Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
18.6.2012 11:58
Nicasil-pinnoite, joten ei mahdollista porauttaa. Muuta ihmeellistä ei taida olla.
18.6.2012 12:17
Miiggael kirjoitti:Meinaat putsarilla varmaan kaasaria... Vaihtaisin kyllä kaasaria isompaan, ei pelaa todellakaan 16mm kaasarissa noin pieni suutin 70cc:n kanssa.
Tarkoitin putsaria.. Ajattelin ajella hetken 16mm vakiokaasarilla, kun myöhemmin oisin ostanut 21mm dellorton. Eikö pelitä 70ccn kanssa 16mm lortto 105 suuttimella? Kannattaako pistää muuten vapari vai pitää vakioputsari?
18.6.2012 12:36
Kyllä 70cc 16m kaasarilla voi toimia, mutta ei 105 suuttimella. Ja jonku vaparin laitat. Mutta suosittelisin ostamaan sen 21 lorton.
18.6.2012 12:39
Joo, jos mulla on 110 vakiopytyllä nii kyllä lähtisin hakemaan suutinta jostain ihan muualta
18.6.2012 12:42
No jos pistän vaikka piperin kiinni.. Onko oikea suutin 70ccn kanssa sitten jossain 120-130?
18.6.2012 13:07
Varmasti yli 130. Ja vaikka piperi.
18.6.2012 13:08
Ok. no jos sitä kävis vaikka moposportissa ostamassa suuttimia.
Jos ostas vaikka 130, 135?
Tuossa videossa:
http://www.youtube.com/watch?v=lwh4ySOjkd0pojilla ainakin 110 suutin 70cc airsalin, enoxin sekä piperin kanssa.. :o
18.6.2012 15:12
Niimpä näkyy... No ei ne suuttimet paljoo maksa, ei tee pahaa kokeilla.
18.6.2012 15:52
Joo elikkä minäpä tässä taas terve. Laitoin Mc Scatterilta tilaukseen Technigas E-NOX ACERO:n putken (
http://www.mc-scatter.fi/product_info.p ... ts_id=7302) ja käytiin ostamassa liikkeestä pääsuutin, joka on kokoa 102. Eli olisin kiinnostunut myös siitä kaasarin neulasta, kun pääsuutin on vaihdettu, tarvitseeko neulaa nostaa/laskea, vai tarvitseeko sille tehdä yhtään mitään? Kiitoksia vastauksista jo etukäteen !!
18.6.2012 16:40
Ei tarvitse koskea neulaan, suutinta voit joutuu vaihtamaan pienempään tai isompaan ku toi 102.
18.6.2012 16:47
Ja menit sitte ostamaan sen paskan Noxin, lakattua terästä olevan. Varaudu sitte kauheeseen tappeluun ruostetta vastaan, ja huonompaan jälleenmyyntiarvoon. Olisit vaan ostanu sen rosteri Noxin.
Mutta tossa kun oli puhetta suuttimista, niin omassa -06 DT:ssä on LeoVinssin ja Piperin kanssa 98 suutin. (Aika pieni kyllä
) Vanhassa -07 olis saanu olla Noxin kanssa 120.
18.6.2012 18:12
Lähteekö detsi mihinkään: 70cc airsal, piper, kuriton vakioputki (kattiki lähteny irti), 19mm racing dellorto, 13-58?
Vakiopytyllä sekä turbokitin putkella, 16mm lortolla kulki n.88-90 väleillä 13-58.
18.6.2012 19:25
No kyllä se oikeeta nopeutta kelaa varmaan jonku 85-95. Noi välit kuulostaa aika lyhyiltä, ja kuriton vakioputki jarruttelee. Mielummin tehari.
18.6.2012 20:06
Reetuhai2 kirjoitti:Ja menit sitte ostamaan sen paskan Noxin, lakattua terästä olevan. Varaudu sitte kauheeseen tappeluun ruostetta vastaan, ja huonompaan jälleenmyyntiarvoon. Olisit vaan ostanu sen rosteri Noxin.
Mutta tossa kun oli puhetta suuttimista, niin omassa -06 DT:ssä on LeoVinssin ja Piperin kanssa 98 suutin. (Aika pieni kyllä
) Vanhassa -07 olis saanu olla Noxin kanssa 120.
Veikkaan että kyllä toi Noxi kestää, kunha vaa hioo sen ja laittaa sinkkispraytä pohjamaaliksi ja lämmönkestävää mattamustaa
19.6.2012 16:33
Joo eli tänää tuli postissa toi Noxi, ja aloin ihmettelee, kun huomasin että siellä oli kurit kiinni, eli suutin on nyt kokoa 102, pitääkö kurit vaan ottaa pois jos tahdon sen kulkemaan lujempaa ku luulin että siel ei olis ollu kurei tai jos niitä ei ota, nopeus pysyy samana, mutta mopo tukehtuu koska saa aika paljon bensaa