää matkaa, ni voisko olla et on liian pieni suutin ku on täystyhjä putki ja 100 suutin.

Kokeile antaa hieman ryyppyä silloin kun booaa. Jos toimii paremmin, niin sitten kokeile isommalla suuttimella.
klaus97 kirjoitti:Mikäs on pösössä kun olin ajamassa, sammu aivan yhtäkkiä eikä lähtenyt käymään muuten kuin hetken. Käytin tulppaa irti ja tuli kipinä. Varmuuen vuoksi kokeilin toisella tulpalla mutta ei mitään muuta tapahtunut kuin muutama iskua ja sammu... :roll:

Onko mitään vaikutusta onko ryyppy päällä vai ei? Kannattaa tsekata kaasari ja puhdistaa se siinä samalla.

Re: Peugeot XPS/XP

5.6.2013 8:13

Joo unohin mainita, et se pysyy käynnissä ja liikkeessä ku painaa imua, sit ku alkaa mooaamaan.

Re: Peugeot XPS/XP

6.6.2013 2:43

Voisiko joku kertoa mitä eroa on uudessa Power Up- koneessa kuin esim -05vm pösössä

Re: Peugeot XPS/XP

6.6.2013 15:54

Mikähän saattaa olla pösössä vikana ku digitaali mittari näkyy tosi haaleana eikä siitä saa mitään selvää ei edes ajokilometri määrää? Sivussa olevat vapaan valot ym. näkyy kyllä ihan hyvin... :paha:

Re: Peugeot XPS/XP

6.6.2013 20:38

Voisko joku ystävällinen laittaa vaikka YV:nä kuvaa, että miten se jalan jousi menee niihi välikköihi, koska piti suoristella sitä jalkaa edellisen omistajan jäliltä.. Ja unohdin kattoo miten ne jouset meni :D
http://imageshack.us/a/img802/6113/phot ... 202439.jpg
Tossa vähän lisäkuvaa jousesta ja siitä kiinnityskohasta..

Re: Peugeot XPS/XP

7.6.2013 12:42

MiXoZ kirjoitti:Voisiko joku kertoa mitä eroa on uudessa Power Up- koneessa kuin esim -05vm pösössä

Power upissa rajottava cdi. Ja sit on suuttimen, kurin ja rattaiden koossa eroja. :)

Re: Peugeot XPS/XP

9.6.2013 20:03

Moro!

Eilen tuli tämmönen pieni sähkövika: Eli bensavalo alkaa vilkuttaa AINA, kun nopeusmittari ylittää lukeman 58. Bensa ei todellakaan ei ole lopussa (tankkasin täyteen, eikä vuoda), joten sen on pakko olla sähkövika. Osaatteko sanoa, mikä sen voisi aiheuttaa... Siellä tankissahan on tietääkseni semmoinen sensori, joka tunnistaa nesteen, eli kun neste on lopussa sensori huomaa sen ja bensavalo alkaa vilkkua. Vika ilmeni kuivalla säällä, joten en uskoisi, että siellä olisi kosteutta välissä. Auttakaa joku tietävä? :D
Ps. meni mh topicille vahingossa, oli tarkotus tähän laittaa...