Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

12.12.2013 18:55

DT Syö tulppia. Eli tulppa kestää tunnin pari ja mopo sammuu tai ei lähde käyntiin. Heti kun laittaa uuden tulpan BR9ES tai BR8ES niin toimii taas. Puola vaihdettu uuteen mutta ei parantanut vikaa. Antakaa ohjeet!!!! Jännitteen säädin pitäisi olla ok.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

14.12.2013 16:53

Moro, mikäs voisi olla mun detsissä vikana kun ei ota kierroksia? kaasu pohjassa kuulostaa tyhjäkäynniltä mutta yleensä vika korjautuu kun kaasuttelee ja heiluttelee mopoa. Itse veikkaisin tulppaa, mut mitäs te viisaammat luulette ?:D

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

14.12.2013 19:14

Morjesta morjesta. Osaisko kukaan sanoo et mikäs vois tossa omassa dt:ssä olla kun itellä ja kaverilla on täysin sama setuppi eli kuriton vakioputki, moriccia ei ole porattu ja vakiokaasarit ja putsari. Mutta se kaverin dt jaksaa mennä paljon kovempaa kun tuo meikäläisen. Että mikäs tähän olis syynä? Suutin on tällähetkellä 95

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

14.12.2013 22:59

Se nyt on näissä moriccidetseissä ihan mopokohtasta kuinka paljon se rajotin päästää läpi. Toki siihen saattaa vaikuttaa myös koneen väljyys ja kaasarin säädöt yms.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

14.12.2013 23:08

Joo tosiaan vanha mopedi joka sittemmin meni purkuun niin veti paljon paremmin kuin tuo, ja tosiaan tolla on ajettu joku 12500 ja kaverilla 8000, mutta kaippa sitä täytyy laittaa vielä isompaa suutinta muutenkin talvea varten

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

15.12.2013 17:59

Moro taas, vaihoin äsken tulpan, mutta ei auttanut :( Jos sitä putsais kaasarin ja jos ei vieläkään nii läpät tarkistaa.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

22.12.2013 15:40

Mikä voi olla vikana MBK X-limitissä kun laitan käytiin niin huuta kun hinaaja, mutta rauhoittuu hetken kuluttu mutta silti käy liian isolla kierroksilla. Ja kun laitan vaihteen päälle ja päästän kytkimen niin lähtee mopo liikkumaan ilman kaasukahvaan koskemistakaan (eli en anna kaasua).

Mistä tämä johtuu?? mopo on nyt kuriton ja siinä on 105 suutin

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

23.12.2013 12:16

Oletko kokeillut säätää tyhjäkäyntiruuvia? Kierrosten aaltoilu voi kertoa myös imuvuodosta.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

26.12.2013 19:09

Poikani Yamaha DT -06 alkoi yhtäkkiä oireilemaan niin että se kävi hetken ja sammui, lähti helposti käyntiin mutta sammui hetken kuluttua.
Kipinää tulee ja ainettakin tuntuu tulevan koska tulppa kastuu mutta käyntiin se ei enää lähde. Aikansa kun polkee alkaa työntämään ainetta pakoputken juuresta ulos.
Mistähän vikaa kannattaisi alkaa metsästämään?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

26.12.2013 20:43

Kannattaa alottaa ihan tulpan vaihdolla. Monesti vaikka tuliskin kipinää niin tulppa on silti rikki.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

26.12.2013 21:33

Uusi tulppa vaihdettu, ei auta

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

28.12.2013 16:01

MItäs öjyy porukka käyttää detsissä? Oon lukenu että teboilit yms litkut eivät tee hyvää koneelle`? :|

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

28.12.2013 16:42

Laatikko- vai kakstahtiöljyy?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

28.12.2013 17:19

Kakstahtiöjyy

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

29.12.2013 0:45

Mopoissa sillä nyt ei oo juurikaan väliä. Teboilin 2t bikeä oon ite käyttäny aina, varmaan paras öljy hinta/laatusuhteeltaan.