Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
11.9.2012 22:52
Kkimi_ kirjoitti:betaosku kirjoitti:nonih. tänään kävin ajelemassa lähimmässä mopokaupassa ja ostin 95 suuttimen ja 10p eturattaan. huomenna otan kurin prikkaa löysällä ja vaihdan nuo osat
ja eikös nuo ketjut kiristetä silleen että takapyörän mutterit molemmilta puolilta auki ja sitten vaa rengasta vähäsen taakepäin.. ei liian kireällä eikä löysälle...
Saas nähä mitä tosta sun touhustas tulee..
Betaosku joo laitat siihe 1.5-2cm heilunta varaa SILLON KUN OLET MOPON PÄÄLLÄ.
Kkimi_ Kuule olet säki ollu samanlaine, niiku kaikki meistä..
12.9.2012 0:14
Joku henkilö taisi itse sanoa joskus näin:
Kkimi_ kirjoitti:Äläs yhtää huutele siellä, ei kaikki voi osata kaikkea. Olisko susta kivaa jos joku tulis sua "haukkumaan" uusavuttomaks jos et osaa jotai?
Samantapasia viestejä sulla on useempikin.. et osannut peltikuria tehdä. Suosittelen siis pitämään vähän matalampaa profiilia, eikä kokoajan tarvi olla piikittelemässä kaikkia.
Ja 11-56 ja 12-56.. en suosittele kurittomana. Menee varmaankin 75km/h, jos ei enemmänkin.. huutaa vaan törkeesti. 15p eteen ni sitte voi olla toi 56p lätkä takana
12.9.2012 7:54
Mähän vaan kohtelen muita niinku muaki on täällä kohdeltu
12.9.2012 10:04
Enska beta kulki kurittomalla vakioputkella:
10-56~74
11-56~77
10-52~81
Mitä suuttimia suunilleen kanattais lähtä kokeilee leovince v6 kanssa nyt on vakio suutin kiinni?
12.9.2012 11:27
kurin "kolikko" auki ja 10p eturatas sekä 95 suutin.... pitääkö takaratasta muuttaa?
12.9.2012 11:42
No mieti.. ei ehkä.
12.9.2012 15:52
donald duck kirjoitti:Enska beta kulki kurittomalla vakioputkella:
10-56~74
11-56~77
10-52~81
Mitä suuttimia suunilleen kanattais lähtä kokeilee leovince v6 kanssa nyt on vakio suutin kiinni?
mulla on kurittomalla vakioputkella 116 et varmaan siitä eteepäin
12.9.2012 16:04
Eiipä välttämättä tarvi noinkaan isoo. Ite lähtisin 105-110 kokeilemaan, v6 on kummiskin alakiertonen.
12.9.2012 17:47
Mutta ku mul on se 56 takaratas kii enkä jaksa vaihtaa sitä 50 takas pelkästää sen takii et laitan kurittomaks jokski 2 viikoks ja mul ei mahdu noihi ketjuihi varmaa 12p enempää koska on nii laatu ketjut ettei veny yhtää
12.9.2012 17:57
Mitä sää nyt selostat? Ei niitten kuulukaan venyä yhtään.
12.9.2012 19:27
pätevätkö nämä ohjeet myös betaan:
"Avaat magneeton koppaa kiinni pitävät ruuvit (4kpl) ja nostat kopan pois.
Alta paljastuu etu hammasratas.
Eturatas on akselissa kiinni isohkolla mutterilla jonka alla on lukitusprikka. Prikasta pitäisi yksi sivu olla taivutettu 90 asteen kulmaan, mutterin sivua vasten. Väännät esim talttapää meissellä prikan suoraksi. Sen jälkeen voit laittaa 1 vaihteen päälle ja pitää vähän kädella kiinni vauhtipyörästä ja vääntää mutterin auki. Sen pitäisi lähtä ihan sovinnolla jos sitä ei ole väännetty turhan tiukalle. "
Sitten vaan uusi hammasratas kiinni ja ketjut takaisin. Lopuksi vielä tietenkin kiristät ketjut sopivalle kireydelle.
12.9.2012 19:59
Jos nyt ottasit vaan kuusio kolon käteen ja menisit kattomaan sitä mopoos! Vähän oma-alotteisuutta..
12.9.2012 20:17
no katsoin jo ja en viittiny sorkkii sitä ilman tietoa
12.9.2012 20:25
No jos kattelet sitä mopoas, nii ei siinä oo muutaku sellaane muavisuoja eturattaa päällä.. Sen ku otat pois, nii sen jälkee ei tarvitte ku ottaa rattaasta irti sokka joka pitää ratasta paikoollaa. Ja sen soka saa suht koht kelposti jos vaa talttapäällä vaikka koittaa vääntää
12.9.2012 20:30
Zeipii. kirjoitti:No jos kattelet sitä mopoas, nii ei siinä oo muutaku sellaane muavisuoja eturattaa päällä.. Sen ku otat pois, nii sen jälkee ei tarvitte ku ottaa rattaasta irti sokka joka pitää ratasta paikoollaa. Ja sen soka saa suht koht kelposti jos vaa talttapäällä vaikka koittaa vääntää
juu, sen muovisuojan näinki ja sen sokan mut en uskaltanu ottaa irti ku en tienny mikä se oli