Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
15.10.2012 20:38
Yam4ha kirjoitti:Todennäköisesti petilaakerit.
Missä sijaitsee, ja onko haittaa jos ne on menny?
15.10.2012 21:14
Miinux sama asia kuin kampiakselin runkolaakerit. Siellä ne on lohkojen sisällä kiinni siinä. Sinänsä on haittaa jos ne väljistyy hakkaa mäntä kanteen ja leipoo kiinni. Suosittelen vaihtaan ennen suurempaa vahinkoa
15.10.2012 21:17
Mites kun oon ottanut pillikurin pois ja vaihtanut isomman suuttimen (85), niin nyt kun oon tuota bensankulutusta kattellut nii vie jotain 3l/70-80km joka on mielestäni suht. paljon.
Ennen vakiona pääsi n.120km 3litralla. Riippuu toki kaasukädestä aika paljon mutta ajan samanlailla ku ennenki eli välillä vähän rauhallisemmin ja välillä sitten nii lujaa ku pääsee.
.... Niin ja mikä vois helistä tai kilistä siinä keulan kohalla ku ajaa korkeilla kierroksilla? Pakoputki ei pitäis olla eikä myöskää avaimenperät. Mikä sitte vois olla , ärsyttää se ääni ku ajaa korkeilla kierroksilla nii kaikki kilisee ja kolisee
15.10.2012 21:27
No toivon mukaa se ei oo se, ei oo niin tipan tippaa intoo ruveta tommosta väsäämää, vaikka kohta ois talvi aikaa ja ku en sillo aja. Just vaihoin männän, joku 600km sitten. Jospa se syy ois jossai muussa :d vaikuttaa melko vaikeeltaki kyl vaihtaa tuo.
15.10.2012 22:41
Eipä taida saada, koska Derbin polttoaineanturi on on/off-tyylinen bensavaloa varten. Toki jos siihen vaihtaa toisenlaisen anturin, niin on mahdollista, mutta sopivan anturin löytäminen voi olla kiven alla.
16.10.2012 12:52
Käykö derbi drd:n takahaarukka derbi x-raceen?
16.10.2012 21:56
TurboYhZ kirjoitti:Mites kun oon ottanut pillikurin pois ja vaihtanut isomman suuttimen (85), niin nyt kun oon tuota bensankulutusta kattellut nii vie jotain 3l/70-80km joka on mielestäni suht. paljon.
Ennen vakiona pääsi n.120km 3litralla. Riippuu toki kaasukädestä aika paljon mutta ajan samanlailla ku ennenki eli välillä vähän rauhallisemmin ja välillä sitten nii lujaa ku pääsee.
16.10.2012 22:21
Ihan normaalia.
Mitenkähän nyt kun taas meni kiertokangen alapäänlaakeri toisen kerran vuoden sisään.
Viimeksi keväällä ja nyt tänään. Mitä suosittelette vaihtaan 14000 ajettuun peliin?
16.10.2012 22:51
kampura mallia vahvistettu, kaikki laakerit, tiivisteet , stefat, mäntäsatsi ja pytty jos väljä tai muuten huonosa hapessa ja kytkimen hilppeet jos luistaa
17.10.2012 10:11
Oiskohan tuo kuin vaikeaa tehä ihte remppa, kun ei viihtisi toista kertaa maksaa korjaajalle ylihintaa. Kampuran vaihto ois siis kyseessä. Tai sitten ostaa jostain käytetyn koneen?
17.10.2012 12:22
Mitkä laakerit,stefat ja tiivisteet kannattaa vaihtaa kun pitänee vrm petilaakeri vaihtaa nii siin samal vaihtasin. Mäntä on uus etten sitä vaiha. Mut pystykö jotenki magneettoo heiluttamal kattoo onko se laakeri lopuillaa. Pitää olla väljää tai jtn miten sen näki?
17.10.2012 13:22
Ja paljonkos on kilometrejä kertyny?
Ite vaihdoin samaan vuosimalliini kaikki konee stefat, lepo- ja vetoakselin laakerit.
Uuden männän vuoksi vaihdoin myös kammen yläpään laakerin.
Tarkista kampuran kunto ja jos on välystä niin vaihda sekin.
17.10.2012 15:05
11tkm, vaihoin männän ite joskus 3vk sit ( ajanu sen jälkee about 800km)
Eli ei sil hirveesti oo ajettu mut jotakin halpoja laakereita, yms stefoja vois vaihtaa mut en mitää kalliitaa osia viel kehtaa vaihtaa
http://www.youtube.com/watch?v=p7DlM86X ... e=youtu.beVideo siitä, se on tuo kolina mikä kuuluu ja ajaessa se on kovempi, lue description vaikka.
17.10.2012 21:54
Saako noita derbien mittarin taustoja (Eli siis niitä joissa on nopeuslukemat, logot etc) jostain?
Olis kiva jos sais hiukan piristystä tohon haalistuneeseen ja tylsään orkkis mittariin.
Sit semmonen kysymys vielä että, miten saisin ton etujarrun ilmattuu kun ei tunnu ilmaantuvan mitenkään?