Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
25.5.2014 13:29
Joo nyt siinä vilkkuu välillä bensa valo vaikka tankki on täynnä?
25.5.2014 14:15
Joo ei ittelläkää se bensavalo ikinä toiminu. Suhteellisen turha kapistus omasta mielestä... Joku tyyppi vika varmaan.
26.5.2014 20:49
Kun vaihdan vaihdetta alas niin kuuluu hirveita "klosahduksia" ja varsinkin kun laitan 1. vaihteelle, kuuluu jopa krasahdus=D. Johtuuko tuo liian vähäisestä vaihteistoöljyistä? En tiedä mitä öljyä ovat liikkeessä sinne laittaneet, kun ostin tuon siis uutena.( ajettu 270km) Mutta voinko lisätä sinne sekaan vaihteistoöljyä, mitä ohjekirjassa on suositeltu? Haittaako se, jos laitan eri öljyä mitä siellä on jo valmiiksi? Ja kuinka paljon sitä öljyä sinne lisään kun en tiedä kuinka paljon sitä on jo siellä valmiiksi? Jos tuo "klosahtelu" ei johdu vaihteistoöljyistä, niin mistä se voisi johtua?
26.5.2014 21:33
Vaihda ne öljyt ihan kokonaan. Ylensä tehtaalta tullessaan aika litkua se öljy. Avaat kytkinposkesta sen ristipää pultin ja kaadat niin kauan kunnes siitä rupee valumaan öljyä ulos. Ensin tietty valutat vanhat pihalle.
Rasahtelu voi tietty kuulua siitä jos vaihdetta ei ihan kunnolla vaihdeta mutta oletan että vaihteita osaat vaihtaa.
27.5.2014 15:31
Kiitos vastauksesta! Nyt toimii taas entistä paremmin vaihteet kun vaihdoin öljyt:)
29.5.2014 14:02
Eilen ku kävin ajelemassa vähän enemmän, niin huomasin ettei se vaihteiden kolina hävinnytkään... kyllä se kolinan ääni on pieneni, kun vaihdoin vaihteistoöljyt, mutta mun mielestä se on kyllä vieläkin epätavallisen kova:0 kolinaa ei kuulu kun nostaa vaihdetta isommalle, eikä myöskään kun vaihtaa alaspäin 6.->5. Tai 5.->4. Kun vaihtaa nelos vaihteelta kolmos vaihteelle kuuluu pieni kolaus,mutta kun vaihtaa 3.->2. Ja 2.->1. Kuuluu aika kova kolahdus! Mutta jos esim. Vaihtaa 3 vaihteelta alaspäin kun on paikallaan kolahdusta ei kuulu!!!! Kolahduksia kuuluu vain siis sillon kun saapuu esim. Liikennevaloihin ja pienentää vaihdetta vaikka 6. Vaihteelta alaspäin 1 vaihteelle. Onko tämä normaalia vai onko jossain joku vika? Jos jossain on jotain vikaa niin voisiko se olla kytkimessä?
Toivottavasti joku sai tästä sekalaisesta selityksestä selvää ja osaisi vähän kertoa asiasta!
29.5.2014 14:26
Ne vaihteet kolisee kyllä kun vauhdista vaihtaa alaspäin. Itse vaihdan 3-2-1 aina vasta kun vauhtia on enää vähän. Nää vaihteistot kun ei oo synkronoituja, eli ne rattaat ei oo aina ihan kohdallaan kun vaihdetta vaihtaa. Lähes kaikki mopot ja kevarit on synkronoimattomalla lootalla.
29.5.2014 14:33
Aivan:D Onneksi oli siis ajajan virhe:)
31.5.2014 13:14
Tietäiskös kukaan, että mitä eroa noilla 2012 vuosimallin CRE Bajalla ja Cre Baja RR mallilla on? Ja onkos tässä pyörässä tuo keula samanlainen alkuperäisenä kuin mikä nyt on paikallaan:
http://www.nettimoto.com/hm/cre/1688699
31.5.2014 22:02
ei ole alkuperäinen keula oikeasti normi mutta vaihdettu usdehen -mopon nykyinen omistaja
1.6.2014 14:37
Kiitos tästä tiedosta! Enpä taida alkaa semmosta hommaaman mihin on keula ja vanteet jo kertaalleen vaihdettu. Lisäksi vielä kysyisin, että sopiiko Yamaha Dt50:n kaasu- ja kytkinvaijerit hemmiin? Todennäköisesti parin viikon sisällä hommaan tuommoisen niin kiinnostais vähän tuo osien saatavuus. Ilmeisesti porukalla ihan hyviä kokemuksia näistä HM:istä. Toivottavasti sähköt olisi ainakin hieman paremmat kuin tuossa ex Dt:ssä. Niin ja onko kenelläkään ollut talvikäytössä tämmöistä, että miten toimii kovemmillakin pakkasilla?
1.6.2014 22:52
Ihan hyvät sähköt kun vaa pitää huolta eikä liikaa patentteja tee. Patenteilla kaasu ja kytkinvaijjerit menee varmaan semi helposti.
Ite ajoin toissa talven kokonaan ja helposti toimii. Perus kaasarin säädöt kuntoon ja syyläriä vähä peittää nii lähtee käyntii 30 astee pakkasilla ihan helposti.
2.6.2014 13:13
Juu. Luultavasti haen tuon Inarissa myynnissä olevan Baja RR mallin. Näytti olevan ulkoisesti täysin vakio, että ei ole sähköjä kötöstelty yms ja alle neljä tonnia mittarissa. Täytyy tänään soittaa ja kysellä että mikä olis tiukka hinta yms. Ainoana puutteena näytti olevan putken lämpörauta, mutta eiköhän tuon saa jostakin hommattua jos tarve tulee. Onkos kukaan muuten vaihtanut Drd pro derbin sm vanteita hemmiin, että meneekö kohtuu helposti?
E: Eikös nämä ole Hm:n supermoto vanteet?
http://www.motot.net/talli/osat/id64649/
4.6.2014 14:44
Noniin, uusi onnellinen HM omistaja ilmoittautuu.
Tuossa olisi kuva pyörästä, 2011 vuosimallin Derapage RR, noin 12 tuhatta ajettu.
Takavilkkuja ja valoa lukuunottamatta vakio. Ostoslistalla olisi takavilkut, ketjut ja rattaat sekä etuvilkkujen kiinnikkeet. Muutaman kilsan olen kerennyt ajella, ja ei mitään negatiivista sanottavaa. Kieltämättä mopoksi poikkeuksellisen komeat äänet. Tänään lähtee kurit putkesta pois ja 110 suuttimenkin kävin jo ostamassa. Ketjut vaihtuu 420 jaolliseksi ja takahampiksi tulee Betan ratas, kun ei ilmeisesti muut sovi. Saa laittaa linkkiä mistä saa ostettua, mieluiten 60 piikkinen. Dt:n jälkeen on kyllä mahtavan tuntoinen ajettava.
4.6.2014 17:09
derpi drd pron smotot ja takaratas menee hemmiin