Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
20.4.2014 21:57
Oisit sanonu et keske ajo teki, mie luuli et remonti jälkee, puhistappa kaasari ja vaiha tulppa.
20.4.2014 22:28
kiitos vastauksesta , nii se toimi hyvin ja oli säädöissä mut sit se kohon akseli hävis nii ja ryyppy suutin katkes nii pitäiskö sit taas toimii ku laitan noi kuntoon? tietääkö kukaan dellorto phva 17.5 ryyppysuuttimen kokoa 45-50 tai minkä kokonen sinne kannattais laittaa
21.4.2014 15:54
Mikäs on ku mopossa alkaa 6 vaihteella moottori jarruttelemaan kun ajaa täydellä kaasulla. Oisko kaasarissa häikkää bensan saannin suhteen.
21.4.2014 16:14
Saa liian vähän bensaa, laita pari kokoa isompi suutin.
21.4.2014 17:45
Vaikuttaako se paljonkin jos ilmanputsarin se kumikurkku on halki vähänkin, siihen että kierrokset jää leijumaan?
21.4.2014 17:56
E: eipä mittää, jäi lukematta kunnolla tuo viesti
Viimeksi muokannut Jaakops päivämäärä 21.4.2014 20:22, muokattu yhteensä 1 kerran
21.4.2014 19:05
Ilmanputsari ei kyllä siihe vaikuta mut peitä vaikka jesarilla se, imuvuotohan meinaa kaasarin jälkeen olevaa rakoa esim. lohkojen tai imukurkun välissä olevaa vuotoa, jote katoppa se imukurkku et kaikki on kireellä ja missään ei oo reikää.
21.4.2014 21:56
Mistäköhän pitäis alkaa vikaa ettimään, kun booaa täyskaasulla ajaessa? Itselle ei 2-tahdit kovin tuttuja ole, aikasempaa kokemusta löytyy vain mankeista.
22.4.2014 8:47
Isompi suutin.
22.4.2014 15:08
Joo se booaa ja vähentää kierroksia kun ajaa vähän aikaa täys kaasulla. Ja tämä on tullut yhtäkkiä ongelmaksi. Oikeastaan mopo on sen jälkeen tehnyt tätä kun lisäsin öljyt tuorevoiteluun jota en ollu ennen käyttänyt tosin.
23.4.2014 21:43
Noniin kertokaas nyt terpipojat että mistä nään minkä koon männän tilaan derbi drd proohon? Jostain luin että sylinterissä pitäis olla stanssattu joku kirjain minkä perusteella pitäs ostaa mäntä.. Kertokaas missä kohin sylinteriä kyseinen stanssaus löytyy, kiire ois päästä ajelemaan
23.4.2014 21:50
Männän päällä lukee kirjain.
23.4.2014 22:20
ostin uuden akun derbiin (sivuseikka tosin), löin kiinni ja pistin virrat päälle. öljy- ja lämpövalot syttys ja sammus sit hetken päästä. mikään muu valo, tai mikään laite, ei ota toimiakseen sitten vittu ollenkaan. sama homma jos kone on käynnissä ja huudattais kierroksia korkeella.
toine homma on et nopeusmittari on paskana, analoginen, saako jotenkin fiksailtua?
derbi senda sm x-race 2006 siis kyseessä
24.4.2014 13:45
Zanddu kirjoitti:Moro.
Mulla on derbissä sellanen ongelma, että se ei pysy tyhjäkäynnillä kuin 5-15sec ja kaasua annettaessakin sammuu vähän ajan päästä. Tulpanhattu ja johto on kunnolla kiinni ja tulppa on aivan uusi. Yläkertakin on just uusittu, eli en usko että ois leiponu, koska puristuksia on ja lähtee ekalla polkasulla käyntiin.
Kertokaahan mikä siinä mahtaa olla vikana?
Noniin, vastausta kaipailisin. Nykyään pysyy käynnissä ja voi antaa kaasuakin jonkin aikaa, mut sammuu lopulta.
Kaasari ja letkut on putsattu ja tulpalla on ajettu 200 metriä. Kaasarin ruuvejakin on pyöritelty, mutta mitään merkittävää vaikutusta ei oo.
Joku ehotti aikasemmin isompaa suutinta, mutta sellasta en oo pystyny laittamaan, koska se pitäis tilata netistä(ei oo intoo maksaa 15€ suuttimesta). Mutta ryypyn kanssa toimii Huonommin kuin ilman ryyppyä, että mahtaako se vika olla suuttimessa?
Jos jollain on pienintäkään aavistusta missä vois olla vika, niin kertokaa ihmeessä!
24.4.2014 17:04
Itellä sama ongelma korjautu vaihtamalla imukaulan ja kannentiivisteen.