Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

12.3.2012 22:44

Mikäs on mankissa (veikkaan että venttiilit täytyy säätää mutta muuta), kun uusi 72cc pytty ja kansi on asennettu kiinni kaikki on kiinni mutta sitten kun polkee ekalla polkasulla antaa puristukset, toisella ei mutta poljin menee alas ja lukkiutuu. ? Ja myös jossain vaiheessa polkaisemisessa putki liikkuu että mikä siihen ottaa kiinni ?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

12.3.2012 23:01

Lisdättävää yläpuoleiseen...
Millä kannattaa mitata venttilien välykset ja mitkä ovat oikeat välykset? Miten säätää jako oikein että venttiilit toimii oikeaan aikaan?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

12.3.2012 23:16

Liuskamitalla mitataan, välys on 0,05mm. Vauhtipyörästä ajotusmerkki T lohkon merkin kohdalle (n. klo 12), nokkarattaan merkki kannen merkkiä kohti (n. klo 9, jossei mene kohdalle niin yhden piikin ylemmäs).

Re: Monkey viritys ja tekniikka

13.3.2012 18:44

Kiitoksia neuvoista! Rakotulkkihan nyt oli jo ennestään hieman tuttu, mutta mankin tekniikka ei :lol:

Re: Monkey viritys ja tekniikka

15.3.2012 18:14

tietääkö joku jonkun verkko kaupan mistä löytää ¨vanhan mallin¨ 72 cc sylinterin missä 49cc merkinnät ??
(löysin 100-115€ maksavia) :itku:

Re: Monkey viritys ja tekniikka

15.3.2012 19:10

Ostat normi 72cc sylkän josta dremelillä merkit pois ja 49cc tilalle.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

15.3.2012 19:33

joo katoin tuolt monkeyt.netistä sen kemikaali metalli homman mut ois kiva löytää iha uutena sellanen valmiiks 49cc merkinnällä oleva.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

17.3.2012 22:16

Tänään otin monen vuoden jälkeen savut ulos koneesta. Eli suomeksi sain Monkeyn käymään. Kyseessä siis vm. 97 manki joka on muuten vakio paitsi 70cc pytty.

Ajoitukset on kuulemma pielessä edellisen omistajan mukaan ja niin varmaan onkin koska kaasun päästäessä antaa liekkiä pakoaukosta silloin tällöin ja käy muutenkin vähän huonosti. Kun oli putki kiinni niin karstantyhjennysluukuista tiputteli vähän bensaa. Eli ajoitukset pielessä = sytytysennakko väärä?

Miten tätä säädetään. Löytyykö jostain helpot ohjeet tai osaako joku kokenut neuvoa?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

17.3.2012 22:37

Taisipa jo löytyä. Onko jotain lisättävää tai muita vinkkejä?

"Yläkerran vasemmalta puolen se pyöreä lätkä irti ja sitten venttiilien korkit irti. Nekin löytyy kannesta, toinen kaasarin eessä ja toinen sitten pakoputken kiinnityksen lähellä. Sitten irrotat vielä magneetonkopan.

Sitten ajotukset: magneetosta etit semmosen T merkin, se tulee olla n. klo. 12 olevan kolon kohdalla ja samalla hetkellä sen pyöreän lätkän alla olevan rattaan merkin täytyy osoittaa n. klo: 9 ja samalla venttiilien väljyyksien tulee olla 0,05mm. Parempi ohjeita saat monkeyt.netistä Ohjeet topicista."

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.3.2012 19:00

Terveeks! Tämmöstä kyselisin et meneekö Skyteam Mankin sylinteri/mäntä bolttiksena Hondan alakertaa/kanteen ?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.3.2012 19:09

Jos molemmat on manuaalikytkimellä niin juu.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.3.2012 19:16

Juu molemmat on, kiitos (=

Re: Monkey viritys ja tekniikka

24.3.2012 21:03

Mistäköhän voi johtua että tehot on hukassa 70cc mankissa? Normaalisti käy ja kukkuu mutta ei vaan lähde mihinkään. 2kk sitte samalla setupilla lähti ku pieni eläin nyt on vain enemmän avarrettu kansi.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

25.3.2012 20:21

sain kaverilta tommosen bing kaasarin entiiä mistä se on mutta varmaan se mankiin menee koko oli siinä oli 14 mm ni onkohan vaikee saaha säätöihin

Re: Monkey viritys ja tekniikka

25.3.2012 21:24

Onko se vähän pyöreä? Jos on niin se on jostain janhasta moposta (mm tunturi). Ovat melko arvokkaitakin. Suosittelen virikaasariksi 16-19mm kaasaria. Mulla olis justiin uus "jinke" kaasari myytävän. Yv lisätietoja.