Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
1.2.2012 18:37
Sanokaas mikä hemmetti gilerassani (smt 2011) on vikana ku lähtee käyntii jotenkuten mut sit hetken ollu käynnis ni alkaa kaasari vuotaa hitosti ja hyvä et just ja just pysyy käynnissä. Tekniikaltaan lähestulkoon vakio.
toivottavasti joku jaksaa vastata..
11.2.2012 13:49
Nyt tarvis joltain asiaa tuntevalta vastauksen. Kysymys Liittyy 07 Gileraan (Kone kuitenkin sama kuin derbissä joten) jossa on käynnistyspolkimen kanssa ongelmaa. Viime syksynä ennen Mopon täydellistä purkamista käynnistyspolkimesta katosivat kaikki puristukset. Poljin palautti kyllä. Sitten pari viikkoa myöhemmin tallissa seisottuaan puristukset olivat palautuneet. Sitten kävin mopon läpi, availin kytkin kopan ja laitoin vielä polkimen jousen täysin kohdalleen. Sitten kun mopo oli valmis, toimi poljin 3 päivää. Sen jälkeen se ei joka vedolla edes palauttanut sekä noustessaan takaisin normi asentoon se alkoi pitää outoa surinaa(Ilmeisesti jokin pyörivää liikettä tekevä osa ottaa johonkin kiinni). Sitten avasin kopan jälleen, Otin jousen irti ja laitoin oikein takaisin paikalleen. Pääsin kotiin tallilta ja seuraavan kerran kun käynnisti niin sama surina alkoi kuulua taas. No ääni katosi hetken päästä kun mopolla oli ajanut noin 2 minuuttia. Sitten äskettäin taas kun uudelleen menin käynnistämään mopoa, niin yhden polkaisun jälkeen puristukset katosivat. Poljin palautttaa kyllä edelleen. Tiedän että tähän voi olla hankala vastata kun ei ole mikään yleinen vika. Jos joku viisaampi osaisi auttaa, niin arvostaisin sitä suuresti ennen kuin kytkinkoppaa alkaa taas ehkä turhan takia avaamaan. Ps. Siirsin tänne oikeaan topickiin, uus sivusto, en ihan viel perillä kaikesta..
14.2.2012 21:05
Mistä johtuu että gilerassa tulee etuvaloille sekä lyhyille että pitkille vaan 2.5volttia? Sinne pitäis varmaan tulla 12V? Onko vika magneetossa vai jännitteensäätimessä? Pitäskö magneetto avata ja puhistaa? Auttasko se? Akku ei lataudu ja ajattelin että se latausongelma vois liittyä siihe magneettoon.. vuosimalli 2005 miten voi testata toimiiko jänitteensäädin oikein?
18.2.2012 1:28
Onkohan liika iso vai liika pieni suutin (96) ku on kuriton putki vaan? Ja saako liikaa ilmaa vai liikaa bensaa jos nostaa kierrokset heti tappiin? Mulla oli 92 suutin ja vaihoin tuon 96 paikalleen ja väänsin seos ruuvia noin viidesosa kierrosta enemmän auki ja silti piettää kierrokset tapissa.. apua kaipailisin
trollol kirjoitti:Sanokaas mikä hemmetti gilerassani (smt 2011) on vikana ku lähtee käyntii jotenkuten mut sit hetken ollu käynnis ni alkaa kaasari vuotaa hitosti ja hyvä et just ja just pysyy käynnissä. Tekniikaltaan lähestulkoon vakio.
toivottavasti joku jaksaa vastata..
Tarkistahan ihan ekana että onko tiivisteet kunnossa kaasarista.
Mitä oot sitte tehny ku "lähestulkoon vakio"?
18.2.2012 1:57
Ei näitä suuttimien kokoja kukaan osaa sanoa tarkasti pyörää kuulematta.
Ja kun käyntiin polkasee niin heti, itsestään alkaa kone huutaa? Katsoppa että kaasuvaijeri menee kunnolla kaasariin ja ettei ole imuvuotoa missään?
19.2.2012 14:36
Kaasarin uimurikammiossa oleva neulaventtiili on irronnut kiinnityshahlostaan ja siksi tulvii. Jos se on paikoillaan niin vika voi olla myös viallisessa neulaventtiilissä, tarkista myös ettei koho ole vuotanut ja täyttynyt bensalla jolloin se ei kellu. Katso kuva esim. easyparts.nl sivuilta.
21.2.2012 23:10
Onko kellään viellä kokemusta tästä uudesta Gilera SMT RACING:ista?
http://www.nettimoto.com/gilera/smt/1129149Mitähän eroa tuossa on normaaliin gilera smthen? Näyttää ainakin keula olevan jokin KYB:in merkkinen.
Miten tollasen pelin saisi kulkemaan n. 65km/h ?
22.2.2012 14:37
Tuo SMT Racinghan on tullut jo viime vuonna, tosin aika tuntematon, ei taida keneltäkään täältä mototista löytyä? Eroja tavalliseen SMT malliin ovat juurikin mainitsemasi parempi keula, kaksimäntäinen puristin etujarrussa, rosterinen putki, alumiininen takahaarukka, linkkujousitussysteemi sekä muita pieniä ulkonäöllisiä muutoksia.
Ja tuohon kulkupuoleen, putken kuristus on alkukäyrän ja paisarin liitoskohdassa, jota poraamalla/sahaamalla/viilaamalla sopivasti saa pyörän kulkemaan sen 65 ja enemmänkin, kunhan säädöt ovat kunnossa.
23.2.2012 17:26
Oon kysellyt läheisestä liikkeestä tuota gileraa eikä tuota smt racingia edes enää tule 2012 vuosimallina.
Mutta, onko gilera smt:ssä rajoittamaton cdi- boksi?
25.2.2012 11:58
Gogge kirjoitti:Ei näitä suuttimien kokoja kukaan osaa sanoa tarkasti pyörää kuulematta.
Ja kun käyntiin polkasee niin heti, itsestään alkaa kone huutaa? Katsoppa että kaasuvaijeri menee kunnolla kaasariin ja ettei ole imuvuotoa missään?
Siis kaasu toimii kunnolla, ja ei jumita missään kohtaa sitä. Eikä imuvuotoakaan pitäisi olla.. Mutta siis tuoko on sitte sen merkki että saapi liikaa ilmaa jos nostaa heti kierrokset?
25.2.2012 13:35
Kyllä todennäköisesti saa liikaa ilmaa, ainakin mulla teki näin joskus pvssä.
1.3.2012 0:54
Imukaulan tai kannen liitos voi vuotaa, tai imukaulaan tullut viilto/reikä.
Mistä sais Gilera SMT -09 (musta) alkuperäisen uudenveroisen/uuden maskin, jossa tarra kiinni, pelkkä kate siis, kun oma naarmuuntui tuossa keväällä ja suomessa ei kukaan oikein myy netissä alkuperäisosia gileraan, tietysti jostain Derbi/Gilera liikkeestä täältäpäin voisi tilata (Economoto/Kuvan Moottoripalvelu OY), mutta tulee varmaan kalliimmaksi.
1.3.2012 18:55
Olisiko kellään tietoa kuinka iso on Gilera SMT (2010):n alkukäyrän Holkki? Kuinka iso reikä jää
holkin ollessa kiinni? Pitäisi laittaa jokin samankaltainen kolkki takaisin paikoilleen. Jos löytyy ihan kuva niin olisi ihan kiva, mutta pelkkä mitta riittää.
2.3.2012 12:32
Joku 10mm, itsellä ainakin oli semmone ku porasin.
2.3.2012 21:28
Oisko 92 kokonen suutin hyvä smt -10, kun holkki porattu kokonaan ja reikälevy pois ?