Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
23.3.2012 20:12
kun katotaan mopon takaa niin mene oikealle puolelle
ota vaikka taltta meisseli ja vasara ja ylempää kiekko hakkaa oikealle päin (mopon päältä katottuna vastapäivään)
ja jos nyt oikein muistan alempaa kiekkoa myötäpäivään
kokeilemella se selviää
(en ota mitään vastuuta jos onnistut hajottamaan jotakin)
24.3.2012 10:59
Kuulkaas nyt, niistä kiekoista vaan jäykistetään ja löysätään sitä jousta. Tietty se on jollain saattanut nostaakin perää, jos jousi on ollut nii löysä et perä on painunu alas. Häkkikorolla tai takajousta vaihtamalla saa sitten sitä korkeutta lisää, jos näin haluaa.
Ite kattelin eile tota pärrää tuol tallissa ja hommaa siinä on. Takajarru on sanonu ittensä irti talven aikana, etujarrupalat pitää vaihtaa, sähköt ei pelitä (lähti kyllä käyntiin), uus ilmanputsari (ei bilteman vaahtomuoviputsari tykänny pakkasesta) ja jotain pientä tais olla vielä.
Eilen käytii Kone-Glansilla hakemassa osia tohon ja tulihan sitä sit mukaa joku purkukaasari, mistä puuttu kohokammion pohja, ylivuotoventtiili ja itse koho, tyhjäkäyntiruuvi ja suutin. Mukaan lähti muuta pikkusälää mitä tarttes keväthuoltoo varten. Noh sitten rupesin purkamaan kaasaria ja vaihtamaan vanhasta osia uuteen, kun vanhassa oli ryyppy rikki. Tuli sitten huomattua et sen tapin millä koho on kiinni, niin toinen kiinnike oli murtunu kahesta kohtaa ja sehän hajos ku sen tapin sinne lykkäs. No se tuntu pelittävän sillä yhelläki, mutta koitin silti purkaa vanhasta ryyppysysteemiä irti et oisin siitä uudesta laittanu sen sinne vanhaa, mut ei se irti suosiolla lähteny joten annoin sitte olla ja kasasin sen kaasarin loppuun. Laitoin kaasarin kiinni ja koekäytin. Aluks vaikutti hyvältä, mitänyt seokset ja tyhjäkäynti ihan perseellään, mutta sit tuli pien ylläri. Lähin tallista hakemaan ruuvaria et säädän seokset ja tyhjäkäynnin kohalleen ja takas tullessani oliki mopon alla sievä bensalammikko ja lisää valu kaasarista.
Pitää tänään miettiä mitä tolle kaasarille tekis.
24.3.2012 14:46
Pitääkö mun nyt oikeen ottaa kuvaa siitä iskarin alaosasta? Sieltä mistä sen on kiinni koiranluissa alhaalla pyöritetään auki niin iskari pitenee. Ne kiekot todellakin vaan kiristää iskaria eikä vaikuta korkeuteen.
Joonaa, mitä siinä takajarrussa oli vikaa?
Sähköt voi ruveta tilettämään virtalukon johdosta jos siellä kosketushäiriöitä tai hapettumia. Lähtee käyntiin mut valot ei pala, itelläkin oli vähän jotain sillasta mut otin auki ja putsasin liittimistä hapettumat niin on toiminu.
Ja orionin vakiokaasari on ehkä paskin ikinä...
25.3.2012 10:03
Joo ei se juur mihkää siitä yläpäästä nouse mut kyl mä ainaki jotain eroo huomasin ku istuin takas mopon päälle. Ja se pääasiassa jäykistyy että ei siinä hirveesti eroo kyllä näe jos katot mopoa parin metrin päästä.
Näin mulla 09 orionissa.
25.3.2012 11:08
Noniin, eilen tuliki sitte laiteltuu tota iha urakalla kuntoo ja nyt on pakoputki kiinni kunnolla ja lämpöraudan kiinnike hitsattu kiinni. Takajarrussa oli kosteutta ja siellä sylinterissä vitusti paskaa, joten vaihdettiin nesteet ja purettiin ja putsattiin se pääsylinteri. Takajarru vipusysteemiä vähän modailtiin, että toimii paremmin ja virtalukko saatiin toimimaan. Etujarrupalat vaihdettiin ja nyt toimii niinku jarrujen pitäisikin toimia. Tänään sitte vielä ketjujen rasvaus ja öljyjen vaihto.
26.3.2012 22:05
jahas
tääll ollu juttua mun nokka akselin vaihdostaki!
kattokaas mun ex orion kuvia täältä ja siinä oli avarrettu kansi ja 110cc nokka akseli tuontitukusta
27.3.2012 16:36
Se ois sitte viikon loppuna tilauksee menos TNT master eli hp master, 15p eturatas.. kulkeepas sitte sillä 15p:llä kovempaa
huomaa kyllä tuossa sisään ajossa kun tehoja tulee sen 100km välei lisää, nyttekki ottaa mittarii aika nopee sen 65 (oikeeta nopeutta 60) kyllä ku hetken kaasu pohjassa ajaa, kulkee sen 62-64 oikeeta nopeutta. En kerro näitä juttuja sillä, että paskoisin sen koneen heti rääkkäämällä, kerran olen kokeillut huippuja, melkeen koskaan en aja kaasupohjassa kun on sisään ajossa. ETTÄ EI TARVITSE RUVETA VALITTAMAAN ETTÄ RÄÄKKÄISIN KONETTA... Jooh, ja kattoos sitte mitäs mä tolle putkelle keksin, varmaanki tyhjään koko putkiston änkän siis myös.. Kytät tykkää
Noh, ainaki tulee makeet soundit
28.3.2012 7:30
Ittelle tuli eile hp master kotti ja näytti niin hullun isolta dt:nki keulille ja olis sika vaikee modata. Ja ku muistelen mimmone orskan kiinnikkeet oli niin saa kyl aika paljo nähdä vaivaa et saa näyttää järkevältä.
Osta ennemmi mmx maski mustana. Huomattavasti järkevämmä kokone ja saa hyväl tuuril orskun vakiokiinnikkeisiin. Ei ainakaan paljon tartte modata. Itte laitoin takas postiin
Ei sillä ettenkö osaisi laittaa mutta en vaivaudu kun edes e-hyväksytty ja kenties paskin valokuvio ikinä. Ja niiin massiivisen kokonenki.
28.3.2012 7:55
Hp masterisaha on sellaiset muovi kiinnikkeet? eikös aika helposti orskuunki pitäs mennä? nojaa..
Mutta nyt tuli mieleen että kumpi on tyhjäkäynti ja kumpi seosruuvi noista ruuveista? ku ne on vierekkäi.. Attelin, et eikös seosruuvii pitäs pikkase säätää ku paukkuu pikkasen tuo kone..
28.3.2012 14:37
Tyhjäkäyntiruuvi on se missä on sellanen jousi siinä ruuvin ympärillä. Muistaakseni niistä ruuveista se vasemmanpuoleisin. Voit tietenki kokeilla et kumpi ruuvi nostaa tyhjäkäyntikierroksia.
Ja millä tavalla se kone paukkuu? Ittellä tuli ekana mieleen et sytyksessä pikkusen säätämistä.
28.3.2012 15:02
kun on ajanut korkeilla kierroksilla, ja ottaa kaasun pois kokonaan niin pikkasen kuuluu putkesta semmonen pumpupudumpum, eli ei siis paikallaan ollessa, eikä tuo hirveän kovaa tule nuo äänet eikä edes aina..
28.3.2012 15:52
Mullaki pitää ääntä ku ajaa kaasupohjassa pidempää ja päästää kaasua vähän, mut ei kokonaan. Ja moottorijarrulla paukkuu sitte enemmä, mut se johtuu eri syistä ja taitaa olla normaalia nelareissa. Ja tyhjäkäyntiruuvi on oikeenpuolimmainen eli se ristipäinen ja seosruuvi vasemmanpuoleinen kokonaan upotettu talttapäinen.
Saimpa sitte tänää sakotki ku kilpi kuulemma vituillansa ja ei ollu rekisteröintitodistusta mukana
28.3.2012 16:28
juu itelläki paukkuu ku korkeilla kierroksilla ajaa ja sit päästää kaasun melkein kokonaan pois
28.3.2012 17:04
Joonaaa| kirjoitti: Ja tyhjäkäyntiruuvi on oikeenpuolimmainen eli se ristipäinen ja seosruuvi vasemmanpuoleinen kokonaan upotettu talttapäinen.
Aijaa, ite muistin just toisinpäin. Mut tosiaan kyllä omastaki Orionista välillä kuuluu tommonen pikkunen pauke kun löysää kaasun. Ihan normaalia taitaa olla.
28.3.2012 17:12
Yleensähän nelarit paukkuu kun jarruttaa moottorilla, itellä aina tehny, ja itellä paukkuu ihan kunnolla kun on toi tecnigas
ja se ruuvi kumpi nostaa kierroksia niin tyhjäkäyntiruuvi. Jos ei kierrokset nouse niin jossain vikaa