Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

19.6.2012 16:46

Kuri pois, se on siellä e-hyväksyntää varten.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

19.6.2012 16:48

No tottakai kuri pitää ottaa helvettii jos tahot saada sen noxilla kulkee?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

19.6.2012 21:39

Juu, eli otin sen kurin pois isän kanssa, eikä mennyt kuin yksi poranterä vinoon että hyvin se lähti :D !!
Mutta joo, onko kenelläkään mitään käsitystä että paljonko toi detsoni vois mennä 12/50 välit, 102 pääsuutin, ja kuriton putki? (http://www.mc-scatter.fi/product_info.p ... ts_id=7302, kuvaa jos joku ei tiedä) Kiitos vastauksista jo etukäteen :)

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

19.6.2012 22:26

Mikäs se ois suunnillee oikean kokonen suutin kun kuriton vakioputki ja DT on -06 ?
En oo ennen DT:tä omistanu nii ei oikein oo tietoa vielä. :D Kokeiltiin päivällä 103 kokoa, sillä meni rikkaalle ja nyt on 86 suutin ja toimii ihan hyvin mutta kait se vois vähä isompi olla? Oisko jokin 90 hyvä? Vaikka nämähän on aika tapauskohtasia pelejä että mikä toimii milläkin ssuuttimella mutta no, kait sitä saa kysyä. :D

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

19.6.2012 22:36

eikös tuo yleensä oo 90-100. itel -07 95 poraamaton moric, kuritonputki

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

20.6.2012 12:04

Itellä kuriton vakioputki ja 95 suutin.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

21.6.2012 0:04

Onko kellään ikinä tehny niin, ettei rajotin rajotakkaan..?
Itellä tännään kun ajelin rajotin päällä, ni yhtäkkiä tuntu että sammuu, käytin virtoja pois, ni sitte kiersiki niinku oisin ajanu ilman rajotinta.
Otin diodin pois kokonaan välistä (mulla siis kytkimen takana diodi) ja liitin sokeripalalla sinivalkosen johon, ni ei siltikään rajottanu.. :D sinäänsä mulle aivan sama että toimiiko vai eikö koko rajotin, mutta onko kellekkään käyny näin, ja mistähä voi johtua?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

21.6.2012 14:52

Mitä muuta viriä sulla on siellä ? Itellä siis ilman rajoitinta mopo jaksaa vääntää mittarin mukaan 85 kmh, ja sitten rajoittimen kanssa 77 kmh. Että jooh. Tosin, ei kukaan jaksa tuollaisia nopeuksia ajaa rajoitetulla, ku hakkaa nii paljon vastaa että huhhuh. Yleensä rajoitinpäällä tulee vedettyä sellasta 46 kmh, ettei rajotin hakkaa vastaan.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

21.6.2012 16:29

ei oo muutaku kuriton putki, 98 suutin ja 14/58 välit.. ei hakannu ollenkaan vasten välillä. :roll: kummallista, sillä luulin DTn kiekkarajotinta melko luotettavana. rajotin päällä, ja ohitettuna kummallaki jakso mennä mittariin 91..

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

21.6.2012 22:39

Miten ne on lyöty kiinni ? Itellä toimi kun pistin sokeripalalla katkotut johdot yhteen. Eli ohitettuna niin sanotusti johto -> sokeripala -> diodi -> sokeripala -> johto. Jos sulla on nuin tehty nii veä toinen sokeripala poissa ja diodi ja johot sokeripalalla yhteen. Itellä meinaa ainakin toimii tuollalailla.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

22.6.2012 17:41

Miten paljon pitäs dt:n kulkea näillä vireillä? 12/62 välit, 88 suutin, kurit pois ja katalysaattori ja vaikuttaako putken vuotaminen nopeuteen?

Saatiin mittariin 68 km/h ja gepsiin 60 km/h ja otti kierroksia vain 9000

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

22.6.2012 18:08

11/62 välit ja katti vielä putkessa, 85 mittariin ja 73 puhelimen gepsiin, kierroksia otti varmaan yli 11k, en tiedä ku mittari loppuu 10k. Joten putken vuotaminen sitten varmaan vaikuttaa sulla tohon lukemaan. Suutinki kuulostaa aika pieneltä.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

22.6.2012 20:46

Ostin mopon Yamaha Dt50 vm. 2006 Supermotardin. Laitoin taakse 50 piikkisen takarattaan ja eteen 12 piikkisen rattaan. Pääsuutin laitettiin 102 ja ostettiin Tecnigasin E-Nox Acero:n putki josta poistettiin kurit ja tukittiin katalysaattoriin menevä ilmaputki. Aijemmin vakio putki kiinni ja kuristukset paikoillaan katalysaattorin kierrätyskumin putket kiinni ja pääsuutin kokoa 86 kulki n.53 samoilla välityksillä. Volaa, laitoin Tecnigas E-Nox putken kiinni, josta olimme poistaneet kurin ja sen 102 kokoa olevan pääsuuttimen, johan rupesi kulkemaan ja kierroksia vetämään.

Mopo kulki 5 vaihteella ja eikä edes kaasu pohjassa näin alustavasti 82 mittarin mukaan. Ja kierroksia otti noin. 9000 kaasuttaessa ja kaasua ei väännetty edes pohjaan.

1. Kysymys: Voiko putken kurien poisto ja isomman pääsuuttimen vaihto (102, entinen 86). Onko tämä turvallista mopon koneelle kiinnileikkautumisen uhalla, onko järkevää (ennen kulki sen 53 ja nyt vetää sen 82, eikä edes täydellä kaasulla, onko tämä edes tervettä vai pitääkö vetää takapakkia?).

2. Kysymys: Mitä pitäisi ottaa huomioon että kun olemme vaihtaneet putken josta on otettu kurit pois ja isomman pääsuuttimen, pitääkö tuorevoitelua lisätä tai jotain muuta vastaavaa seosta lisätä, jotta kone ei leikkaisi kiinni, koska kierrokset on tosi korkeita.

3. Kysymys: Ajossa testasin mopoani ja kun käänsin kaasua noin 65%, sen jälkeen kun lisäsin kaasua mopossa tuntui erittäin suuri kierroksen lisääntyminen (repäisi piikin), eli kiihtyi erittäin nopeasti, enkä uskaltanut vetää huippuja.

Onko jollakin apua näihin kysymyksiin ja onko jollain hyviä vinkkejä tai neuvoja ettei tulisi konevaurioita (jotta koneremonttia ei tulisi heti eteen.) Ps. Itsekkin olekin sen verran ajanut että jos konetta ei rääkkää, niin varmanakin ajo-aika pidentyy. Olenko oikeassa?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

22.6.2012 21:21

On ihan turvallista mopolle, pakokaasut pääsee virtaamaan vapaasti läpi josta kone vaan tykkää. Ellet rääkkää isoilla kierroksilla pitkiä matkoja joka päivä. Tuo on ihan "terve" lukema teharilla ja pidemmillä väleillä.
Ei tarvitse lisätä tuorevoitelua, itse en ole lisännyt eikä kukaan kaverikaan, voithan sä laittaa tankkiin vaikka 1% seoksen sen tuorevoitelun lisäksi jos se sydäntäsi painaa. Suutin taitaa olla ainut mitä pitää säätää. Kuhan ei käy laihalla, eli tarpeeksi iso suutin.
En tajunnu mitä kysyit kolmannessa kysymyksessä mutta tuo on ihan normaalia.
Eli kuhan käy tarpeeksi rikkaalla, ja ajelet tehopiikin alapuolella matka-ajot, niin ei tule normaalia nopeemmin koneremppaa yms.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

22.6.2012 22:20

Miiggael kirjoitti:On ihan turvallista mopolle, pakokaasut pääsee virtaamaan vapaasti läpi josta kone vaan tykkää. Ellet rääkkää isoilla kierroksilla pitkiä matkoja joka päivä. Tuo on ihan "terve" lukema teharilla ja pidemmillä väleillä.
Ei tarvitse lisätä tuorevoitelua, itse en ole lisännyt eikä kukaan kaverikaan, voithan sä laittaa tankkiin vaikka 1% seoksen sen tuorevoitelun lisäksi jos se sydäntäsi painaa. Suutin taitaa olla ainut mitä pitää säätää. Kuhan ei käy laihalla, eli tarpeeksi iso suutin.
En tajunnu mitä kysyit kolmannessa kysymyksessä mutta tuo on ihan normaalia.
Eli kuhan käy tarpeeksi rikkaalla, ja ajelet tehopiikin alapuolella matka-ajot, niin ei tule normaalia nopeemmin koneremppaa yms.


Erittäin suuret kiitokset neuvosta, arveltiin vähän itekkin näin että viritettykin mopo kestää kunhan ei rääkkää sitä jatkuvasti. Onhan sitä pakko koneelle joskus antaa kenkää että esim karstat lähtee putkesta, mutta juu. Kiitokset vastauksesta ja kyselempä lisää jos tulee jotain kysymyksiä. Tarjoampa munkki kahvit jos vastaan tullaan. :)