Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
30.6.2012 20:10
joo kiitti nyt on änkkä irti
laitan kuvaa sitten ku V6 kiinni
30.6.2012 20:24
banana_69 kirjoitti:Katalysaattorikoppa kirjoitti:onko kenelläkää mitää hajua mikä mittaristossa on vikana,ku vaihoin tuon genen mittarinpyörittäjän anturin siitä mikä on ruuvilla kiinni,myyjä sano että c pitää vaan vaihtaa
Tuleeko mittaristoon valot?...siinä voi olla ihan vaa sulake palanu?
Tulee tulee,ei johdu varmaankaan sulakkeista
1.7.2012 22:51
ja mikä on siis vikana ? eikö näytä nopeutta vai kuis ?
3.7.2012 0:11
ei näytä nopeutta ja kilometrimittari ei liiku mihinkää,kaikki muut valot toimii sun muut, vapaanvalo,öljymittari...jne
7.7.2012 17:51
miten tosta genestä sais helpoiten ton kaasarin irti ku pitäis se saada putsattuu?
8.7.2012 3:53
Mikäs nytten on genericissä kun aluksi ei tahtonu pysyä tyhjäkäynnillä mutta sitten kun kaverin kanssa käännettiin myötäpäivään semmosta kultasta ruuvia kaasarissa mopon vasemmallapuolella niin sitten pysy tyhjäkäynnillä mutta sitten rupes booaa n. 0.5s kun laitoin nopeesti kaasun pohjaan jos kaasuttelen isoilla kierroksilla jtn 15s niin sitte reagoi hyvin kaasuun ilman booausta mutta sitten tyhjäkäynti laskee vähän ja tekee taas samaa paskaa
Ja kun vein mopon talliin kaasutin taas hiukan niin sitte rupes kone ittestään nostamaan hitaasti kierroksia ilman kaasuttamista, ite vedin sellaset johtopäätökset että se ruuvi ei ollut tyhjäkäynti vaan ilmaruuvi ja laitoin sitä laihemmalle että tulee vähemmän bensaa ja sitten samalla ottaa enemmän kierroksia ja pysyy tyhjäkäynnillä.. Se ruuvi oli kultanen aika lailla keskellä kaasaria ja se ei nostanu tyhjäkäyntiä ellei vääntänyt sitä jotain 3/5 kierrosta...
Niin olisko joku selitys tälle ? Kertoisitteko että missä sijaitsee tyhjäkäynti ruuvi ja seos ruuvi. Kaasaria ei heti tee mieli rupee puhdistaa/ottaa pois. Mopo rupes tekee tätä kun otin paisarin pois hioin ruosteet ja maalasin sitten vielä hakkasin sen saastelaitteen littanaks n. 3cm siitä päästä mist lähtee se kuminen osa.. Mopo on kuriton
EDIT: Poltin myös karstat kuumailmapuhaltimella...
Viimeksi muokannut Rikzaah päivämäärä 8.7.2012 14:30, muokattu yhteensä 1 kerran
8.7.2012 4:05
Kiitän
Viimeksi muokannut Rikzaah päivämäärä 8.7.2012 14:31, muokattu yhteensä 1 kerran
8.7.2012 4:23
Viestin yläreunassa on muokkaa-nappi jota painamalla voit editoida lähettämääsi viestiä. Painike tulee näkyviin kun siirrät hiiren viestin oikean yläreunan kehyksen alueelle. Suosittelen myös käyttämään kappalejakoa noin pitkissä viesteissä.
8.7.2012 20:18
tulipas harvinaisen huono kuva mutta kuitenkin.
http://aijaa.com/0071610493458tuolla missä sininen ympyrä pitäisi olla aika pieni tasapääkanta joka on ilmaruuvi, sitä kun kirtää kiinni niin seos rikastuu ja auki niin laihenee.
ja tyhjäkäyntiruuvi on tuossa punasessa ympyrässä
Jusgez kirjoitti:miten tosta genestä sais helpoiten ton kaasarin irti ku pitäis se saada putsattuu?
ota tankki irti, imukaulasta ja ilmanputsarista kaasari irti ja sitten vaan otat sen sieltä pois. irrota vaijerit jos haluat sen kokonaan irti.
Rikzaah kirjoitti:Mikäs nytten on genericissä kun aluksi ei tahtonu pysyä tyhjäkäynnillä ...
putsaa kaasari, pyörittele noita ruuveja minkä kuvan linkkasin, vaihda tulppa. jos ei toimi niin sitten lisää.
9.7.2012 8:23
radon- kirjoitti:putsaa kaasari, pyörittele noita ruuveja minkä kuvan linkkasin, vaihda tulppa. jos ei toimi niin sitten lisää.
No sitä tyhjäkäyntiruuvia oon jo laittanut suuntaan kun suuntaan mutta pitää koittaa laittaa sitä seosta rikkaammalle kun booaa sen 0.5s
mutta sillon kun sitä ihmettelin sitä booausta ja kaasuttelin sitä aika pitkäänkin niin rupes niinkun kierrokset jäämään paikoilleen että vaikka lopetin kaasun antamisen niin kone se vaan rupee lisää kierroksia hiljaa mutta kuitenkin :/ noo syksyllä kuitenkin 5000km huolto siellä sitten jos en saa ite korjattuu.. Niinkuin ehkä mainitsin oireet alkoi kun otin putken pois ja maalasin ja siinä samalla pääs mopo vähän kaatumaan kun moponjalka petti (älä kysy XD)
Viimeksi muokannut Rikzaah päivämäärä 10.7.2012 22:17, muokattu yhteensä 1 kerran
9.7.2012 15:40
Kuulostais imuvuodolta.. Tiukkaa aluksi imukaula ja tarkista että kaasari on tiukasti imukaulassa kiinni.
10.7.2012 17:52
oisko kellään tietoa mikä tehari sopis generic triggeriin ?
10.7.2012 21:48
siis voi vittu käyttäkää googlea, ei pitäs kovin monen linkin takana olla vastaukset molempiin kysymyksiin.
teharejakin on linkattu varmaan noin sata kertaa tähän ketjuun joten hieman oma-aloitteisuutta.
11.7.2012 11:13
Moro,
osaiskos kukaan antaa mitään suuntaa antavaa vinkkiä kun mopo tuppaa booaamaan kaasua antaessa.
Tyhjäkäynnillä pysyy ihan kohtuullisesti käynnissä, mutta kun vähänkin painaa kaasua niin heti booaa, ihan kuin tukehtuisi.
Tämä on nyt toinen kerta kun näin käy, kumpikin kerta tankkauksen jälkeen(?). Viimeksi vaihdettiin tulppa ja putsattiin ilmansuodatin ja auttoi. Mutta nyt kun taas tankattiin, alkoi booailemaan. Ei pysty esim. ykkösellä ajamaan pienillä kierroksilla kun haluaa kokoajan sammua.
En ole vielä kokeillut vaihtaa tulppaa ja putsata ilmansuodatinta uudelleen, olisi hieno tietää onko tässä nyt joku jippo. Kiitoksia jo etukäteen.
Mopo on (ilmeisesti) kuristamaton, muuten täysin vakio.