Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat

31.7.2012 23:35

No jos sieltä on se johto vaan poikki tai sulake palanu niin mitä sitä huoltoon viemään kun on 2 min homma korjata ite :roll:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

1.8.2012 0:26

Viisaammat auttakoon, eli käy hyvin koko kierrosalueen paitsi täyskaasulla pätkii rajottimen tavoin? 50cc barikit, turbokit, 14,5mm kaasari 85 suuttimella, neula keskellä ja ilmaruuvi pari kierrosta auki, millään säädöillä ei tunnu toimivan vaan aina tuo sama vika :|

Re: Derbin huolto ja ongelmat

1.8.2012 1:00

Mitenkäs noiden takahaarukan puslien laitto, vaatiiko prässäystä vai meneekö ihan jonkun aineen avustuksella ja hylsyllä naputtamalla?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

1.8.2012 10:01

miksuhh kirjoitti:Mitenkäs noiden takahaarukan puslien laitto, vaatiiko prässäystä vai meneekö ihan jonkun aineen avustuksella ja hylsyllä naputtamalla?

Sormin meni mulla painamalla.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

1.8.2012 13:12

mikseri100 kirjoitti:Viisaammat auttakoon, eli käy hyvin koko kierrosalueen paitsi täyskaasulla pätkii rajottimen tavoin? 50cc barikit, turbokit, 14,5mm kaasari 85 suuttimella, neula keskellä ja ilmaruuvi pari kierrosta auki, millään säädöillä ei tunnu toimivan vaan aina tuo sama vika :|


Vaihda jäykemmät kytkinjouset ;)

Re: Derbin huolto ja ongelmat

1.8.2012 18:33

Ei taida kytkinjouset tähän hommaan auttaa :nörtti: Derbissä 73cc Airsal, Vakioputki, 14mm kaasari 90 suuttimella ja käy pikkasen rikkaalla, eli kokeileppas pienempää suutinta, koska tuo ^ kokoonpano vaatii 85 suuttimen toimiakseen kunnolla.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

1.8.2012 21:33

[leipuri] kirjoitti:Ei taida kytkinjouset tähän hommaan auttaa :nörtti: Derbissä 73cc Airsal, Vakioputki, 14mm kaasari 90 suuttimella ja käy pikkasen rikkaalla, eli kokeileppas pienempää suutinta, koska tuo ^ kokoonpano vaatii 85 suuttimen toimiakseen kunnolla.

Tulpan vaihdolla selvittiin, käy laihalla 85 suuttimella.
Vois kokeilla 95 tai jopa isompaa?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

2.8.2012 4:10

onko derbin kampiakselin kummassakin päässä kiila vvai pelkästään toisessa? kummassakin päässä on paikka kiilalle mutta ei ole näkynyt toisen pään kiilaa missään vaikka etsitty urakalla että epäilyttää oliko siellä alunperin mitään kiilaa?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

2.8.2012 13:33

Hei, täällä oli muistaakseni joku aika kysymys, että voiko jäähdytysnestettä lisätä siihen vaan lisää?en muista vastausta,enkä löydä sitä viestii :D ilman että ottaa pois nykysiä, ku mulla haihtu sitä aika reippaasti ku joku oli laittanu sen korkin sille puoliks kii että siin on rako kuitenki nii siit sitte karkas :D ja nyt on jo alle Min - rajan.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

2.8.2012 13:38

Hemmownaa kirjoitti:onko derbin kampiakselin kummassakin päässä kiila vvai pelkästään toisessa? kummassakin päässä on paikka kiilalle mutta ei ole näkynyt toisen pään kiilaa missään vaikka etsitty urakalla että epäilyttää oliko siellä alunperin mitään kiilaa?


Ei oo kiilaa kun magneeton puolella.

Ja miinux voit lisätä sitä jäähytys nestettä jos oot sekottanu sen (50/50)

Re: Derbin huolto ja ongelmat

2.8.2012 13:47

Joo kiitti vastauksesta =)

Re: Derbin huolto ja ongelmat

2.8.2012 13:55

masoeman_ kirjoitti:
Hemmownaa kirjoitti:onko derbin kampiakselin kummassakin päässä kiila vvai pelkästään toisessa? kummassakin päässä on paikka kiilalle mutta ei ole näkynyt toisen pään kiilaa missään vaikka etsitty urakalla että epäilyttää oliko siellä alunperin mitään kiilaa?


Ei oo kiilaa kun magneeton puolella.

Ja miinux voit lisätä sitä jäähytys nestettä jos oot sekottanu sen (50/50)

Mulla löytyy kiila molemmista päistä, ainaki vanhanmallin koneesta, mut uudenmallin koneessa ei sitä vissiin ole? Kampuran ensiöratas pyörii tyhjää ilman kiilaa ainaki omasta mielestä?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

2.8.2012 14:31

Se mitään pyöri jossei sitä kiilaa ees tehtaalta tullessa siinä oo :roll: kartioliitos pitää sen paikoillaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat

2.8.2012 14:46

masoeman_ kirjoitti:Se mitään pyöri jossei sitä kiilaa ees tehtaalta tullessa siinä oo :roll: kartioliitos pitää sen paikoillaan

Kyllä ainaki vanhanmallin Stage6 vahvistetussa kampurassa oli valmiiks kiilan paikat niinku alkup. ja mun mielestä paremmin pysyy kiilan kanssa ainakin viritettyjen vehkeiden kanssa. Kyllä sen saa sit aika kireelle pistää sen mutterin kampuraan, et pysyy kartioliitoksessa kiinni pyörimättä? Multa löyty 2 ensiöratasta, toisessa ei ollu kiilan paikkaa vaan kartioliitos, ja toisessa oli kiilan paikka siellä ja hyvin loksahti paikoilleen. Näistäkin myllyistä on niin monta versiota..

Re: Derbin huolto ja ongelmat

2.8.2012 14:59

On siinä kampurassa se paikka mutta ei siellä sitä kiilaa oo tehtaalta tullessaankaa ainakaan piaggion koneessa. Hyvin on pysyny ratas kiinne pyörimättä ton 28tkm mitä tolla mopolla on ajettu.