Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
23.6.2015 22:44
Kertokaa jotain villaa änkkiin mitä sais esim tokmannist aika halval ja paljo? Vai pystyiskö pistää ihan jotain villaa mikä on levynmuodossa?
25.6.2015 21:11
11-65 väleillä todellista nopeutta 63kmh, 71 mittariin. Lähes samat välit kuin 10-58
oikeella puolella mopoa, kytkinkopassa on ristipääruuvi, sen tasolla pitää olla öljyt. Ei aivan tarkkaa touhua, ylimääräiset kyllä tulee ulos huohotinputkesta takarenkaan päälle ja sieltä sitten underiin ja takin selkään
https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... cts_id/357 tuon saa modattua, ohjeita taaempana tässä topicissa
Villan pitää olla äänenvaimenninvillaa jotta se kestäs kuumuutta. Saa olla levyä tai irto-tavaraa, mutta levyä on ainaki helppo laittaa. Ekalle kerralle ei tarvi edes laittaa uusia villoja kun vain kääntä villat toisinpäin änkän sisälle ja leikkaa palaneen pois. Itse käänsin villat kolmesti ja neljännelle kerralle vasta uusin villat. Jotain c4 villaa tunkiin, 11€ maksoi isoin paketti ja saa kolme hyvän kokoista palaa jotka voi taas kääntä kolmesti
25.6.2015 21:12
Eti vaimenninvilla -hakusanalla, saahan noita melkein joka autovaraosaliikkeestä ja kaikenmaan mopokaupoista. Yhestä paketista saa yleensä vaihdettua villat useamman kerran, joten ei se n. 10e investointi hirveästi ole. En ihan mitä villaa vaan menis sinne änkkää tunkemaa, voi vaikuttaa ääniin ja paska villa voi myös kärytä aika äkkiä siellä änkän kuumuudessa.
26.6.2015 16:14
Juu elikkäs tilasin maahantuojalta 60h takarattaan ku ens viikolla pitäis tulla lisää. 56h ois ollu varastossa. Takasivukatteet varmaan laitan mustat mutta oli eilen loppunu toiselta puolelta mustat takasivukatteet mutta en viihtiny tilata vaan toiselle puolelle, kyselen ens viikolla että onko tullu lisää. 28e kpl. Tuntuu nuo "puolenkuun erät" tulevan aina kuun lopulla tai sitä seuraavan kuun alussa.
2.7.2015 1:36
Nonniih elikkäs kerron ny omii kokemuksii betasta kurittomana. Gepsii 79kmh ilman alkukäyrän kuristusta ja katalysaattoria (lähtee samas). Menis varmaa vähä kovempaaki jos ois ollu kunnon suora lähel. Laitoin 9-50 välit väliaikaseks ja menee 68kmh gepsii. Piän sen aikaa että 60h takaratas tulee. ja tosiaan suutin on 116.
Spare Wheeliltä tilasin 9 hampaisen ja 115 suuttimen 6mm kierteil mutta tuli väärillä kierteillä
kirjekuoriki oli sen näköne et ei kukaa kokenu pakannu
2.7.2015 21:21
Mistä ees löytyy noin pieniä eturattaita? Ja oman käsitykseni mukaan tuo alkaa olemaan jo niin pieni, että rupeaa syömään ketjuja.
Itse ainakin tilaisin niitä suuttimia suoraan koot 95-90-100-105-110-115-120 niin
saa sitten säätää jos joskus kuumotus vie voiton ja tarttee peltikuria tai talveks pitää saada hieman isompi.
4.7.2015 21:26
Moro! Tietääkö kukaan täällä olevista, että mikä on vakio pääsuuttimen koko betoissa. Dellortto 16mm phbn fs kaasari.-10vm
4.7.2015 21:31
zalttuli kirjoitti:Moro! Tietääkö kukaan täällä olevista, että mikä on vakio pääsuuttimen koko betoissa. Dellortto 16mm phbn fs kaasari.-10vm
76 on ainakin vakiona 2015vm ja sama kaasari
4.7.2015 21:34
Ja sellasta vielä, että kumpaan suuntaan pitäis alkaa suutinta vaihtamaan vai riittääkö pelkkä kaasarin säätö, kun kesäkeleillä päivästä kulkee hyvin(mutta ei anna piikkiä kuten keväällä) ja illasta kun ilma viilenee niin alkaa booaamaan 2/4 ja 3/4 kaasulla. Kuriton putki ja 11-52 välit. Suutin 110 tällä hetkellä.
+ kun antaa ryyppyä niin kiihtyy hieman paremmin. Eli isompi suutin? Mutta eikös tuo viesti sitä että pitäis olla pienempi jos alkaa booaamaan.
5.7.2015 14:15
Pistä sinne 115 ja kato sitten, luulisin että lähtee toimimaan sillä josset muuta tehny. Näin ainakin itellä.
5.7.2015 18:05
zalttuli kirjoitti:Ja sellasta vielä, että kumpaan suuntaan pitäis alkaa suutinta vaihtamaan vai riittääkö pelkkä kaasarin säätö, kun kesäkeleillä päivästä kulkee hyvin(mutta ei anna piikkiä kuten keväällä) ja illasta kun ilma viilenee niin alkaa booaamaan 2/4 ja 3/4 kaasulla. Kuriton putki ja 11-52 välit. Suutin 110 tällä hetkellä.
+ kun antaa ryyppyä niin kiihtyy hieman paremmin. Eli isompi suutin? Mutta eikös tuo viesti sitä että pitäis olla pienempi jos alkaa booaamaan.
Jos booaa niin kertoo että on liian pieni suutin. Kun annat ryyppyy ni saa enemmä bensaa ja jos sillo lähtee kulkee kovempaa ni kertoo isompaa suutint tarvii. Laita sinne 115 ni alkaa toimimaa
6.7.2015 22:09
Ehotelkaa vähä miten muokkais betan ulkonäköö!
(Täl hetkel jotakuinki alkuperäses kunnos)
7.7.2015 14:43
Vilppehartti kirjoitti:Ehotelkaa vähä miten muokkais betan ulkonäköö!
(Täl hetkel jotakuinki alkuperäses kunnos)
No pikkujuttuja mitä ite ny ainaki teen nii otan sen kilventelinee ulomman osan pois (muttereilla kii, ei tarvi särkeä) ja sit merkkaan valkosella ne renkaitten tekstit.
7.7.2015 16:16
Mitä ny perus vanneteippii, kilventeline, vilkut, fatbar, tupet...