Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
7.4.2013 13:11
Ja se 95 suutin on muutenkin vähän liian iso noille ''vireille'', kokeile jotain 90 suutinta.
7.4.2013 13:18
Ei ole myöskään iso homma kattoa palojen kunto. Pari pulttia auki ja jarrusatula käteen, sokat irti ja palat on siinä.
7.4.2013 13:30
Vakiovälit pitäis olla. 53 on ainaki takana:)
7.4.2013 16:29
Kertokaapa semmonen homma ku kampiakselissa on kytkimen puolela kiila paikka mutta ensiö rattaassa ei ole ollenkaan, niin pitäiskö siinä olla kiila vai ei?
E: Sehän oli väärä ratas niin jos jollaki myyä tähän uuenmallin konneeseen sitä niin YV:tä kehiin.
Viimeksi muokannut Yrskä_ päivämäärä 7.4.2013 21:04, muokattu yhteensä 1 kerran
7.4.2013 17:03
lorso kirjoitti:Ei. Mutta kun äsken koitin ei lähtenyt polkasemalla käyntiin, sytytti joka polkasulla max kerran, mutta kun työnsi niin muutaman metrin jälkeen lähti pätkien käyntiin ja sammui. Sen jälkeen lähti käyntiin polkasemalla mutta kävi aina vain pari sekuntia ja sammui.
Minkä lämpöarvon tulppia oot kokeillut?
7.4.2013 21:04
Minkä kokonen reikä tossa alkukäyrän kuristimessa on?
7.4.2013 21:43
riksu26 kirjoitti:lorso kirjoitti:Ei. Mutta kun äsken koitin ei lähtenyt polkasemalla käyntiin, sytytti joka polkasulla max kerran, mutta kun työnsi niin muutaman metrin jälkeen lähti pätkien käyntiin ja sammui. Sen jälkeen lähti käyntiin polkasemalla mutta kävi aina vain pari sekuntia ja sammui.
Minkä lämpöarvon tulppia oot kokeillut?
6-10 joista 9 ja 10 ollut iridium tulppia.
7.4.2013 22:35
Mikäkös minun SX 50 -07 on vikana kun ei lähde kuin lämpösenä käyntiin polkasemalla. Muuten saa työnnellä. Ryyppykään ei auta asiaa yhtään. Mopo myös valuttaa hyvin usein ylijäämäletkusta bensoja ulos vähäsen.
Alipainehana on aivan uusi, moottori on sisäänajossa, joka on muuten vanhemman mallin rabasa. Suutin on kokoa 88. Ja vakioputki on kuriton.
Vaivannut jo kauan tuo ongelma. (Jo ennen koneremppaa).
Mopo myös pitää välillä kierrokset korkealla "leijumassa" jonkin aikaa vaikka kaasu on pois.
Voisiko vika olla kaasarissa?
7.4.2013 23:32
eiks toi 88 ole "pikkusen" liian pieni kurittomalle? Tuo, että jää kiekat leijumaan voi johtua joko siitä, että kone käy laihalla tai siitä, että koneessa on imuvuoto. Ootko varma, että ryyppy toimii? Ekaks putsaa kaasari kunnolla sekä tarkista imuvuodot. Kannattaa myös kokeilla isompaa suutinta
7.4.2013 23:47
lorso kirjoitti:6-10 joista 9 ja 10 ollut iridium tulppia.
Ok. Katoppas nyt ekaks puola ja jos vaikka jollain sun kaverillas on mopo, jossa sama tekniikka niin kysyppä vaikka siltä lainaisko puolaa ja jos ei auta niin cdi:tä jos koittais toimiiko? Sittenpä aineki sais tietää onko vika puolassa tai cdi:ssä. Jos ei kerta muuallakaan mitään vikaa ole, niin melkeen pakkohan sen on olla sytytyksessä.
8.4.2013 0:15
Niin tai alotat vaikka sillä että pienennät suutinta ihan reippasti. Kaasarin säätöä ja putsaus, ilmanputssarin vaihto tai puhistus, tms.. pientä.
8.4.2013 18:24
Minkä kokosen suuttimen laitan 70cc+metrakitin lisäks ja vakiokaasari on käytössä
8.4.2013 18:50
Eiks porukka yleensä laita jo lähemmäs 20mm kaasaria tuon setin kans? Mikset suoraan vaihda kaasaria?
8.4.2013 19:40
No rahapula on se suurin ongelma
8.4.2013 20:32
Se on tuttu ongelma mullekin.