Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Gilera RCR/SMT

30.11.2013 12:09

gillumies kirjoitti:Millä saan kytkimen keskiön mutterin irti? Älyttömän tiukassa enkä omista pulttimopoa :lol: (Ensimmäinen kone purettavana)


tulpanreijästä paperia tai jotain muuta pehmeää palotilaan ja vääntämään.

Re: Gilera RCR/SMT

14.12.2013 3:19

Onkohan 28mm dellorto liian iso kaasari -05 gilera RCR:ään.. Koikeillakko vaiko ei, siinäpä vasta pulma.

Re: Gilera RCR/SMT

14.12.2013 18:11

Nyt tuli semmonen ongelma että ensiöratas ei lähde irti. Kokeiltu useammalla ulosvetäjällä mutta aina luiskahtaa pois :roll: . Kokeiltu myös lämmittää ratasta ja lukittaa ulosvetäjää klemmarilla mutta ei ratas ei liiku :x Mikä neuvoksi? :|

Re: Gilera RCR/SMT

15.12.2013 14:54

mikä olis hyvä tehoputki tommosee vuode 2012 smt racing malliin? :eek:

Re: Gilera RCR/SMT

18.12.2013 15:31

minkälaiset välit ois Turbokit yläkauttasen ja 17,5mm kyseessä siis gilera smt 06 nyt taitaa olla 13/58 et mite noila liikkuu `?

Re: Gilera RCR/SMT

20.12.2013 0:20

50ccSMT kirjoitti:Reikälevyn kun ottaa pois niin kone saa paljon enemmän ilmaa ja pitää ihan suutin vaihtaa, itsellä oli vakiona 72 suutin ja pelkän reikälevyn poiston jälkeen piti laittaa 80, eikä sekään ollut vielä tarpeeksi iso. Nyt 88 suutin ja vielä hukkis tukittu. Kysyisin tässä itse, että paljon menisi Gilera SMT 2012 kurittomalla putkella (katalysaattoria en poista) vakioväleillä 11/53?



Mulla on kyseinen sama mopo, ja sen verran voin sanoo itellä on kuriton putki 92 suutimel ja välit vaihettu 11/62 ja menee mopon mittariin sen 70km/h vähä päälle. Että jos sulla on viel hukkis tukittu ja vakio välit niin menee sen 80km/h mopon mittariin. Ainii ton mittari kusetta aika paljon mulla gps näytti jotain 62km/h ku se meni sen 72... :lol:

Re: Gilera RCR/SMT

7.1.2014 23:26

gillumies kirjoitti:Nyt tuli semmonen ongelma että ensiöratas ei lähde irti. Kokeiltu useammalla ulosvetäjällä mutta aina luiskahtaa pois :roll: . Kokeiltu myös lämmittää ratasta ja lukittaa ulosvetäjää klemmarilla mutta ei ratas ei liiku :x Mikä neuvoksi? :|

ei kai se lähe muuten ku ulos vetäjällä...yritä löytää semmonen ulosvetäjä mikä passaa hyvin siihen ja sit painat niitä ulosvetäjän leukoja vaikka ruuvipuristimella tai jollain ja sit vaa nopeesti pulttipyssyllä hurautat irti :roll: itel ainaki noin lähti :D

Re: Gilera RCR/SMT

9.1.2014 22:45

Olis semmonen kysymys et käykö tommonen Tk kuristamaton alkukäyrä (derbi senda)
suoraan gilera smt:n sylinterii ja vakioputkeen? Samanlain ku vaikka Kataforilt saa?
Niin ja vuosimalli on siis 2013. Kiitos etukäteen jo vastauksesta. :)

Re: Gilera RCR/SMT

11.1.2014 1:36

Pitäs sopia,ite ostin mutta jouduin palauttamaan kun ei sopinukkaan,kuulemma ollu nuissa putkissa jotakin vaihteluita,toiseen sopii toiseen ei,itellä ei ois reikiä saanu muuten kohilleen ku rälläköimällä ihan huolella uusiksi koko kapulan

Re: Gilera RCR/SMT

11.1.2014 2:43

Meneekö nuo TNT:n jne katesarjat vuoden 2007 Gilera RCR:ään jos niitä mainostetaan Derbin katteina? Kiinnitykset siis samanlaiset? Ois vanhojen kärsineiden katteiden tilalle tarkoitus ostaa uudet.

Re: Gilera RCR/SMT

13.1.2014 3:01

_tonyvaltteri kirjoitti:Meneekö nuo TNT:n jne katesarjat vuoden 2007 Gilera RCR:ään jos niitä mainostetaan Derbin katteina? Kiinnitykset siis samanlaiset? Ois vanhojen kärsineiden katteiden tilalle tarkoitus ostaa uudet.
Menee.

Re: Gilera RCR/SMT

30.1.2014 0:58

Kaverilla vuoden 2008 enska derbi extreme ja thower,melkee pisimmät välit,rajottamaton cdi boksi ja isompi suutin ni tasasella 113,7 gps:ssään ja alamäkeen 119,7 50cc vakiopytyllä aika hyvi mun mielest!

Re: Gilera RCR/SMT

30.1.2014 23:13

Nyt tartteis vähä apua! Elikkäs Gilera RCR vm -05 ei lähde käyntiin. Teki ehkä 3 viikkoa niin että pätki, ei kiertäny vaikka kone oli kunnolla lämmitetty tai ajettu monen kilometrin matkaa. Ja sylki öljyä änkästä ja ei oikee toiminu mutta ajamaan silti pysty. Jos vauhtia oli enemmän ku 15 km/h toimi iha normaalisti. Sitte yks päivä näytin kaverille ku se pätkii 1. vaihteella laittoin kaasun pohjaan pätkii pätkii pätkii ei kiihdy, sitte rupes booaan ja laskeen kierroksia ja sitte simahti. Ei lähteny enää polkemalla käyntii mutta työntämällä saatin pari kertaa se vielä käyntiin mutta eihän se käynnissä pysyny ku hetken. Sitte ei enää lähteny käyntii ollenkaan. Työnsin kotiin tarkistin tulpan oli kastunu, ei saanu kipinää. Kuivasin sen mutta ei auttanu. Sitte aukasin kaasarin ja hoksasin että siellä oli joku pikkunen metallin pala jota luulin neulan palaksi, että neula ois menny poikki. Otin kaasarin kokonaan irti letkuineen ja vaijjereineen ja huomasin että neula oli kunnossa mutta kaasarin oli täynnä paskaa ja kohon kiinnitys tappi oli poikki. Eli hukkuu ja siitä syystä kastelee tulppaa? No tänään sain uuden kaasarin ja laitoin kiinni mutta ei lähteny käymään. Kipinän saa. Sitte tsekkasin vielä kerran suuttimet ja putsasin ne ja saa bensaakin. Mikä on kun ei lähde käytiin? Voiko vain johtua pakkasesta kun täällä -23 astetta pakkasta että voisko johtua vaa siitä että on nii jäässä? Työntääkkin yritin mutta turhaan. Ei yritä edes käyntiin. Puristuksia on mutta ei lähde käyntiin ei sitten millään. Voiko olla leiponut? Kiitos jo etukäteen!

Re: Gilera RCR/SMT

31.1.2014 0:25

onko tulpassa semmosta valkosta "bensaa"? jos saat putken irti ja katottua pakoaukosta lampun kans nii siitä voi jo nähä hyvinki paljon missä kunnossa paikat

Re: Gilera RCR/SMT

31.1.2014 0:32

Ei oo tulpassa mitää ihmeellistä. Ja pitääpä kurkkia sinne pakoaukkoon jos se nyt ei rupea toimimaan.