Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
19.3.2015 0:33
Itellä 1 vaihde toimii taasen täysin normaalsiti, 2.vaihe on vittumainen, kun kylmänä heittää jatkuvasti vapaalle ja lämpimänä nykii raivostuttavasti. Varmaan täytyy köyhtyä, että saa sen uuden 125cc koneen tähän, jota virittäis matalille kierroksille, niin se voisi kestääkin aika pitkään. Mäntää en ole kahtellut tohon, kun vähän epävarma, miten se vaihdetaan ja meneekö vituralleen. Jos olis kunnon video, niin näkis, miten homma menee.
19.3.2015 0:52
Itelläkin oli vähän sormi suussa ekaa kertaa, mutta hyvin se loppujen lopuksi meni. Ja näissä on myös helppo kun männän voi suoraan työntää sylinteriin, eikä tarvi puristaa m-renkaita kasaan, toisin kuin 2-taheissa (ainaki mulla meni). Vaikein oli se nokkaketjun irrotus ja takaisin laittaminen, on meinaan niin vittumaisesti tehty tuo kansi.
19.3.2015 8:40
Omakin kilisee, kolisee, ratisee ja paukkuu mutta hyvin toimii
Joskus huvikseen annoin rullata kone sammutettuna, kauhiasti kolisee ja paukkuu
19.3.2015 8:48
Joo kyllä ne ääntää mutta kuitenkin myös toimii
Turha ruveta mitään korjaamaan, ajaa niin kauan kun toimii
21.3.2015 22:17
Minkälaisia välejä olette käyttäneet 70cc kanssa? Meniskö 60 jo 15-58 väleillä. Vai oisko 13-45 parempi.
22.3.2015 1:13
Mistä tähän saa muka 45 -takarattaan? Sanoisin että korkeintaan 15-58
22.3.2015 11:40
Laita googleen orion motors benelux, sielt pitäs löytyä. Joo voipi olla vähän raskas toi 45 piikkine taka rissa. Nykyisillä 14-58 väleillä ton 70 cc kans menee pirun hyvin ylämäkeenkin kun ei hyydy käytännössä mihinkään mäkeen. Normi ajossa sitten kun ei tarvii oikeestaan kun 1 ja 4 vaihetta. Täytyy varmaa seuraavaks kokeilla sitä 15 piikkistä
22.3.2015 15:53
Joo no kokeile sitä, oispa rahaa niin vois itekkin laittaa ton 70 cc:n
23.3.2015 0:32
fixman kirjoitti:Itellä 1 vaihde toimii taasen täysin normaalsiti, 2.vaihe on vittumainen, kun kylmänä heittää jatkuvasti vapaalle ja lämpimänä nykii raivostuttavasti. Varmaan täytyy köyhtyä, että saa sen uuden 125cc koneen tähän, jota virittäis matalille kierroksille, niin se voisi kestääkin aika pitkään. Mäntää en ole kahtellut tohon, kun vähän epävarma, miten se vaihdetaan ja meneekö vituralleen. Jos olis kunnon video, niin näkis, miten homma menee.
Itellä kans heittää kylmäl koneel 3 vaihteel turhan usein vapaalle joka on muute vittumaista ku ei jaksa 4 vaihteel mennä vastaku hetken ajelun jälkee. Oisko vaihteensiirtäjän vikaa ku vähä kuullu juttuu et se on yks tyyppivika
6.4.2015 20:07
Ostin pojalle Orionin, vuoden nyt seissy tallissa. Edellinen omistaja säätänyt sytkäboxia, vaihtanu suuttimen kokoon 84 ja holkki kaasarista poistettu
. Nyt kun pojalla kohta kortti ja tarttis saada mopo ajokuntoon, niin huomasin ettei käy tyhjäkäyntiä, ilman ryyppyä ja ei auta vaikka kuinka säätää.
Mistä lähden etsimään vikaa?
ps. Mopolla ajettu vajaa 300km.
6.4.2015 20:11
Olion kirjoitti:Ostin pojalle Orionin, vuoden nyt seissy tallissa. Edellinen omistaja säätänyt sytkäboxia, vaihtanu suuttimen kokoon 84 ja holkki kaasarista poistettu
. Nyt kun pojalla kohta kortti ja tarttis saada mopo ajokuntoon, niin huomasin ettei käy tyhjäkäyntiä, ilman ryyppyä ja ei auta vaikka kuinka säätää.
Mistä lähden etsimään vikaa?
ps. Mopolla ajettu vajaa 300km.
Helvetinmoista rallatusta kuuluu moottorista, onko normaalia. Monky kävi aikoinaan paljon nätimmin.
6.4.2015 20:49
Imukaula! Mulla oli ihan sama homma ja pikku halkeama imukaulassa, sitä ei välttämättä edes huomaa mutta kato tarkasti se.
Tuosta rallatuksesta sen verran, että voisin alkaa levyttämään musiikkia pelkästään tuo kone käynnissä, ja kun laittaa vaihteen silmään nii tuntuu että räjähtää koko laite. En tiiä kannattaako välittää mutta ajan omallani niin kauan kuin se vaan liikkuu eteenpäin. Ainut huono puoli että se on aika noloa ajella kun helvetinmoista kolinaa kuuluu
6.4.2015 21:11
Orskumies kirjoitti:Imukaula! Mulla oli ihan sama homma ja pikku halkeama imukaulassa, sitä ei välttämättä edes huomaa mutta kato tarkasti se.
Tuosta rallatuksesta sen verran, että voisin alkaa levyttämään musiikkia pelkästään tuo kone käynnissä, ja kun laittaa vaihteen silmään nii tuntuu että räjähtää koko laite. En tiiä kannattaako välittää mutta ajan omallani niin kauan kuin se vaan liikkuu eteenpäin. Ainut huono puoli että se on aika noloa ajella kun helvetinmoista kolinaa kuuluu
Saa sit rallattaa, jos on tyyppivika. Koitin katsoa imukaulaa, mutta en löytänyt halkeamaa, täytyy huomenna tutkia suurennuslasin kanssa. Samalla puran kaasarin osiin ja laitan ultraäänipesuriin pariksi tunniksi.
Miten tuos suuttimen koko?
6.4.2015 22:30
Itse laitan huomenna 85 suuttimen, mutta mulla on kaikki maholliset kuristukset pois ja kanavia avarrettu, oisko siihen kuitenkin vähän liian iso?
6.4.2015 23:49
Otappa imukaula kokonaan irti, jos se on kahdessa osassa, niin uutta tilalle. Itsellä sama, ei käyny tyhjäkäyntiä ollenkaan.