Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

2.2.2013 17:04

Yritetty ilmata mutta sinne ei varmaankaan mene ilmaa?? nestettä on ja lisätty aina kun ilmaruuvista tullut nestettä pihalle.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

2.2.2013 18:29

kertokaas mikä dt:ssä on taas vikan ku lähtee ajaa ni ei anna kaasua vaa röpöttää iha saatanasti. Virein on enox ja 100 suutin. Oiskos isompaa suutinta vaik 110 vai mikä?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

2.2.2013 18:45

Noniin elikkäs kävi niin että irtos tosta moricin liittimestä toi sinivalkonen piuha. Se irtos ihan juuresta niin miten nyt kannattais tehä? Uutta liitintä kehiin vai? Oli kyllä aika patentilla kiinni siinä että ihme kun kesti näinkin pitkään...

E. Ja toimii taas! On tosin vielä patentimpi versio mutta kyllä pitäis kestää.
Viimeksi muokannut varpaat_suussa päivämäärä 2.2.2013 22:48, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

2.2.2013 19:43

_Samurai_ kirjoitti:kertokaas mikä dt:ssä on taas vikan ku lähtee ajaa ni ei anna kaasua vaa röpöttää iha saatanasti. Virein on enox ja 100 suutin. Oiskos isompaa suutinta vaik 110 vai mikä?

Olitko lämmittäny koneen ennen ku lähit ajamaan?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

2.2.2013 19:45

Ressu1 kirjoitti:
_Samurai_ kirjoitti:kertokaas mikä dt:ssä on taas vikan ku lähtee ajaa ni ei anna kaasua vaa röpöttää iha saatanasti. Virein on enox ja 100 suutin. Oiskos isompaa suutinta vaik 110 vai mikä?

Olitko lämmittäny koneen ennen ku lähit ajamaan?

Joo lämmitin ja vasta oli vaihettu läpät ja 16mm kaasari

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

3.2.2013 0:26

Kuulostaa liian isolta suuttimelta, tai ilmanputsari voi olla tukossa.

On se muuten jännä, miten noi -07-> DT tuntuu vaativan niin saatanan isoja suuttimia. Vanhassa -07 oli ILMAN solenoidia LeoVincen kanssa 115 ja olis saanu olla isompiki, nykysessä -06 on Piperin ja LeoVincen kanssa 96. Kylmillä keleillä sais kyl olla 100. (Enkä siis todellakaan ole mikään Vinssifani, kummassakin vaan oli kyseinen putki ostettaessa, eikä ole nyt rahaa ostaa parempaakaan.)

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

3.2.2013 1:27

Ja ongelmat jatkuu, miksi paskoo tulpat?

Kestihän tuokin tulppa pari päivää.. Tuo 6 lämpöarvon tulppa ei ole mennyt rikki, mutta sillä ei toimi oikein. Eli nuo 9 lämpöarvon tulpat menee sököksi.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

3.2.2013 1:54

Melkein uskaltaisin sanoo että käy rikkaalla mutta aika vaikee uskoa sillä mitä oon lukenu ni sulla on yllättävän pieni suutin kurittomalle ja vaparille. Käytätkö muuten seosvoitelua? Meinaan vaa että jos saa liikaa öljyä, miltä se hajonnu tulppa näyttää?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

3.2.2013 2:13

Ihan hyvältä näyttää, kahvin värinen hitusen tummempi. Seosvoitelua käytän ja 2-2.5% seoksilla päästelen.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

3.2.2013 15:44

Noni auttakaa nyt oikeesti... voisiko kampiakselin laakerit vaikuttaa kipinään? kun kaikki sytkäosat on vaihdettu (staattori,puola,tulpanhattu,tulppa ja kokeiltu toisella moricillakin). ja antaa kaksi kertaa kipinän ja sitten häviää. vähän ajan päästä sama tapahtuu uudestaan ja häviää. ja kun oikein hitaasti painaa kädellä kiksiä alemmaks nii antaa kipinän koko ajan? että jos mg puolen laakerit voisi olla vaihtokunnossa? voisiko se vaikuttaa mitenkään? En keksi oikein enää muutakaan enää :s Kiire olisi ja varmaa viides kerta ku kysyy tätä mutta apua ei ole tullut...

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

3.2.2013 17:56

no ei kyll älaakerit voi mitenkää vaikuttaa kipinään. Onko impulssikäämi kunnossa?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

3.2.2013 19:34

kaikki sytkäosat vaihdettu. pitäis olla kunnossa

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

4.2.2013 16:22

Okei. aatteli vaa ko tuossa sun listassa ei sitä ollu

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

4.2.2013 17:15

Siis kun kiksi on alhaalla niin kokoajan antaa kipinää?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

4.2.2013 18:56

Keväällä mopo menee täysin projektoitavaksi, huollettavaksi ja korjattavaksi. Moottoriin on jo tiedossa mitä tehdään, joten sillä saralla ei kysyttävää. Kuitenkin, muut asiat pitäisi tietää.

Mistä tähän saa iskareita? Mieluiten tarviketavaraa, joltakin laatumerkiltä. DTn oma kun ei mielestäni ole kovinkaan hyvä :/

Mitä laakereita koneen ulkopuolelle? Mitä kokoa? Keväällä tulossa usd-keula. Sille tietenkin asianmukaiset laakerit, jos tarvetta. Kaikki menee joka tapauksessa vaihtoon ;). Mitä kokoa on takarenkaan laakerit?

Ja mitäs mieltä jengi on ajatuksesta, että ostan omaan 05 detsiin -10 tai -11 vuoden rungon ja rakennan sille. Saisi pyydettyä myytäessä huomattavasti enemmän rahaa ja toi mopo laitetaan kyllä siihen kuntoon, ettei varmasti ole mitään sanomista mistään. Periaatteessa kaikki mopon kulutusosat tullaan uusimaan. Hintaahan tälle operaatiolle kertyy, mutta tartteehan veli hyvän mopon ainakin vuodeksi :)