Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

26.6.2012 21:10

Moro! Jos joku viisais osaisi kertoa mistä johtuu kun porasin ton moricin 5millisellä terällä. Nyt mopo menee 65km/h mittarin mukaan, mutta välillä mopo rajoittaa ittensä 30km/h nopeuteen, eikä päästä kierroksia vapaallakaan yli viiteen palkkiin. :roll:

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

26.6.2012 22:27

Nonnniis, minkä vuojen malli sulla on ? Liikkeessä sanottiin että 2012 mallissa ei pysty ennää poraamaan, ja sen takia monella hajonnu boksi.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

26.6.2012 22:46

Ja mikähän siinä -12 mallin moricissa olis erona...

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

26.6.2012 23:36

Ihan 2012 malli dt on. Kaverille oli liikkeessä porattu moricci ja oli 2012 dt :|

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.6.2012 0:31

No ainakin näin malaguteissa oli, eli varmasti sama mikä kaverilla. Kerrottu siellä hänelle, että ei kannata porailla moricceja koska monella pojalla oli menny pieleen poraus, ja uutta oli pitäny tilalle hankkia. Pitänee kattoa, miten 2012 mallissa moric eroaa vanhempiin malleihin .

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.6.2012 1:52

Moro mulla on, detsoni 06 vuosimalli. kuri pois putkesta, pipercross, välit 11-62 kulkee gp:ssään 65-67.
vanhalla omistajalla oli enoxi kiinni, juuri ennen ostoa hän laittoi vakioputken kiinni , onko mahdollista että on täällä hetkellä liian iso suutin? tuntuu ettei kiihtyisi oikein, keskikierroksilla ei oikein liiku... ;)

kiitos jo vastaajille!

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.6.2012 2:08

Villeftw kirjoitti:Moro! Jos joku viisais osaisi kertoa mistä johtuu kun porasin ton moricin 5millisellä terällä. Nyt mopo menee 65km/h mittarin mukaan, mutta välillä mopo rajoittaa ittensä 30km/h nopeuteen, eikä päästä kierroksia vapaallakaan yli viiteen palkkiin. :roll:


Ittellä ainaki hyytyili todella erikoisesti ja toimi oudosti poraamisen jälkee. Sit vaihoin reilusti isomman suuttimen 95 -> 115 niin ongelmat loppu ja rupes pelittään normaalisti.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.6.2012 12:40

Juu sama mulla, jouduin laittaa heti isompaa suutinta jostain syystä.
jan96_ kirjoitti:Moro mulla on, detsoni 06 vuosimalli. kuri pois putkesta, pipercross, välit 11-62 kulkee gp:ssään 65-67.
vanhalla omistajalla oli enoxi kiinni, juuri ennen ostoa hän laittoi vakioputken kiinni , onko mahdollista että on täällä hetkellä liian iso suutin? tuntuu ettei kiihtyisi oikein, keskikierroksilla ei oikein liiku... ;)

kiitos jo vastaajille!
Voi olla, kato suuttimen koko ja laita pienempää.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.6.2012 19:49

jep tuosta täällä moni vinkuu että eihän se moric mitenkää suuttimen kokoon vaikuta vaan näyttääpä vaikuttavan.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.6.2012 22:31

Mä sitten ainakin vingun, ja niin kauan kunnes joku kertoo mulle, millä perusteella kierrosrajotin vaikuttais seokseen/suuttimen kokoon? Paitsi siinä tapauksessa jos mopo jo valmiiks on käyny laihalla, ja rajottimen poisoton jälkeen sen on huomannut kun on kiertäny enemmän.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.6.2012 22:43

"Samalla tavallahan" putkessa oleva kuri esttää sen ettei kierräkkään niin paljoa, mut se nyt onkin ehkä hieman eriasia..

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.6.2012 22:51

Reetuhai2:
Paitsi siinä tapauksessa jos mopo jo valmiiks on käyny laihalla, ja rajottimen poisoton jälkeen sen on huomannut kun on kiertäny enemmän.

^Tuo voi olla ihan totta.
MUtta joo putken kurihan "tukkii" mopoa niin se vaikuttaa siten sit suuttimen kokoon

Itse en oo ikinä porannu omaa moricia tai mitään, mut kaverilta oli kurit pois sen jälkeen porattiin ja suutin jouduttiin vaihtamaan isompaan ;) Kuri putkesta oli otettu siis jo kauemmin aikaa sitten pois ja säädetty niille virityksille

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.6.2012 23:50

No siis kyllä sen jo siinä, että se ei enään käynnisyny ilman ryyppyä sen moricin poraamisen jälkeen, kun aiemmin käynnisty ensimmäisellä polkasulla. :roll:

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

28.6.2012 2:29

Kuinkas moni lenkkiset ketjut pitää olla 11-60 välityksille. Ei taida 140 lenkkiset riittä vai ?
Onkos kellään ohjeita miten vaihtaa jäähdytysnesteet ? Otanko vaan jäähdytysneste säiliöstä sen letkun irti ja valutan siitä johki purkkiin. Tarkotus olis ottaa sylinteri auki, nii pitäs saada sieltäki se tyhjäks siitä nesteestä. Mites tämä onnistuu ? :s
Viimeksi muokannut putsipa päivämäärä 28.6.2012 14:16, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

28.6.2012 9:06

Vesipumpun alin ruuvi pois, ja sitte avaat syylärin korkin varovasti, se pruiskauttaa nesteet ulos siittä ruuvin reiästä. Sitte ku sieltä on kaikki tullu, ni teet mitä teet. Tämän jälkeen sulla on ostettuna laimentamatonta jäähynestettä, jota laimennat sopivasti johonki kannuun tai purkkiin, tai sitte sulla on laimennettua nestettä ostettuna.

Kaadat syylärin täyteen, laitat mopon käyntiin, voit puristella vesiletkuja ja kun veden pinta laskee syylärissä ni lisäät sen mukaan.