29.9.2011 9:49
ARX kirjoitti:vitun ruma ainaski jos ei muuta
+ asiasta toiseen, onko sun rxässä hussen numerokilven kaverina mitää valoa?
29.9.2011 10:07
240turbo kirjoitti:ARX kirjoitti:vitun ruma ainaski jos ei muuta
+ asiasta toiseen, onko sun rxässä hussen numerokilven kaverina mitää valoa?
Noissa gallerian kuvissahan se näkyy. Eli siinä on vaan joku sparewheelin halogeenivalo.https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/8827 joku tuon tapanen se oli. Hyvin sillä eteensä näki mutta nopeusmittari piti ottaa irti mutta eipä se kyllä toiminukkaan
29.9.2011 16:20
29.9.2011 19:30
numberone kirjoitti:Slerpa_: on mul niit suuttimii pari ainaki ku tilasin vakio kaasariin. ja kyl se nyt ainaki vääntää iha hyvi En si tie tosta putkesta, minkä siihen ostin aiemmin, se tyyppi sano et se on giannelli mut ei ota oikeestaa piikkiä.Sit se sano et se tehoalue alkaa muka nii korkeelt ettei kerkee alkaa. mut kyl sen ny alkaa ainaki pitäs. Taitaa vaan olla laiska putki ku ottaa nii hellän piikin.Vai voisko olla alakiertone?
29.9.2011 20:05
Seosruuvi vaikuttaa suunnilleen vaan tyhjäkäyntiin, joten turha sitä on jenkata.Isompaa suutinta tai seosruuvista jos vääntää alaalta ja röpöttää yläällä.
30.9.2011 13:23
30.9.2011 15:24
Kierrokset eivät ole yhteydessä mihinkään kaasuttimen säätöosiin, vai lisäätkö kaasua sitä mukaa, mitä kierroksia tulee lisää, vai lyötkö suoraan "lämän tiskiin"?Toimiiko miten yläkierroksilla?
30.9.2011 17:03
1.10.2011 12:00
Kierrokset eivät ole yhteydessä mihinkään kaasuttimen säätöosiin, vai lisäätkö kaasua sitä mukaa, mitä kierroksia tulee lisää, vai lyötkö suoraan "lämän tiskiin"?[/quote]Toimiiko miten yläkierroksilla?
1.10.2011 16:22
Niin voi. Siltikkään ne kierrokset ei siinä meinaa mitään, vaan se, kuinka paljon kaasua on avattu. Jos sinulla on 10000 kierrosta, ja kaasu vajaa puolet auki, et lähde vaihtamaan suutinta, vaan säätämään neulaa. Jos sinulla on 4000 kierrosta, ja kaasu auki, vaihdat pääsuutinta, etkä säädä neulaa tai muita. Monet (mukaan lukien luultavasti myös sinä) tekevät juuri tämän säädön niin kuin sitä ei pitäisi tehdä, ja mettään menee...Mopo voi kuule toimia ihan hyvin alakierroksilla mutta sit röpöttää yläkierroksilla,
Ihan oikeasti. Kannattaisikohan sinun kerrata (tai edes opetella) se kaasarin toiminta, kun näyttää olevan pallo vähän hukassa? Vähän sama asia kun sanoisit, että neulat ja suuttimet on turhia, kun sillä luistilla saa yksistään säädettyä sen moottorin pyörimisnopeuiden...Minkä takia kaasarin kyljessä on tyhjäkäyntiruuvi? Taitaa olla ihan turhaan siinä jos seosruuvilla se tyhjäkäynti säädetään.
1.10.2011 19:33
1.10.2011 20:07
Viritysoppaissa sanotaan mikä on mahdollista ja mikä ei. Jos mopo ei saa kipinää, lähtisitkö hakemaan vikaa kaasuttimesta? Tai vaihtaisitko moposta sytytyspuolan, jos valot ei toimi? Et tietenkään, koska ne eivät vaikuta toisiinsa. Tietenkin voisit kokeilla, että jos sen sytkäpuolan vaihtamisen jälkeen vaikka ne valot alkaisikin toimimaan, ja tuhlata näin aikaa ja rahaa. Toinen vaihtoehto olisi ottaa selville mahdottomuuksista ja mahdollisuuksista, ja lähteä hakemaan sitä vikaa aivan muualta. Samoin myös kaasarin sisällä. Vikaa on turha lähteä hakemaan tyhjäkäyntipiirin puolelta, jos täyskaasulla ei mopo vedä. Syynä tähän on se, että ne eivät voi vaikuttaa toisiinsa, ja täten vika ei voi olla tyhjäkäyntipiirissä.Ei niillä viritysoppailla ja korjausoppailla mopoa säädetä vaan kokeilemalla.
1.10.2011 21:32
2.10.2011 2:08
2.10.2011 9:30