Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

15.9.2011 22:26

tomppatikku kirjoitti:Mistä sais 03 malliin takavalon ja muuta osaa halvalla ei käytettyi.

esim. sparewheel

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

16.9.2011 17:36

on se vilkkurele siinä jännitteensäätimen ja vastuksen cvieres tankin alla vai missä??

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

17.9.2011 23:13

Mikäsköhän vittu on nytte ku mopo leikkas tossa alkuviikosta ja eilen vaihettiin mäntä, kävi eilen normaalisti mutta tänään muutaman kilometrin ajelun jälkeen ei kiertäny mihinkään, ihanku ois putki ollu tukossa, vika tuli yhtäkkiä liikennevaloissa kun hidastin jostain 80km/h vauhdeista ( kierrokset jotain 5-6t luokkaa.) irrotettiin putki kun sylkee bensaa ja jotain sinne putkeen välillä, no putkessa ei ollu mitään ja pistin putken takasin kiinni ja päräytin käyntiin, no vieläkin se oli "tukkosen" kuulonen..
missä vika ja kellään moista vikaa ollu? ei siis kierrä mihinkään ja kuulostaa tukkoselta..

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

18.9.2011 8:32

Mulla ainakin kuunnostaa vakioputki tukkoselta

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

18.9.2011 12:33

poista pukesta karstat

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

19.9.2011 6:57

ubersonicc kirjoitti:Mikäsköhän vittu on nytte ku mopo leikkas tossa alkuviikosta ja eilen vaihettiin mäntä, kävi eilen normaalisti mutta tänään muutaman kilometrin ajelun jälkeen ei kiertäny mihinkään, ihanku ois putki ollu tukossa, vika tuli yhtäkkiä liikennevaloissa kun hidastin jostain 80km/h vauhdeista ( kierrokset jotain 5-6t luokkaa.) irrotettiin putki kun sylkee bensaa ja jotain sinne putkeen välillä, no putkessa ei ollu mitään ja pistin putken takasin kiinni ja päräytin käyntiin, no vieläkin se oli "tukkosen" kuulonen..
missä vika ja kellään moista vikaa ollu? ei siis kierrä mihinkään ja kuulostaa tukkoselta..


en kyl usko et on putki tukossa jos 80 kulki ja muuteki

edit: "bensaa ja jotain sinneväliin" oisko jäähynestettä?,katoppa minkä näköstä jäähyneste on et jos on ollu vuotoa ni pitäs olla bensaa/2tahtiöljyä nesteen seassa

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

19.9.2011 23:12

Onko giannelli hyvä putki Dtseen?

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

20.9.2011 8:10

5ampsa kirjoitti:Onko giannelli hyvä putki Dtseen?

Riippuu mitä putkelta halutaan alavääntöä vai paljon tehoa yläkierroksilta. Onhan Gianneli laadukas putki, jossa taitaa olla tehot aika ylhäällä.

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

20.9.2011 11:46

Ernski kirjoitti:
ubersonicc kirjoitti:Mikäsköhän vittu on nytte ku mopo leikkas tossa alkuviikosta ja eilen vaihettiin mäntä, kävi eilen normaalisti mutta tänään muutaman kilometrin ajelun jälkeen ei kiertäny mihinkään, ihanku ois putki ollu tukossa, vika tuli yhtäkkiä liikennevaloissa kun hidastin jostain 80km/h vauhdeista ( kierrokset jotain 5-6t luokkaa.) irrotettiin putki kun sylkee bensaa ja jotain sinne putkeen välillä, no putkessa ei ollu mitään ja pistin putken takasin kiinni ja päräytin käyntiin, no vieläkin se oli "tukkosen" kuulonen..
missä vika ja kellään moista vikaa ollu? ei siis kierrä mihinkään ja kuulostaa tukkoselta..


en kyl usko et on putki tukossa jos 80 kulki ja muuteki

edit: "bensaa ja jotain sinneväliin" oisko jäähynestettä?,katoppa minkä näköstä jäähyneste on et jos on ollu vuotoa ni pitäs olla bensaa/2tahtiöljyä nesteen seassa



kaasarin säädöt pistin kuntoon ja se oli bensaa ja 2t-öljyä putkessa, johtuu siitä jos jättää bensahanan päälle niin valuttaa tankista kaasarin ja pytyn läpi suoraan putkeen :D mikäköhän siin on ku se pitää aina ajaa tyhjäks ( kun sammuttaa pitää pistää bensahana ensin kiinni ja vähän aikaa käyttää että lähtis ens kerrallaki käyntii helposti, mut jos bensahana jää päälle esim kauppareissun ajaks ei sitä saa millää käyntii ilman työkaluja, joutuu irrottaa yhen sivukatteen ja putken, (tyhjentää sen) sen jälkeen kuivata tulppa ja pistellä kaikki takasin kiinni ja tyhjentää kaasari ihan tyhjäks, sen jälkeen bensahana päälle ja potkimaan. :D

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

20.9.2011 14:11

kohon neulaventtiili vuotaa

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

21.9.2011 19:37

Miten 00 vuoden kone eroaa 03 ja uudemmista?
Ja onko näis valurauta vai pinnoitettu sylinteri vakiona?

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

21.9.2011 21:24

Jebex kirjoitti:Miten 00 vuoden kone eroaa 03 ja uudemmista?
Ja onko näis valurauta vai pinnoitettu sylinteri vakiona?

VAaurauta sylinteri. Ja uudemmis tais olla erikokoinen kiertokangen alapäänlaakeri.

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

22.9.2011 15:49

Ei siis koneellisesti muuta eroa kuin tuo kiertokangen alapäänlaakeri?

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

23.9.2011 17:24

Mistä oikee öljypumppua säädetää ku ei siel kopan alla oo mitää ruuveja? malli on 2002
Viimeksi muokannut larmo96 päivämäärä 23.9.2011 17:51, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

23.9.2011 17:36

Jebex kirjoitti:Ei siis koneellisesti muuta eroa kuin tuo kiertokangen alapäänlaakeri?

Niin eipä siinä taida olla, paitsi kytkinkoppa, öljypumpunkoppa, magneetonkoppa jaeturattaansuoja on ulkonäöltään hieman erilaiset. Mutta ei mitään suurta eroa niilläkään ole.