Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Skyteam Monkey

11.3.2015 23:12

Riippuu yleiskunnosta. Mitä laitettu/tehty. Lähtisin itse pyytämään 400€.

Re: Skyteam Monkey

21.3.2015 18:29

Elikkä mikähän mankissani on, kun venttiilien välyksiä saa säätää melkein kahen viikon välein ja talven aikana kadonnut vääntö, ettei jaksa edes kakkosella lähteä liikkelle, vaikka mankithan yleensä lähtee nelosellakin liikkelle. Käyntiinkin saa polkee välillä kymmenen minuuttia ja joskus lähtee ensimmäisellä polkasulla. Puristuksiakin on vielä. Kiitän suuresti jos joku enempi tietävä voisi auttaa!
Viimeksi muokannut keppiesa päivämäärä 7.4.2015 15:37, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Skyteam Monkey

21.3.2015 20:12

Nyt tarvitaan kiireisesti apua!! Eli kyseessä on Monkey Workz WFS 125cc koneella, vireinä: 22mm Mikuni VM, Biltema Fiddy, kireämpi nokka, kanavia viilattu, vapaavirtaava putki, 12v valolliset sähköt jne. Lähtee käyntiin 1-2 yrityksellä, käy tasasesti tyhjäkäyntiä, alkaa kiertämään hyvin ja kun kierroksia on 4500-6000rpm niin alkaa pätkimään ihan v*tusti ja heti kun päästää kaasusta irti niin sammuu, ja tarvii polkea 4-5 kertaa että lähtee taas käymään :s Jos kierrättää ton 4500-6000 kierrosalueen yli niin ei enään pätki niin paljon, mutta pätkii silti ja meinaa sammua kun päästää irti kaasusta. Pääsuutin on nyt 100, tyhjäkäntisuuttimesta ei tietoa, neulan sokka ylimmässä lovessa ja ilmaruuvi on aika paljon auki. Kaikki viittais siihen että keski kierroksilla saa liian vähän bensaa, mutta kun laittaa isomman suuttimen niin alkaa pätkimään jo ennen 3000 kierrosta. Jos laskee neulan sokkaa vaikka keskimmäiseen loveen niin pätkii aikasemmin muttei vaikuta niin paljon kun suuttimen vaihtaminen. On kokeiltu suuttimilla 120-85, ja tolla 85 suuttimella toimii parhaiten, mutta silti pätkii ihan jumalattomasti ja ei voi ajaa kunnolla. En myös uskalla laittaa enään pienempää suutinta koska kone on sisäänajossa (ajettu n. 20 min). Ei ole imuvuotoa, kaasari on putsattu nyt 3 kertaa ja avattu varmaan 500+ kertaa :itku: Voisko sitten jossain sytytyspuolella olla vikaa? Nuo valolliset sähköt vaihdettiin Skyteamin 110cc koneesta ja meni kiinni ilman ongelmia. Kaikki sähköt myös toimii. Vaihdoin puolan ja tulpan ja katsoin kaikkien johtojen kunnon ja silti pätkii. Eli nyt tarvis niitä vastauksia ja vähän äkkiä! :itku:

Re: Skyteam Monkey

30.3.2015 18:53

Mites onko nämä Skyteam monkeyt laadultaan hyviä ja onko kuinka vaikea korjata jos hajoaa? :)

Re: Skyteam Monkey

31.3.2015 8:22

No itsellä on nyt reilu 1000km mittarissa eikä ole kertaakaan jättänyt tielle.

Hyvin on lähtenyt kesäkuumalla ja kovilla pakkasilla käyntiin. Kyllähän se on melko pitkälle käyttäjästä kiinni miten vehkeet kestää. Ja jos hajoaa niin varaosat ovat edullisia ja niitä on tarjolla paljon.

Mulla vois olla 2014 malli myytävänä jos kiinnostaa.

Re: Skyteam Monkey

31.3.2015 16:49

Ihan mukavia nuo kiinalaisetkin on. Heikkous noissa tuppaa olemaan sähköt, eli jos on taitoa niin kannattaa vetää uudet sähköt ilman kaikkia turhia johtoja yms :)

Hyvä varaosien saanti & yksinkertaisuus takaa sen että on helppo korjata vrt. Vaikka derbiin.

Re: Skyteam Monkey

4.4.2015 16:02

moro ni oon miettiny että kannattaako ostaa tää skyteam monkey ja oisin ostamassa ihan uutena ni kertokaas että kannattaako ja onko millasia vikoja teillä ollu :)

Re: Skyteam Monkey

9.4.2015 17:44

ei oo mulla ainakaan mitään vikaa ollu paitsi että mopo pöllittiin kerran koska on vissiin tarpeeksi pieni että saa helposti matkaan.
BTW: ajattelin alkaa monkiin peräkärryä väsäämään. saas nähä mitä tulee :D
nykylainsäädännön mukaan kärri saa olla kuormineen 50% mopon todellisesta omamassasta (mopon paino+kuorma{kantavuus})
oli jos mopo 72kiloa ja kantavuus 80kiloa niin saa melko isoakin kärriä kiskoa.. tietty takavalot ei saa peittyä eikä leveyttä sais olla enempää kuin metri suurinpiirtein mutta ainakin lainsäädännön puitteissa ihan toteutettavissa oleva juttu.
joku kysyy kuitenkin että miksi niin vastaan jo etukäteen että siksi, koska ei ole kärryä mopossa ennestään ja sellaisen saa/voi tehdä :D

Re: Skyteam Monkey

12.4.2015 9:36

asiasta kukkapurkkiin, meneekö nämä denin vakiokaasariin?

http://www.mc-scatter.com/crossi-enduro ... _4307.html

Re: Skyteam Monkey

14.4.2015 16:07

Laitoin tuon 85cc mbfmoton sylinterin tilaukseen kasvavien vääntöjen toivossa.

Pitää kirjoitella enempi,kun saa hilut asenneltua. :)

Re: Skyteam Monkey

14.4.2015 16:35

kirjottele ihmeessä miten kävi.
ite kams haluaisin lisää vääntöjä mutra en niinkään kulkuja enempää kuin tuo 60-65.
kesän kalareissuja ajatellen ei haittais vaikka jaksais pusupusikossa vääntää paremmin :)
oliko tyyris setti?

Re: Skyteam Monkey

14.4.2015 17:57

Reilun satasen tuo otti.. Joo ei oo tosiaan häävivääntöinen jos vähääkään on pehmeää maata alla.

Meikä laittelee infoa,pitäis olla jo perjantaina mulla.

Re: Skyteam Monkey

15.4.2015 10:54

tuliko kannet ym. muut mukaan?
ei kyllä ollu pahan hintanen setti

Re: Skyteam Monkey

15.4.2015 12:04

Pelkkä sylinteri tiivisteineen ja mäntineen yms. Tuossa setissä on pikkukannelle eli 50cc valmiiksi koneistettu mäntä venttiilitaskujen osalta että vois kuvitella menevän melkeen bolt on. Pitänee tutkailla kun paketti saapuu. Jos vaihtaa hengittävämmän kannen niin aika varmasti saa jo liikaa kulkuja. :)

Pitää tutkia onko tota vakio kantta edes järkevää alkaa pirraamaan kun saa yläkerran auki.

Re: Skyteam Monkey

15.4.2015 12:07

voi elukka. laita linkkiä mistä tilasit?
tollanen olis kyllä just hyvä minunki käyttöön kun tulee varsinkin kesällä kuljettua kaikenmaailman pusikot läpi kalahommissa :D