Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
15.5.2013 22:01
Mulla ainakin jotkut hiilikuituiset, mutta ei niillä niin merkittävää eroa ole että ne kannattaa vaihtaa jos ei ihan pakko ole
15.5.2013 22:44
auttakaas ku omassa pösö ei vielkää kule ku joku 45-50km/h. Joku hakkaa vastaan 45km/h kohal. Cdi boksi on oikeaoppisesti porattu (efi). Mitä muuta pitää tehä että sais enemmä potkua irti? esim suutin vaihtaa isompaa yms? kyseessä on siis Peugeot XPS power-up vm. 2010.
16.5.2013 19:10
Ootko kurin ottanu pois putkesta?
17.5.2013 13:49
ive1234 kirjoitti:Ootko kurin ottanu pois putkesta?
en oo, saisko jotku hyvät ohjeet ku ois nyt vklp aikaa ahertaa pösön kaa.
17.5.2013 14:04
opa94 kirjoitti:http://www.motot.net/wiki/Peugeot_XPS_kuristusten_poisto noiden ohjeiden avulla pitäisi pärjätä
Jännästi kyllä omassa -10 XPS:sä oli samanlainen kuri kun tuon artikkelin ensimmäisessä kuvassa, eikä samanlainen kuin toisessa. Suutinta saa tosiaan vaihtaa isompaan, itsellä 95 suutin kiinni hieman isonnetussa kurissa ja vielä hieman liian pieni on.
19.5.2013 14:12
Mikä vois olla vikana ku ajoin tänään mökiltä kotia ja yhtäkkiä alko mopo mooaamaan ja sammu, sit sai imu päällä takas käyntiin, sitten kävi jonku ajan päästä sama uuestaan mut sain pidettyä käynnissä ku piti imua pohjassa. Voisko olla silleen että hiekkapöly ois tukkinu suutinta tai jotain? Lisäksi olisi toinen kysymys, mitä se solenoidi tekee siinä kaasuttimessa?, moponi on siis power-up.
19.5.2013 14:40
Sawqasd kirjoitti:opa94 kirjoitti:http://www.motot.net/wiki/Peugeot_XPS_kuristusten_poisto noiden ohjeiden avulla pitäisi pärjätä
Jännästi kyllä omassa -10 XPS:sä oli samanlainen kuri kun tuon artikkelin ensimmäisessä kuvassa, eikä samanlainen kuin toisessa. Suutinta saa tosiaan vaihtaa isompaan, itsellä 95 suutin kiinni hieman isonnetussa kurissa ja vielä hieman liian pieni on.
Joo Itselläkin -12 XP7 pösössä on tommone ensimmäsien kuvan kuristus
Ootko mitä muuta virittäny? Itellä on toi kuri ainoastaa otettu pois.
19.5.2013 15:20
Mitäs porukka on saanu tällä mopolla kulutukseks? vakiona ja sit jos on kuri pois putkekst ja isompi suutin. Ja kun kerrotte kulutusta viritetystä moposta niin se suuttimen koko ois hyvä mainita. Itse olen kuullut että vie jonnin verran 5-6L / 100km pitääkö tieto ollenkaa paikkansa?
19.5.2013 18:43
viime kesänä vähän kuristetulla, piperil ja isommalla suuttimella (koosta ei varmaa tietoa n.100) ja yli 10tkm ajetulla männällä kulutus oli n.5litraa/100km. nyt kokonaan kuriton, sama suutin, uus mäntä ja vakioputsari nii kulutus oli viime tankil 4.2l/100km sitä edellisel 4.5l/100km. en usko että yli 5litraa veis
20.5.2013 22:43
Minulla on Peugeot xps power up ja mietin tässä eräänä iltana virittää vähän. Kuinka suuri suutin pitäis ostaa jos isontaisi tota alkukäyrän holkkia vähän. Pitäis kulkee lähelle 60 km/h
21.5.2013 17:29
Kysyn nyt uudestaan, että mikä vois olla vikana ku mopo alkaa yhtäkkiä mooaamaan ja sammuu ja joskus saa imulla pidettyä käynnissä, mut jos se sammuu ni pitää oottaa vähä aikaa et saa käyntiin imulla, voisko olla suutin tukossa tai katalysaattori olla tukkinut putken ku yhesti sieltä tuli semmosta peltiä. PS. Mooaaminen on tähän asti tapahtunut lämpimällä/kuumalla koneella. Ja mopo on power-up ja vireinä kuriton putki ja 100 suutin
21.5.2013 23:04
Moro, mulla on tosta mun pösöstä pari juttua kysyttävänä. Mallinahan XPS 07 vakio jossa kurit putkessa ja välit 11 ja 52. Miten sais menee aika tarkkaa tasasella sen 54-59 huiput? Ajattelin holkin reikää suurentaa tai vaihtaa eturatasta. Miten jos muuten vakioon laittaa sen 12 piikkisen eteen nii millanen vaikutus sillä on vauhtiin ja vääntöön/kiihtymiseen, noin suunnilleen?
Ja toisena sähkö ei ole kauhean luotettava ja poljinta saati poljin paikkaa ei ole. Onko mahdollista jotenkin tehdä sille polkimelle reikä? Työntämällä 2 vaihteella lähtee suht komiasti käyntiiin mutta ei se ole kivaa touhua. Jos ehtisin tekemään nämä asiat 10 päivässä sillä silloin pitäisi olla jo ajolupa:). Eturengas on muuten viimesillään ja sekin tilattu btw.
22.5.2013 0:12
Vakiomopon kyseessä ollessa välien vaihto ei yleensä ole järkevää koska koneesta loppuu helposti voima kesken. Kuten tiedät, välityksiä muuttamalla saadaan nopeutta kasvatettua mutta se tapahtuu kiihtyvyyden kustannuksella. Tästä syystä itse suurentaisin putken kuristusta hieman ennen väleihin koskemista.
Jos sähköstartti ei tunnu toimivan, voi akku olla tiensä päässä. Tuon ikäisessä mopossa alkuperäinen akku on yleensä jo vaihtokunnossa. Kannattaa kokeilla ladata akku pienakuille tarkoitetulla akkulaturilla ja jos se ei tuo mitään muutosta, voi vierailu akkukauppaan olla paikallaan.
22.5.2013 10:02
Ja toisena sähkö ei ole kauhean luotettava ja poljinta saati poljin paikkaa ei ole. Onko mahdollista jotenkin tehdä sille polkimelle reikä? Työntämällä 2 vaihteella lähtee suht komiasti käyntiiin mutta ei se ole kivaa touhua. Jos ehtisin tekemään nämä asiat 10 päivässä sillä silloin pitäisi olla jo ajolupa:). Eturengas on muuten viimesillään ja sekin tilattu btw.[/quote]
jos startti pyörittää hitaasti tai pitää vaan surinaa niin akku on vaihtokunnossa. Käynnistyspoljin on helpoin ja halvin asentaa kun ostaa jostain purkumoposta kytkinkopan missä on reikä valmiina ja käynnistys rattaat ja akselit.