Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Gilera RCR/SMT

27.8.2013 19:53

Itellä ois sellainen onkelma, että gilera ei ota piikkiä? Missä vika olen kokeillut suuttimia 82 ja 92. 82 liian pieni ja 92 on aika lailla sopiva, mutta tuolla olisi vielä 88 niin auttaisiko kun sen laittaisi? Tähän romuun ei ole tehty muuta kuin, että alkukäyrän kuri hiottu pois ja kaasarin reikälevy irti. Voisiko johtua siitä että hukkaputkea ei ole tukittu? Kokeiltu kyllä itse tehtyä putkea muut ei toimi JA niin itellä välit 15-65 ja menee sen 65 tuollaiset välit koska pitäisi saada keulia mut ei sais huutaa leipää :D

27.8.2013 23:11

Itellä oli sama ongelma,räpläsin vähän kaasaria ja rupes toimiin. Tyhjä putki,hukkaputkea ei tukittu,11-53 välit,84 suutin.

27.8.2013 23:22

No eipä ne vakioputket pahemmin edes ota mitään "piikkiä".

28.8.2013 18:53

mezler kirjoitti:Itellä ois sellainen onkelma, että gilera ei ota piikkiä? Missä vika olen kokeillut suuttimia 82 ja 92. 82 liian pieni ja 92 on aika lailla sopiva, mutta tuolla olisi vielä 88 niin auttaisiko kun sen laittaisi? Tähän romuun ei ole tehty muuta kuin, että alkukäyrän kuri hiottu pois ja kaasarin reikälevy irti. Voisiko johtua siitä että hukkaputkea ei ole tukittu? Kokeiltu kyllä itse tehtyä putkea muut ei toimi JA niin itellä välit 15-65 ja menee sen 65 tuollaiset välit koska pitäisi saada keulia mut ei sais huutaa leipää :D

Joo ei noi vakioputket mitään piikkiä otakkaan. Hanki tehari jos haluut lisää tehoa ja sitä piikkiä :lol:

28.8.2013 23:55

Pakko sanoa että kyllä tuo vaan ottaa vakioputkella jonkunlaisen "piikin",ku pääsee tietyn kierrosalueen yli niin rupiaa vetämäään ihan kunnolla,kierrokset ja nopeus alkaa kasvaa yhtäkkiä melko hätäsee :D

29.8.2013 7:19

Nojuu tulee sellainen tehoalue siinä, mutta kun ajanut teharivehkeillä yms. Niin ei sitä enään piikiksi voi kutsua. :D

29.8.2013 14:30

Joo siis eihä tuo oo mitään verrattuna johonki teharimopoon mutta "piikki" kuiteski :D

29.8.2013 17:31

Kyllä kaverin detsi ottaa piikin kuristamattomalla vakioputkella o.O meinasin keulia ympäri kun sano että keuli piikistä :D muut okei turha yrittää siis etsiä oikeeta suutinta kiitos kumminkin

6.9.2013 22:58

onko 05' smt:ssä samanmittanen kaasuvaijerin haaroitinosa, kuin 2010 smt:ssä? kaverin uudempaan gileraan pitäs vaihtaa kaasuvaijeri haarottimelta kaasarille ja pumpulle, ja multa löytys se pätkä ylimääräsenä ku ite oon vaihtanu vaa ylemmän pätkän. ei tarvis vaijeria ostaa ku tarvis vaa sen "puolikkaan". pitäs vaa etukäteen tietää onko ne pätkät samanmittaset??

14.9.2013 13:26

Meneekö Derbin smotovanteet suoraan Gilera rcr:ään, siis esim xtreme tai xrace vanteet jos on samaa vuosimallia ?

14.9.2013 21:31

Jyy, pitäs mennä :)

25.9.2013 10:40

saisko mitenkää jotain 2mäntästä etujarrua sopiin toho gilera SMT Racingin takajarruks? ninku vaihtas sen 1mäntäsen 2mäntäseks nii ois tehokkaampi:)

26.9.2013 11:37

Mahtaako se hirveesti takana tuoda lisää hyötyä, kun jo yksimäntäisellä takarengas lukittuu tosi helposti. Sanoisin että ei mitään järkeä. :D

26.9.2013 21:36

mulla on tossa gilera smt -08 malli ja ois yks kysymys että kuin käynnistän mopoa ja sitten kuuntelen sitä tyhjäkäynnin ääntä ja sitten painan kaasua vähän ja päästän irti niin ne kierroksen jää siihen tai miten sen nyt selittäisin... voisiko johtua ettei kaasu palaudu kunnolla ? kiitos kaikista vastauksista :D ;)

27.9.2013 0:01

Käy laihalla jos kierrokset jää "leijumaan". Säädä seosruuvia.